IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще успеят ли "лалетата" да върнат потребителското доверие в Холандия?

След Световното първенство в Южна Африка през 2010 г., когато футболният отбор на страната достигна до финала, показателят се подобри с 4 пункта

15:11 | 09.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Ще успеят ли "лалетата" да върнат потребителското доверие в Холандия?

Доброто представяне на Холандия на Световното първенство по футбол в Бразилия може да се отрази положително на икономиката ѝ и по-специално на доверието на потребителите, пише Bloomberg.

Показателят, който беше минус 2 пункта през юни, би трябвало да се покачи, следвайки логиката на събитията от 2010 г., когато холандският национален отбор достигна до финала, но го загуби от Испания в продълженията, смята компанията за проучване на пазара GfK. Преди четири години потребителското доверие се покачи с 4 пункта след Мондиала, като 69% от населението тогава заяви, че е гордо от представянето на „лалетата“.

„Световното първенство ми създава малко по-положителна нагласа, когато си лягам се чувствам по-добре“, споделя 39-годишният футболен запалянко от Хага Ракеш Мохамед. Допълнителните му разходи обаче все пак се ограничават до напитки и хранителни продукти за мачовете вкъщи. „Не е като да съм си купил нов телевизор за Световното“, казва той.

Потребителското доверие в петата най-голяма икономика в еврозоната е в негативния сектор от октомври 2007 г., след като страната изпита три рецесии от началото на финансовата криза. Още преди началото на Световното обаче започна подобряването на доверието у потребителите, като то се придвижи до -2 през юни от -12 в началото на годината.

„След като стигнахме до заключителната фаза това би могло да бъде импулсът, който да върне доверието над нулата“, коментира директорът в GfK Йоп Хола. Освен това холандците имат на разположение за харчене малко повече средства. Нетният разполагаем доход на холандските домакинства се покачи с 0,2% през първото тримесечие.

„Смятаме, че ако Холандия спечели първенството еуфорията от успеха може да доведе до ръст от над 0,25 процентни пункта на потреблението, което би означавало икономически растеж между 0,1 и 0,2 процентни пункта“, каза икономистът в ING Groep NV Мартен ван Гардерен.

Ефектът за икономиката от подобни събития обикновено трае до 3 месеца, но този път доверието може да остане високо за по-дълго, предрича Хола, като вероятността за това ще бъде още по-голяма, ако холандците спечелят купата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:51 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още