IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Инвестираме 1,4 млрд. лв по ОП "Транспорт" догодина, за да не изгубим европари

По някои проекти има сериозни закъснения заради отчуждителни процедури, посочи министър Московски

20:39 | 17.12.14 г. 2
Инвестираме 1,4 млрд. лв по ОП "Транспорт" догодина, за да не изгубим европари

За да не загубим пари по ОП "Транспорт", до края на 2015 г. в проекти трябва да бъдат инвестирани 1,4 млрд. лв, каза пред журналисти в Русе министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

По думите му в следващите 12 месеца трябва да бъдат рехабилитирани 260 км жп линии, да се ремонтират гарите в София и Бургас, да се довърши интермодалният терминал в Пловдив, да се работи по 125 км магистрали (по "Струма" и "Марица") и 28 км първокласни пътища, да се направят още 7,6 км линии и седем станции в столичното метро. 

По някои проекти има сериозни закъснения заради отчуждителни процедури. Оказва се невъзможно да бъдат открити собствениците на някои имоти, каквото е законовото изискване. Сега се подготвят промени в нормативната база, които ще делегират задължението по издирването на собствениците на областните управи, посочи Московски. 

Допълнителна пречка е създало Министерство на инвестиционното проектиране, което е бавило строителните разрешителни с месеци, посочи транспортният министър. 

Изграждането на столичното метро беше проектът, който ни спаси тази година от загуба на средства по ОП "Транспорт" каза Московски. "Щетата вече е нанесена, не съм оптимист, но правим всичко възможно да наваксаме забавянето, за да не загубим средства", каза министърът. България е предоставила инфраструктурни проекти по финансовия инструмент "Свързана Европа" и по "Плана Юнкер", допълни той.

Към 15 декември размерът на сключените договори по оперативната програма "Транспорт" е 1,9 млрд. евро ( или 95,7 на сто от бюджета на програмата), разплатените средства са 1,37 млрд. евро (68,5 на сто), а получените траншове от ЕС - малко над един милиард евро (62,8 на сто от парите за програмата). 

С новата програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г. у нас ще бъдат разпределени 1,8 млрд. евро. В железопътния сектор приоритетните проекти са рехабилитацията на отсечката Пловдив-Бургас с дължина 100 км и прогнозна стойност 320 млн. евро и Елин Пелин - Ихтиман - Септември ( с дължина 78 км и на стойност 740 млн. евро), както и ремонтът на гарите Стара Загора, Нова Загора, Ямбол и Карнобат. По инструмента за Свързана Европа ще се търси финансиране на 65-километровото трасе Драгоман-София-Елин Пелин (за 200 млн. евро) и Видин-Медковец ( с дължина - 60 км, и на стойност - 375 млн. евро).

В пътния сектор ще се строи лот 3 от магистрала "Струма" от Благоевград до Сандански ( на стойност 750 млн. евро), 250 км от "Хемус" за 780 млн. евро и тунела под връх Шипка с прогнозна стойност 100 млн. евро.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:37 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 1
theforce
преди 9 години
Абе ти нормален ли си?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 11
studioaa
преди 9 години
За пореден път се убеждавам, че ГЕРБ напълно са се побъркали...Ихтиман - Септември ( с дължина 78 км и на стойност 740 млн. евро)За ремонт на 80 км. релси на Мачу Пикчу у царевичако да се изхарчат 1.4 млрд. лева при положение, че това е повече от бюджета на МВР и МО за цяла година и общата цена на релсите по тази отсечка е мноооооооого под гореспоменатата сума. Защо вместо да се харчат пари на вятъра не се платят дълговете на БДЖ към различни кредитори за над 1 млрд. лева. Оставка!!! Тия заеми, които ще ги вземате, за да ги окрадете, няма кой да ги плаща!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още