През 2016 г. европейските производители ще се възползват от програми на стойност 111 млн. евро за намиране на нови пазари и насърчаване на потреблението в и извън ЕС, съобщи Европейската комисия.
Програмата "Enjoy, it's from Europe" (Насладете се, това е от Европа) има за цел да насърчи фермерите да пробият или да се утвърдят на международните пазари. Друга цел е да се повиши осведомеността на европейските потребители за усилията, полагани от земеделците.
Бюджетът на ЕС за насърчаване на износа на агропродукция се увеличава от 61 млн. евро през 2013 г. на 200 млн. евро, предвидени за 2019 г. Според новите правила равнищата на съфинансиране от ЕС ще се повишат от 50 на 70-80% (до 85% за Гърция и Кипър).
В същото време националното съфинансиране отпада, за да има еднакви условия в страните членки.
Програмата за 2016 г. е насочена към подбрани страни извън ЕС, където има най-висок потенциал за растеж, най-вече в сектори с особено сложна пазарна ситуация като производството на мляко и млечни изделия и на свинско месо.
30 млн. евро от общата стойност на пакета за подкрепа на стойност 500 млн. евро, обявен в началото на септември от комисаря по земеделие Фил Хоган, са предназначени специално за мерки за насърчаване в тези два сектора.
„Производството на европейското селско стопанство и хранително-вкусова промишленост няма равно на себе си на световния пазар. Износът на такава продукция от ЕС, който е на стойност 110 млрд. евро, създава работни места и растеж в селските райони на Европа“, коментира днес Хоган.
Той препоръча през следващите месеци да бъде проведена дипломатическа офанзива и търговските мисии да открият нови възможности за производителите от ЕС.
Пакетът от 111 млн. евро за 2016 г. предвижда увеличение на помощта за информационни и рекламни кампании, както и нова европейска стратегия за насърчаване, която трябва да постигне увеличаване на броя на програмите, насочени към трети страни, както и на многонационалните програми (програми на организации от няколко страни членки).
Ще бъде разширена гамата продукти, които ще се промотират и ще се включат нови производители на хляб, паста или шоколад.
Проектите ще се одобряват на един етап в Комисията – така ще се прескочи подборът в страната членка.
Кои са перспективните пазари?
От сайта на ЕК става ясно, че за промоции на вътрешния пазар са предвидени 26 млн. евро, а за реклама на европейската селскостопанска продукция в трети страни - 68 млн. евро. Програмите са фокусирани върху Китай, Япония, Южна Корея и митническата територия на Тайван, САЩ, Канада, Централна и Южна Америка, Карибския регион.
Ще има и програми в Югоизточна Азия: Бруней, Камбоджа, Индонезия, Лаос, Малайзия, Мианмар, Филипините, Сингапур, Тайланд, Източен Тимор и Виетнам, програми в Африка и Близкия изток.
14 млн. евро са предвидени за многонационални програми. В случай на сериозни смущения на пазара са предвидени 3 млн. евро.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви