Volkswagen e в състояние да създаде повече рискове за германската икономика, отколкото гръцката криза, пише в свой анализ на ситуацията Ройтерс. Компанията е един от най-големите работодатели в страната със своите над 270 хил. служители, а има и хиляди подизпълнители.
Засега цената на скандала плаща изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. В сряда той подаде оставка, а анализаторите започнаха да пресмятат вариантите за компанията.
„Ако продажбите на Volkswagen в Северна Америка се свият в следващите месеци, това ще има отражение не само върху компанията, но и върху германската икономика като цяло”, коментира Карстен Бржески от ING.
Volkswagen продава около 600 хил. автомобила в САЩ – около 6% от световните продажби.
Скандалът, който разтърси компанията, беше породен от разкриването на измама със специален софтуер, който е прикривал реалните емисии парникови газове, изхвърляни от дизеловите двигатели на Volkswagen. Това може да коства санкции от 18 млрд. долара, наложени от щатската Агенция за защита на околната среда.
Но дори и германският гигант да успее да покрие тази жестока глоба, то неминуемо на бял свят излизат страховете за масово съкращаване на работни места, за да се покрие финансовата дупка.
Опасенията на властите в Германия пък са и да не би проблемите около Volkswagen да повлекат целия автомобилен сектор в страната, засягайки ключови производители като Daimler или BMW. Засега няма данни за подобна тенденция и много анализатори посочват, че ефектът от кризата в VW ще бъде ограничен, пише още Ройтерс.
Германската икономика, която е и най-голямата в Европа, вече изпитва и ефектите от забавеното икономическо развитие на Китай и ако и автомобилната индустрия се свие, за Берлин ще стане много трудно да осъществи плановете си за икономическа експанзия от 1,8% през тази година.
Автомобилната индустрия е в основата на германската икономика. През 2014 година в нея са заети към 775 хил. души, или 2% от цялата трудова сила на страната. Тя е и един от най-печелившите експортни сектори – през миналата година автомобилните компании са изнесли продукция за 200 млрд. евро, или почти 1/5 от стойността на целия германски износ.
Повече за скандала можете да прочетете тук


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
преди 10 години В САЩ дизелите на Volkswagen се броят на пръстите на едната ми ръка.ПРОЛЕМА Е ОБАЧЕ Е В САНКЦИЯТА ОТ 18 млрд. $, която янките ще налагат на ШВАБИТЕ. ТОВА ВЕЧЕ СИ Е ЧИСТА НЕ САМО ФИНАНСОВА , НО И ИКОНОМИЧЕСКА ВОЙНА!Няма да се учудя , ако рашъните и янките се прегърнат и дружно влезат във вйна със старият си враг - ГЕРМАНИЯ.НИЕ КАКТО ВИНАГИ И ПО ПРАВИЛО СМЕ НА СТРАНАТА НА ГУБЕЩИТЕ - ГЕРМАНИЯ! Светът вчера не е това което е днес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар