За Европа на една скорост, основана на солидарност, се обявиха в декларация участниците в срещата на министрите на икономиката и министрите за кохезионната политика от Вишеградската четворка (Полша, Унгария, Чехия, Словакия) и Румъния, Словения, България и Хърватия. Срещата се проведе във Варшава, съобщи българското икономическо министерство.
От българска страна участваха вицепремиерът Томислав Дончев и зам.-министърът на икономиката Александър Манолев, а сред присъстващите бе и еврокомисарят по бюджета Гюнтер Йотингер.
„Като едно от основните постижения на ЕС стабилният вътрешен пазар следва да бъде в основата на всеки сценарий за неговото бъдещо развитие“, каза зам.- Манолев по време на дискусиите.
Той подчерта, че всеки сценарий за Европа на няколко скорости е неприемлив за България и допълни, че във времена на предизвикателства е важно да се заздравят връзките между страните-членки, вместо да се слагат нови бариери.
„Заедно трябва да намерим решение, което да гарантира солиден единен пазар, основан на ефективното прилагане на четирите свободи - стоки, услуги, капитали и хора. Основавайки се на постиженията и добрите страни на ЕС, трябва заедно да изградим едно по-силно бъдеще“, посочи Александър Манолев.
Интеграцията от последните години разшири единния пазар с близо 130 млн. граждани, даде големи възможности за предприемачите и достъп до потребителите от всички държави от ЕС. Продължаването на този път е възможен, само ако се запазят четирите свободи и се осигури пълна цялост на единния пазар, се посочва още в приетата декларация.
Според съобщението тя е важна основа за уеднаквяване на позициите между Вишеградската четворка и Румъния, Словения, България и Хърватия при бъдещите дебати между страните-членки на ЕС за бъдещето на Общността и разписаните сценарии в Бялата книга за реформирането й след Брекзит.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 8 години То ние и сега сме на една скорост, ама ще трябва да превключим най-накрая на втора, поне. Защото един мерцедес на първа и едно трабантче на първа нямат много база за сравнение. Двете уж са на първа, ама мерцедесът шпори напред, а трабантчето дърпа назад. отговор Сигнализирай за неуместен коментар