Ако до 2017 г. не започне строителството на участъка от магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, рискуваме да оставим този най-тежък участък от магистралата недовършен и да изгубим европейското финансиране. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова на церемонията, с която започва строителството на друга отсечка от аутобана - лот 3.3 на магистралата от Кресна до Сандански.
Лиляна Павлова съобщи, че скоро ще започне и изграждането на участъка между Благоевград и Крупник, като за целта трябва да се приключи с отчужденията.
След това започва строителството на последния участък от магистралата –през Кресненското дефиле, за който продължават споровете кой е най-удачният вариант.
Изключително важно е заедно – институции, неправителствени организации и местната власт, да обединим усилията си и да намерим най-добрия компромис за изграждането на отсечката, така че да опазим природата и живота на пътуващите, заяви министърът, цитирана от пресцентъра на МРРБ.
Тя посочи, че вече има вариант, около който се очаква спорещите страни да се обединят: да се използва съществуващият път еднопосочно, а в обратната посока пътят да минава извън дефилето, през Стара Кресна.
За строителството на новите 24 км от магистрала „Струма“ между Кресна и Сандански Павлова каза, че работата по принцип трябва да приключи до пролетта на 2019 г., но се надява трасето да е готово предсрочно в края на 2018 г.
„Това е най-натовареният европейски транспортен коридор на територията на страната и, за съжаление, пътят с най-много загинали при инциденти хора, каза Павлова. Тя припомни, че от АМ „Струма“ остават да бъдат изградени още само 60 км.
Строителството на магистралната отсечка се финансира чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Участъкът, чието строителство започва днес, е с дължина 23,6 км. Изпълнителят е консорциум „Струма Лот 3.3“, в който участват „ГБС инфраструктурно строителство“ АД, „Пътстрой 92“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Геострой“ АД. Стойността на договора е около 280 млн. лв. с ДДС.
Строителният надзор ще осъществява „Пътинвестинженеринг“ ЕООД. Техният договор е за около 3,6 млн. лв. с ДДС.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години А защо трябваше да се гради магистрала до Бургас - като то не е някакво значимо пристанище?Или трябваше някой да се бие в гърдите и да реже лентите.Направиха най-безмислената магистрала вместо магистрали до Видин,Русе или други гранични градове. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ъъъъъ, топлата вода ли откриваме? Това се знае от край време и въпреки, оправданията с едни дет бяха за известно време, все си мисля, че това трябваше отдавна да е подготвено, а смяната на властта не трябва никога да влияе върху изпълнението на проекти. Или любимото ви, че от вас почва летоброението не важи в този случай. отговор Сигнализирай за неуместен коментар