За да не бъдат загубени пари от оперативната програма “Регионално развитие” 2007-2013 г. (ОПРР), 25 общини ударно усвояват 58 млн. лева евросубсидии за детски площадки и паркове, фонтани, велосипедни алеи и зелени площи. Това става по схемата „Зелена и достъпна градска среда“, а условието е строителните дейности и разплащането да приключат до края на годината.
Още през юни 2015 г. Комитетът за наблюдение на оперативната програма реши по ОПРР да бъдат реализирани резервни проекти за 120 млн. лева, за да бъдат намалени загубите. Тогава министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова съобщи, че 32 проекта са в риск. Така бе даден мандат на управляващия орган на ОПРР да наддоговори финансовия ресурс по програмата.
Набелязани са резервни проекти, подбрани така, че да могат да приключат бързо – въпросните проекти на 25 общини, доставката на 55 екоавтобуса за Стара Загора за 30 млн. лева и проект на здравното министерство за доставка на кибернож за близо 20 млн. лв. В списъка влязоха и три проекта за социални жилища на общините Тунджа, Лом и Столична (10,6 млн.лв.).
От МРРБ са поставили следните условия за допълнителните обекти: да бъдат представени влезли в сила решения за избор на изпълнител или сключени договори с избрани изпълнители, да има възможност дейностите да бъдат изпълнени и разплатени до края на декември 2015 г.
И още условия: в случай, че разходи за строителството не са разплатени от бенефициента към изпълнителите до 31.12.2015 г., бенефициентът се задължава да поеме като собствен принос неразплатените разходи. В случай, че към 31.12.2015 г. ОПРР не може да осигури целия финансов ресурс за финансиране на резервните проекти, бенефициентът се задължава да поеме като собствен принос неосигурени средствата за завършването на проекта, уточниха от МРРБ в справка, поискана от Investor.bg.
Ето какви проекти от резервния списък трябва да завършат до края на годината общините по схема „Зелена и достъпна градска среда“:
В Бургас се предвижда благоустрояване и паркоустрояване на зони за отдих; рехабилитация на улици и реконструкция на спортна площадка, вкл. на детски площадки и парково обзавеждане. Във Варна – модернизация на главни пешеходни зони и зони за обществен отдих. Във Велико Търново – благоустрояване на парково пространство, изграждане на ограда и поливна система, реконструкция на алейна мрежа, реконструкция на детска и спортна площадка, благоустрояване на междублокови пространства, вкл. изграждане на баскетболно игрище и площадка за скейтборд.
В Смолян и Гоце Делчев ще се ремонтират улици. Проектите на Пловдив и Велинград са за обновяване на паркове, а на Габрово – за ремонт на улица, спортна площадка, благоустрояване зелена площ, рехабилитация на спортно игрище.
В Добрич с евросредствата ще се обновяват и изграждат на улици, площад, паркови алеи и пространства, както и спортна зона. Планирано е трасе за екстремно колоездене, многофункционални игрища и футболно игрище.
За реконструкция на междублокови пространства и детски площадки е проектът на Дупница. В Казанлък се предвижда озеленяване на зони за отдих и изграждане на спортна площадка. В Карлово ще изграждат изграждане на паркинг зони. И там ще се ремонтират детски площадки и градската градина.
Проектът на Кърджали е за реконструкция на площадно пространство и тротоари, на Ловеч – за подобряване на физическата среда и изграждане на нова зелена система, на Перник - за благоустрояване и паркоустройствено решение на част от Централен градски парк.
В Петрич се очаква възстановяване и благоустрояване на улици, зони за обществен отдих - зелени площи, междублокови пространства, изграждане на велосипедна алея, обновяване и модернизиране на входен булевард, озеленяване и изграждане на детска площадка.
В центъра на Плевен с евросредствата се очаква да бъде изграден пеещ фондан и водни огледала.
В Силистра продължава реконструкцията на Дунавската градина.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”
Наводнение в Лувъра е нанесло щети на документи и архиви
преди 10 години Не е точно така. Варна е малък град и на дължина. От магазин Метро, който е почти на края на града, най-много километър да е навътре, до квартал Почивка, който е на другия край по дължина, до морето, са около 10 км. Но инфраструктурата е лоша, не е пригодена за такива натоварвания и пътуването с автобус на това разстояние е над 50 минути. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Заглавието казва всичко "ХАРЧАТ", а не инвестират, но то няма как да е различно при положение, че няма концепция за масовия спорт. Иначе и до сега не съм видял един проект, в който ясно да са казали как ще се оправят с поддръжката на новоизграденото, за да не се получава стандартната картинка, изгражда се нещо и после се оставя да се троши. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години А за ходенето без кола си ходя. Де ще ида. В БГ живея. Три пъти подред ми крадат акумулатора. Последния път направо разбиха колата за да го отмъкнат. Нарязали инсталацията, изкъртили фара и мигача. Ходих ,жалби пусках /дори не пожелаха да входират жалбата ми от полицията/! Ба ..ти измислената *** е тая държава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Че не е голям не е! Има ли голям в БГ!? Проблема е че е строено на дължина /терена е такъв/ . Така ако искаш да пътуваш от единия край до другия са си доста 20-тина км. Особенно по тази инфраструктура. Пързалките за деца и лампичките са хубаво нещо но ......това с парите на над 300 хиляди души + солидни заеми....!????? Е ..да преасфалтират и по някоя друга улица и ..до там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ем ходи без кола, той града не е голям :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години E че строят хората, из цяла Варна са разглобили старите площадки и правят нови. Само дето гражданите не умеят да пазят :[ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всички кметове на Варна, от 1989 насам са запалени ГРАДИНАРИ! Само в "Морската градина" обикалят. Всеки нов мандат, сменя цветовете на лампичките и си прави снимки. Няма да направят за толкова години поне едно от натоварените кръстовища на две нива но паркове и градинки редовно се прекопават/ и то през пръсти де/! Светофар до светофара през 100 м. Нищо не може да свърши човек в рамките на работния ден. Цял ден стои в колата. Няма и къде да си я паркира. А те...лампички в градините сменят фонтанчета за плацикане на плебса монтират.:)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Всички кметове на Варна, от 1989 насам са запалени ГРАДИНАРИ! Само в "Морската градина" обикалят. Всеки нов мандат, сменя цветовете на лампичките и си прави снимки. Няма да направят за толкова години поне едно от натоварените кръстовища на две нива но паркове и градинки редовно се прекопават/ и то през пръсти де/! Сфетофар до светофара през 100 м. Нищо не може да свърши човек в рамките на работния ден. Цял ден стои в колата. Няма и къде да си я паркира. А те...лампички в градините сменят фонтанчета за плацикане на плебса монтират.:)))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Освен да се харчат пари не е зле и да се построи нещо смислено! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Oще едно потвърждение за трупане на ,, омразен дълг::. Вместо да създаваме работеща икономика създаваме бездеистваща инфраструктура.За това народа бяга в чужбина.Колониялна политика на ЕС.Ще ни затрият като нация. отговор Сигнализирай за неуместен коментар