PDA

View Full Version : КРЗ Одесос (5ODE / ODES)


Страници : 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11

Странджата
21.04.2005, 12:20
мисля че митко говори за този отчет защото иска да го попитаме какво знае
Та Митко, кажи какво ще покаже отчета за първото тримесечие

Хапчо
21.04.2005, 12:34
Митко е ясен като бял ден - момчето е продало 20 акцийки на тези нива в очакване на продължаване на спада но.......уви и сега предприема всякакви мерки за да бутне цената:)))))))))))))))))).

VKVK
21.04.2005, 15:09
все пак МИТКО знае,че ODES не е туристичеко дружествооо.....;)))) Браво МИТКО, дерзай Момче!!! Почакай и ще си купишакцийки за по 40 лева;))) ама след Петорен СПЛИТ и ДИВИДЕНТ;)))

Хапчо
21.04.2005, 16:17
Митко не знае какво е сплит бе хора:))))

pillot
21.04.2005, 17:32
Пламене, къде си човече?Ела да ги разтървеш тези момчета, че са се хванали за гушите...Понеже знаеш много за Одесос, а може би дори си вътрешен човек, обясни им как се правят финансови гимнастики и защо отчета за тримесечието ще бъде с отрицателен знак.Кажи им още какво следва от това, че завода продаде единия си плаващ док и как ще се отрази това на приходите от основна дейност.Кажи им, понеже са млади и зелени, а вероятно са и много на далече, какво е било натоварването на завода от началото на годината до сега...
За едно нещо беше прав, шапка ти свалям...Въпреки добрия резултат за 2004, с оглед новите дялови участия на дружеството и политиката на ръководството, дивидент ще има на кукуво лято...

SEBULBA
22.04.2005, 11:06
Митко, а ти знаеш ли какво е да ремонтираш кораб на открит док зимата при минусови температури - такива, каквито бяха през повечето време на първите 3 месеца тази година? Ходил ли си някога в завода?

Пламен
22.04.2005, 11:34
Говори ми, pilot. Говори ми човече, не спирай. Ще дойдете на себе си, ама що трябваше да става така. В интерес на истината, завода си е добре. Просто всички кораборемонтни мощности (в целия регион) отбелязват слабо първо тримесечие. Това е нормално. Иначе Одесос са ок със или без този док. Техния капацитет е достигнат почти, миналата година, така че за ръст на дейността е трудно да се говори. Но и миналогодишните обеми са ок. Не казвам, че няма да има ръст, но той ще е минимален. Проблемът обаче ще дойде през следващите 2-3 години, когато анализите сочат срив на фрахтовия пазар. Щом корабособствениците имат проблем и кораборемонтчиците имат :))). Един кораб се ремонтира винаги, коато е на рейс. Т.е. ремонтът се прави по маршрута на товара. Като спадне броя на первозите ще спадне и броя на ремонтите. Освен това при този ръст на петрола в комбинация на ниски навла (след 2-3 години) всеки корабособственик ще предпочете да свие разходите откъм ремонт. Т.е. ще се правят само належащи ремонти. Но това е след няколко години така, че тази , а може би и следващата година дишайте спокойно.

Хинина
22.04.2005, 12:10
Пламене, привет. Бях ти задал въпрос във форума за ИХЛБЛ, ако имаш време влез в темата за ИХЛБЛ и Те моля, да дадеш твоето компетентно мнение. Предварително благодаря.

SEBULBA
25.04.2005, 12:29
Що продават Варненска корабостроителница? Дали не е уговорка холдинга да излезе от Одеса, а той да си продаде дела от Булярд?

търпелив
25.04.2005, 20:07
Какви са прогнозите за тримесечието? Уж добро дружество, но май съм се набутал. Има ли шанс да се качи над 85?

kosuma
25.04.2005, 22:46
Норвежката компания “Берген ярдс” иска да строи кораби във Варна
ДОРОТЕЯ СПАСОВА, ВАРНА 17:19 ч.





Освен “Берген ярдс” интерес към потенциално партньорство с “Булярд корабостроителна индустрия” заявяват и BAE Systems. Британският концерн също се интересува от мощностите на завода в корпусното производство Снимка: Архив


Най-голямата норвежка корабостроителна компания “Берген ярдс” може да прехвърли част от производството си на специализирани плавателни съдове в “Булярд корабостроителна индустрия” АД. Това съобщи президентът и собственик на “Берген ярдс” Магнус Стангеланд. Опцията за потенциално партньорство беше включена в писмо за намерения, подписано от двете дружества в края на миналата седмица Яснота дали преговорите ще приключат с договор ще има до 10 дни.


Норвежката компания е специализирана в строителството на кораби за обслужването на нефтени платформи, риболовни кораби и морски съдове за полагане на оптични кабели. “Берген ярдс” са специализирани и във възстановяването на работата в корабостроителници, които по една или друга причина са спрели работа, уточни Стангеланд. По думите му основният аргумент за частичното изнасяне на дейността на “Берген ярдс” в България е големият брой поръчки, с които са натоварени заводите в Норвегия. Компанията има спешна нужда от партньор в региона на Черно море. В случай че не се стигне до сделка между норвежкото дружество и “Булярд корабостроителна индустрия”, “Берген ярдс” ще се пренасочи към друга корабостроителница в региона. Ако договор бъде подписан, производството ще започне в началото на лятото.


“Берген ярдс” поема ангажимент да модернизира завода, като компанията предлага още трансфер, доставка на оборудване, осигуряване на мениджмънт, както и обучение на персонала. Целта е заводът или част от него да достигне максимално високо технологично равнище в кратки срокове. Не е изключено да бъдат внедрени и нови мощности. На първо време във Варна ще се строят само корпусите на специализираните съдове за сервиз на нефтени платформи. През това време норвежците ще обучат достатъчен брой специалисти, за да се премине към строителството на цели кораби, посочи Ивар Миклебуш, член на съвета на директорите на “Берген ярдс”.


“Крайната ни цел е през следващите години във Варна да бъдат строени по 3-4 кораба годишно. Готови сме да предложим достатъчно добри условия, които да привлекат обратно бивши корабостроители, напуснали България”, каза Магнус Стангеланд.

AL
25.04.2005, 23:13
Добре за Булярд. Но това по какъв начин касае Одесос?

МИТКО
26.04.2005, 09:45
4estito sepulba! neka az ni6to neznam :)))

Димитър
26.04.2005, 11:14
продали са дела си в Булярд с печалба - аз това разбрах от интервюто на Златко Бакалов
сега имат кеш (може би за пристанището)

Димитър
26.04.2005, 11:17
Златко Бакалов каза че са продали с печалба онези 15% - това е ясно от интервюто му
дали ще ползват тези парички за новото пристанище или за друго ще видим

XX
26.04.2005, 12:22
Не знам за вас, но като гледам цената накъде е тръгнала скоро може пак да се включа ;-)

AL
26.04.2005, 15:44
какво съм пропуснал? защо се сринахме днес???

dealer123
26.04.2005, 16:46
М-м-м хубави нива за влизане, I think

SEBULBA
26.04.2005, 19:18
Срив друг път, дрън - дрън . . . Превъртат някакви гащници по 5-10 акциики мизерни . . . Я вижте за какъв смешен обем става дума ( най-сигурния индикатор, че пробива надолу е фалшив) - около 400 акциики, разпиляни в 15-тина сделки. Тука някой по-голям се опитва умишлено да дърпа цената надолу, за да натовари по-евтино...

AL
26.04.2005, 20:09
и аз мисля че цената не е лоша за влизане, но защо никой не влиза. всеки изчаква, т.е. никой не е вярва че цената е добра.

МИТКО
26.04.2005, 20:11
6toto drujestvoto e super nadceneno

Kiro
26.04.2005, 21:12
Vse o6te e nadceneno

AL
26.04.2005, 21:38
Защо мислите че е надценено?
Има добро P/E и доста работа.

SEBULBA
27.04.2005, 11:28
AL, остави ги тия двамата! Те един свестен аргумент не са изкарали досега, и то защото не могат, а не могат защото не знаят. Могат единствено да плюят, но не могат да обяснят защо . . .

XX
27.04.2005, 12:17
Какво стана с Одеса? Какви бяха тези обеми?

XX
27.04.2005, 12:18
До момента минаха 29113 акции на средна цена 71.49. Кой купува?

SEBULBA
27.04.2005, 12:21
Вижте поста ми по-надолу. Това е част от сделката между Индустриалния холдинг и КРЗ - то за корабостроителницата . . .

Димитър
27.04.2005, 12:24
т.е. ИХЛБЛ са прехвърлили акциите на Одесос на самото Одесос заради дела им в БУлярд???
ще видим по-късно но нещо не се връзва

AliG
27.04.2005, 12:24
IHLBL mai razkara veche vsichkite si akcii ot ODES! Tova e dobre-prodavachi niama veche i shte sme stabilno nagore !

neo
27.04.2005, 13:10
А HVAR какво са според теб ако не потенциални продавачи.И имат много за продаване.

dealer123
27.04.2005, 13:21
Ама дали ще продават?

neo
27.04.2005, 13:30
А ти как мислиш? Миноритарен пакет който струва огромни пари и от друга страна нужда от пари за развитието на дъщерните дружества.

dealer123
27.04.2005, 14:04
Добре де ама що аджеба не са го направили като беше на 90 лв ?

dealer123
27.04.2005, 14:10
Извинявам се за подобните си въпроси ама аз съм малко тъп и не разбирам. Та заради това така питам по-печените да ми обяснят.

BSEtrader
27.04.2005, 14:22
Индустриален холдинг България е продавача, стига сте се чудели.

SEBULBA
27.04.2005, 16:36
Както и да е, мисля, че това е предпоставка за покачване на курса - как мислите, какво се мъти тука ...?
:-()

SEBULBA
27.04.2005, 16:41
Не са ги продали досега защото знаят,че това са стойностни акции. Просто са притиснати от нужда да събират пари и затова разпродават минотарни пакети . . .

neo
27.04.2005, 21:11
HVAR е продала 32910бр. на средна цена 83.41лв през първото тримесечие.Имат още 101000бр не се съмнявай, че ще ги изсипят на първия възможен сериозен купувач.Там апетита за източване е огромен.

AL
28.04.2005, 10:04
Мислех си, че тези нива са добри за влизане, но както гледам мераклии нещо няма.

SEBULBA
28.04.2005, 13:22
Днес не се завъртяха и 100 акции. Май всички чакат отчета...

SEBULBA
29.04.2005, 11:38
Пазете се! Отчета идва...

Мечка
29.04.2005, 11:41
А-ууууу! И какво ли ще стане сега с цената??????????????

МИТКО
29.04.2005, 11:57
4estito sepulba. jiv i zdrav da si

dealer123
29.04.2005, 11:58
Ха ама нещо май взе да се връща нагоре

Мечка
29.04.2005, 12:03
А най-готиното е, че явно има още баламурници, които си вярват че следващото тримесечие печалбата може пак да е 2 млн. лева!

SEBULBA
29.04.2005, 12:17
Мечо, не може да разглеждаш финансовия резултат на Одеса изолирано от останалите компоненти на отчета - виж какъв е ръста на незавършеното производство там. За всички е ясно, че това е счетоводна шмекерия. Когато изкарат резултата на това незавършено произвоство, ще се окаже, че в крайна сметка завода е на доста добра печалба - но това няма как да проличи от един междинен отчет!
Ако бях разтоварил на 72-74, няма как да натоваря с повече от 1-2 лева печалба. Виж офертите...

Хапчо
29.04.2005, 12:28
Незавършеното производство е три пъти по-голямо от същия период на миналата година!

МИТКО
29.04.2005, 12:29
sepulpa ti naistina si mnogoo tejak slu4ai ama mnogo no e hubavo 4e te ima da mojem i nie da pe4elim!
ai veseli praznici

AliG
29.04.2005, 12:39
MITKO-az nali te uvolnih be-kakvo tursish maika si tuk ????Na fona na celia pazar i rezultati na drugi drujestva polojenieto si e ok!Normalno e tozi zavod da e s takuv otchet za 1-vo 3 mesechie .Vijte zalojenia potencial...A za MITKO-toi si znae ...:)

SEBULBA
29.04.2005, 12:45
Яд ме е, че изтървах моментната паника и не натоварих още на тънки цени

Хапчо
29.04.2005, 12:57
В действителност очакванията ми бяха за доста по голяма загуба, ако приспаднем и начислената амортизация дори не сме и на загуба:).

AliG
29.04.2005, 13:08
V deistvitelnost realnata cena na ODES si ostava nad 100 lv! Daite edin split da napravim-triabva da se organizirat osnovnite minoritari

QUANTUM
29.04.2005, 13:15
Точно напипвате, незавършеното производство е 3 пъти повече отколкото за предходния период. Надявам се, че ще се завърши и тогава какъв ще е резултата не зная. :)))

рибаря
29.04.2005, 15:16
НЕЗАБРАВЯЙТЕ И ЧЕ БИЗНЕСА ИМ ЗАВИСИ И ОТ ВРЕМЕТО ТОЕС ИМА НЯКАКВА СЕЗОНОС

AL
29.04.2005, 19:12
Не знам каква е переспективата, но не мога да повярвам че паднахме под 70!!! Ужас, сигурен бях че си заслужава 100 и отгоре, но май нещо няма купувачи:-(

AL
29.04.2005, 19:13
AliG: хайде наистина да се организираме за сплит!
Няма кого друг да чакаме за да задейства въпроса.

Kiro
29.04.2005, 19:57
Sa6to njama jelae6ti da kupuvat ot tesi mnogo hubavi i pe4eliv6i akcii..

Мечка
30.04.2005, 14:40
По принцип не давам безплатни уроци, но за Вас ще направя едно изключение за да не се нагълтат и други рибоци защото цената е паднала и било време да се купува.
В най-общ план:
1.Приходите от дейността падат със 65% и дори и увеличението на незавършеното производство не може да компенсира и половината от този спад...
2.Не забравяйте към загубата от дейността да си добавите още 600 хил. (печалбата от продадени ДМА + намаление в амортизациите)
3.Продаден е структуроопределящ актив (това всъщност не е новина), което в бъдеще тепърва ще оказва негативно отражение върху дейността на дружеството.
4.Отново подчертавам факта, че "вътрешни лица" разпродаваха сериозно количество акции.
Та не виждам какво не му е "лошото" на този отчет. Единственото, което бих искал да добавя е, че ако всички купували на 70-80-90 лева (или съответно непродали на тези цени) очакват отново печалби в порядъка на 3-4 млн. годишно (защото това е единствения начин да се оправдае сегашната цена) - дано да го доживеете...

Morskoto
30.04.2005, 19:09
Mechka v greshka si . Razprodadoha ot holdinga za da si preberat parichkite.
Nezavrshenoto proizvodstvo ima ogromen rast !

Цар Симеон Велики
30.04.2005, 19:23
Мечката е прав.

noko6
01.05.2005, 19:01
къде го гледате отчета?

SOFIX
01.05.2005, 20:00
Ми на страницата на БФБ къде другаде

AL
03.05.2005, 22:13
Някой има ли идея защо всъщност е толкова лош резултатът?
Дори и намаляването на незавършеното производство не можа да "спаси" първото тримесечие, ако се извади ефектът на незавършеното производство загубата щеше да е с 2 милиона по-голяма. Клиентите ли изчезнаха или е временен проблем?
Несъмнено нелоше дружество, но не мога да открия никъде информация и прогнози как се очертава второто тримесечие.

Диян Маринов
04.05.2005, 08:58
ако е било заради тежката зима, очаквам второто тримесечие да наваксат с работата

Хапчо
04.05.2005, 09:20
Нещо си в грешка за незавършеното производство. Незавършеното производтсво се увеличава до над 3 милиона. Това говори, че през второто и третото тримесечие "изоставането" от парвото ще бъде компенсирано.

AL
04.05.2005, 09:31
Вярно, сега го видях в баланса. Но защо в ОПРто за първото тримесечие промяната на незавършеното производство е "-2306"? Нещо не ми се връзва.
Извинявай, счетоводните ми познания за съжаление са много ограничени.

Хапчо
04.05.2005, 09:39
Виж внимателно в коя част на ОПР то е този минус, ако е в разходите минуса, няма проблем:))))))))))))))))))))))))))))))))))) ))

Хапчо
04.05.2005, 09:40
С други думи това показва, че незавършеното производство се увеличава.

AL
04.05.2005, 09:43
Мерси, Хапчо, сега го разбрах. Никога не съм бил фен на счетоводството, но май трябва да понаблегна върху него! Т.е. отчетът не е толкова зле, както например ODES твърди (сигурно си му видял постинга за HES).

ODES
04.05.2005, 22:50
Al., виж какво е написала Мечката за ODES преди 3-4 дена.

AL
04.05.2005, 22:56
Все си мисля, че може и да не сте прави.

ODES
04.05.2005, 23:16
Естествено, че може и да не съм прав. Просто ти представих една (нетрадиционна) гледна точка. Само, че ако се върнеш назад в темата ще видиш, че Мечката и ако не се лъжа само още един автор предрекоха, че отчета за 1-во тримесечие ще е тотално разочарование.

AL
04.05.2005, 23:20
За съжаление аз се набълбуках на 90, и сега малко ме е яд. Нестандартните гледни точки често са верни! Но поне имам търпение, лошото е че пазарът оценява дружествата по непредвидим начин. Все пак ODES е на печалба и мисля че има работа. Не знам, например, на какво се надяват акционерите на SFARM или BIOV, например. Според мен ODES изглежда разумна инвестиция, поне на сегашните нива, спрямо други балони.

SEBULBA
05.05.2005, 12:05
Не си се набалбукал, просто ще чакаш повечко . . .

никой.
05.05.2005, 17:26
печалбите на предприятието няма да са дългосрочни
всичко зависи от разходите за морски транспорт,но те скоро ще дойдат на местата си
нашите машиностроителни предприятия не могат да правят нещо добро
ето вижте,ще се изнасят полуфабрисати за Норвегия
то за друго не ставаме,грубите работи с ниска добавена стойност

AL
05.05.2005, 19:48
SEBULBA, дано да си прав. Слава Богу, че не бързам, но дано машиностроителните предприятия все пак успеят да си повишат добавената стойнст.

radiant
11.05.2005, 23:11
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД, Варна.Ако има желаещи, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

SEBULBA
12.05.2005, 10:16
VIZHTE DNES ODESA

QUANTUM
12.05.2005, 11:27
Само малка информация за тези, които се опитват да гадаят накъде ще върви корабостроенето и корабния бизнес в близките години. Онзи ден Маерск обявиха официално, че искат да купят П&О Недлойд, цената е 2,5 млрд. евро. Ако сегашното състояние на фрахтовия пазар е максимума, то тогава надали Маерск щяха да купуват сега. Явно те очакват значителен ръст и за напред. Предполагам Маерск са добре информирани. Макар това да звучи малко далеч от ОДЕС, да се надяваме, че и българския корабен бизнес и фирмите свързани с този бизнес ще печелят повече.

SEBULBA
12.05.2005, 12:31
ODES e cshampiona dnes

RoccoBarocco
13.05.2005, 11:02
Е добре! Индустриалния холдинг като продаде, тогава кой купи? Защо няма уведомление за дялово участие на БФБ?

Bond
13.05.2005, 13:11
Защото трябва да са преминати 5 или кратно на 5% от капитала, за да го съобщят

стар морски вълк
19.05.2005, 10:58
Никой ли не иска вече от тези прекрасни акцийки?

SEBULBA
20.05.2005, 09:00
И как реши, 4е не ги искат?

SEBULBA
20.05.2005, 09:20
Ами пробвай да си купиш 500 бр. Ще ти излязът на средна цена над 80 лв./бр. При тези обеми тези колебания в цените са без зна4ение, освен ако бюджета ти не е 1000 лв.

Toranaga
20.05.2005, 09:35
Sebula mnogo dolu si padnal, chtom wetche sam si predlagach i sam si otgowariach?? Naprawi malko potchiwka brato- nerwite sa po -skapi

SEBULBA
20.05.2005, 11:40
Toraga, nervite mi sa v red, ne se trevozhi za men. Znam kakvo sam kupil, znam i kak sa neshtata v zavoda v momenta. Gledai da ne se hapish sled vreme che si iztarval kelipira

Toranaga
20.05.2005, 22:58
E Sebula kaji mi nakde otiwa zenata na Odes? Az sam neuk i edwa li moga da prezenia situaziata toklowa dobre kolkoto ti?! Ti znaech kakwo si kupil. Towa e wetche nechto. Iskach li da naprawim edin prijatelski zalog? Ti chte mi kajech na kolko chte e zenata na ODES kraia na 2006. I posle az chte ti kaja moeto mnenie?. Tozi koito e po- blizko petcheli? Ti predloji zaloga...

kosuma
22.05.2005, 18:19
Investor.bg: Варненската корабостроителница ще строи три кораба за 60 млн. евро



Строежът на първия кораб започва след два месеца. Снимка: Булфото


Първият кораб трябва да бъде готов след 23 месеца, а цялата поръчка да бъде завършена за две години и половина

Параходство "Български морски флот" ЕАД поръча построяването на три нови плавателни съда във Варненската корабостроителница.

Договорите бяха подписани днес от изпълнителните директори на БМФ кап. Христо Донев и на "Булярд корабостроителна индустрия" АД инж. Евгени Чаушев. На церемонията присъстваха вицепремиерът Николай Василев и лидерът на КНСБ д-р Желязко Христов.

Два от корабите ще бъдат от типа "Българка", но подобрени и с увеличен дедуейт от 42 600 тона. Третият плавателен съд ще бъде от типа "Трапезица" с дедуейт 21 200 тона.

Общата стойност на поръчката е 58,5 милиона евро. Първият кораб трябва да бъде готов след 23 месеца, а цялата поръчка да бъде завършена за две години и половина.

Първите вноски за трите кораба ще бъдат осигурени със собствени средства, обясни кап. Донев. Той подчерта, че въпреки очакваната голяма печалба за 2005 г., БМФ ще работи за теглене на кредит, с който да бъде осигурено изплащането на корабите.

Строежът на първия плавателен съд ще започне след два месеца, съобщи председателят на Управителния съвет на "Булярд" Димитър Желев. Той посочи, че предстои да бъдат назначени още работници в корабостроителницата.

Преди четири години и най-големите оптимисти бяха загубили вяра, че от варненските стапели ще слизат нови кораби, заяви министър Василев и изтъкна, че в момента в завода работят 819 души, а средната заплата е 607 лева.

В петък България бе извадена от черния списък на Парижкия меморандум за безопасността в корабоплаването, допълни вицепремиерът. Той изрази увереност, че новото попълнение от кораби на БМФ ще извади страната ни и от сивия списък.

Смехурана
22.05.2005, 18:40
Параходство БМФ и "Булярд" подписаха договори за строеж на три нови кораба

Договори за строеж на три нови кораби подписаха днес изпълнителните директори на Параходство БМФ - кап. Христо Донев и “Булярд – корабостроителна индустрия” - инж. Евгени Чаушев в присъствието на вицепремиера и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев. Параметрите на договорите включват строеж на два кораба от типа на “Българка”, които ще бъдат подобрени и с увеличен дедуейт от 42 600 тона и един кораб от типа на “Трапезица” с дедуейт 21 000 тона. Двата големи кораба са с по-икономични двигатели и отговарят на всички изисквания на квалификационните организации, влизащи в сила до 2010г.

21 млн. евро ще струват корабите от типа “Българка” и 16 500 000 евро – по-малкия кораб. Сделката е изключително изгодна за БМФ, тъй като цената е най-добрата пазарна в момента. В договорите е предвиден защитен механизъм при заплащането на корабите. 60% от договорената цена ще се изплатят в евро, а 40 на сто в долари. По този начин ще се избегнат драстичните разлики в курсовете на валутите, които биха настъпили в процеса на плащанията.

Първата вноска за трите кораба най-вероятно ще бъде направена следващата седмица, тъй като “Булярд” са готови с откриването на банкова гаранция за корабите, съобщи кап. Христо Донев. След два месеца от подписването на договорите ще бъде и първата вноска за първия голям кораб, като тя ще бъде 30% от общата стойност. През ноември ще бъде и първата вноска за по-малкия кораб, а през март 2006г. – първата вноска за втория голям кораб.

Финансирането на първите вноски за трите кораба ще бъде със собствени средства, съобщи кап. Донев. Вероятно и вторите вноски ще бъдат със собствени средства, тъй като очаквам параходството да реализира през тази година голяма печалба, допълни кап. Донев. Не е невъзможно да се намери и кредит, тъй като БМФ е добро име по целия свят, заяви изпълнителният директор на флота.

До два месеца ще започне строителството на първия голям кораб, съобщи Димитър Желев, изпълнителен директор на Индустриален холдинг България - мажоритарен собственик на “Булярд – корабостроителна индустрия”. След половин година ще стартира строежа и на втория кораб, след 10 месеца ще започне строителството на третия кораб, информира Димитър Желев. Вече е платен един двигател в троянските машиностроителни заводи за голям кораб, като има опции за още два, посочи Желев. Предаването на първия кораб с дедуейт 42 600 тона е 23 месеца от деня на подписването на договора. 4 месеца след това ще бъде вдигнат флага на 21 200-тонния и след още три месеца ще бъде предаден и втория голям кораб.

Подписаните днес договори са от изключителна важност за развитието на Параходство БМФ, каза вицепремиерът Николай Василев. Той припомни, че през миналата година флотът беше обновен с два кораба – “Трапезица” и “Българка”. Трите нови кораби, със своя висок клас на безопасност, ще допринесат за намаляване на процента на рискове при проверките за сигурност, посочи транспортният министър. Той допълни, че строителството на корабите ще допринесе за разкриването на много нови работни места.

На подписването на договорите присъстваха областният управител Яни Янев, кметът Кирил Йорданов, председателят на КНСБ д-р Желязко Христов, депутати, представители на БМФ и “Булярд – корабостроителна индустрия”. След подписването вицепремиерът Николай Василев посети реконструираната жп-гара във Варна. Очаква се гарата да бъде открита на 26 май от министър-председателя Симеон Сакскобургготски.

стар морски вълк
22.05.2005, 21:05
Милички мои, отворете отделна тема щом толкова ви интересува корабостроителницата.Одес с има само 10% от Булярд, така че едва ли това ще повлияе съществено на финансовия му резултат.Да не говорим, че евентуални постъпления по тази линия може да се очакват някъде в далечното бъдеще...

QUANTUM
23.05.2005, 00:44
Морски вълк, много са ми интересни хората като теб дето драскат само и се опитват по всякакъв начин да налагат мнение. Разбрахме, че ОДЕС е лоша инвестиция и ние сме се набутали. Не се притеснявай за нас. Бих желал да чета някой по конструктивни мнения и то писани само по веднъж.

стар морски вълк
23.05.2005, 18:24
Ни най малко не се тревожа за това, че някой се бил набутал.Ако си е взел поука от направената грешка, губещия днес утре ще спечели, евентуално... ;-) Аз също апелирам за по-конструктивен диалог, и в този ред на мисли, ако някой знае какви решения са взети вчера от ОС на Одесос, може да сподели...

Пламен
24.05.2005, 10:30
Честит празник на всички. Макар и с два дни закъснение, но все пак бяха почивни дни. Та ОСА на КРЗ освен доклада на СД, избора на д.е.с. и т.н. регулярни простотии реши да не разпределя дивидент. Печалбата, която припомням след облагане е 7.9 млн. за 2004г, бе отнесена във фонд резервен. Тя ще бъде реинвестирана, но забравих къде ....:))))

BSEtrader
24.05.2005, 11:01
Пламене, кажи с две думи какво отчетоха за миналата година и какво очакват от тази?

kosuma
24.05.2005, 11:44
пламене моля те обясни ми точно каква е ситуацията в odesos, булярд и IHLBL кои на какво е собственик и как би трябвало да рефлектира върху отчета на odesos сключената онзи ден сделка с булярд.Благодаря предварително

Пламен
24.05.2005, 12:08
Абе не следите ли какво ви пиша вече половин година. Още в края на миналата година ви казах, че КРЗ няма да разпределя дивидент и сега : О, чудо. Що се отнася до КРЗ и отношението му към Булярд то е видно и с просто око. Останаха им 10% там, които не са кой знае какво. Но от друга гледна точка може да се очаква някои от елементите на новите кораби, които ще се строят в Булярд да бъдат строени в КРЗ. Което си е много добре за КРЗ. Освен това както вече многократно писах Булярд, КРЗ и ИХБЛ ще правят съвместно пристанище, като КРЗ ще бъдат водещи в това предприятие. Така че те са си разпределили силите, както са намерили за добре. Лично аз не очаквам ръст на основната дейност на КРЗ за тнази година, а запазване нивата от миналата. Цялата информация за 2004-та година я има на сайта на БФБ, така че не е нещо ново, просто не се знаеше (поне не от всички) дали ще се разпределя дивдент или не.

radiant
24.05.2005, 12:37
Честит празник и от мен.И както се казва-“върви народе възродени, към светли бъднини върви...” За акционерите на КРЗ Одесос обаче, бъднините не са чак толкова светли и което е по-лошо, са някъде в неопределеното бъдеще.Печалбата беше отнесена във фонд резервен, защото на завода му предстоят огромни разходи за основно оборудване-закупуване на голям плаващ док за около 15-16 млн. долара, отделно са разходите свързани с участието в Одесос ПБМ /30%/ и необдимостта от други едни големи пари за изграждането на частното пристанище, да не говорим за това, че пари ще се наливат и по линия на Булярд.Предложено беше с част от печалбата да се увеличи капитала или да се направи сплит, обаче идеята бе възприета от ръководството на завода като много еретична.Да не говорим за набиране на необходимите средства за инвестиции от борсата...Въобще, тотална липса на гъвкавост и най-вече на интерес за подобно развитие на нещата.
Ако все още има оптимистично настроени инвеститори, имам добра оферта за вас-продавам акции на КРЗ-Инвест АД, Варна.При проявен интерес, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

kosuma
24.05.2005, 13:22
Човек на скандалния бивш областен управител на Варна Добрин Митев е назначен за изпълнителен директор и член на Управителния съвет на Варненската корабостроителница, научи "Монитор" Това е. инж. Евгени Чаушев, който е дългогодишен корабостроител и за кратко време бе изпълнителен директор на завода преди обявяването му в несъстоятелност през 1999 г.
Евгени Чаушев е бивш началник на отдел "Конструктивен" в корабния завод до 1999 год. Тогава Добрин Митев настоява пред бившия премиер и председател на СДС Иван Костов да бъде сменен целият управителен съвет на завода, в който влизаха Свилен Спасов, шеф на "Отворено общество" във Варна, Георги Заимов и Добромир Кондов. На 14 февруари по заповед на Костов, бившият вицепремиер и министър на промишлеността Александър Божков подменя изцяло управителния съвет на корабостроителницата. В новия УС са назначени Милко Златев, председател, Владимир Фелдманов и Евгени Чаушев. Фелдманов става първи изпълнителен директор, а Чаушев, който е личното предложение на Добрин Митев, втори изпълнителен директор на завода, припомнят осведомени.
В момента бившият областен управител на Варна Добрин Митев живее в Нова Зеландия, но местните власти откриха през март процедура за неговото екстрадиране в България.. У нас го чака арест, тъй като има присъда от 5 г. затвор за престъпления по сделки с държавни имоти.
Междувременно на 11 май т.г. на общото събрание на "Булярд - корабостроителна индустрия", която е собственик на корабния завод, за председател на надзорния съвет бе избран Златко Бакалов за председател, в надзорния съвет бе избран председателят на КНСБ в завода Марин Стойчев.
Председател на управителния съвет е Димитър Желев, който притежава 51 процента от акциите на "Булярд", членове са още Пламен Дионисиев, Стефан Вълков, и изпълнителният директор на БМФ Христо Донев.
Параходство "Български морски флот" ще сключи договор с "Булярд - корабостроителна индустрия" за строителство на два нови кораба във варненската корабостроителница. Това стана ясно вчера, след като двете страни успяха да се уточнят за спъващите сделката параметри и основно за цената на плавателните съдове.
Новината съобщи Златко Бакалов. Очаква се до дни договорът да бъде подписан. И двете страни направихме компромиси, обясни Бакалов. Параходството е качило цената, която даваше за един кораб, а "Булярд - корабостроителна индустрия" е намалило исканата сума за строителството на корабите. Новите кораби за "БМФ" ще бъдат 21 000-тонен кораб от типа на "Трапезица" и един 42 000-тонен.
На 25 - 27 май ръководството на "Булярд - корабостроителна индустрия" ще има срещи с немската компания, която поръчва кораби във Варна. По взаимно споразумение е удължен срокът на банковите гаранции. В края на юли и началото на август във Варна започва строителство на първите кораби по двата нови договора.

Преди 6 г. Добрин Митев уреди Евгени Чаушев за изп. директор на завода с протекцията на Иван Костов и Александър Божков

kosuma
24.05.2005, 13:26
добре де доколкото разбирам булярд са собственици на odesos държат 75%. следователно цялото строителство на новите кораби ще бъде в odesos -правилно ли е?

kosuma
24.05.2005, 13:38
и последно варненската корабостроителница и КРЗ odesos едно и също ли е?благодаря за търпението

Смехурана
24.05.2005, 14:28
Последно:

ODES и Варненската корабостроителница са две съвсем различни неща. ODES е кораборемонтен завод и не се занимава с корабостроене.

Булярд е собственик на Варненската корабосторителница.

ODES притежава само 10% от Булярд.

IHLBL притежава 51.5% от Булярд АД и 4.93% от Кораборемонтен завод Одесос (ODES), като IHLBL отчитат акциите си в ODES като финансови активи, държани за продажба.

ОДЕСОС ПБМ е всъщност АД (различно от ODES), с предмет на дейност извършване на пристанищни услуги и други съпътстващи дейности на кораби и сухоземни транспортни средства. ODES и IHLBL са акционери в ОДЕСОС ПБМ - имат по 33.33%.

kosuma
24.05.2005, 14:30
много ти благодаря

Пламен
24.05.2005, 18:24
Внасям лека, но съществена корекция. А именно : Булярд корабостроителна индустрия АД е собственик на вещите и имуществените права на бившата Варненска корабостроителница. Булярд АД притежава 75% от Булярд корабостроителна индустрия АД, останалите 25% са собстевност на Параходство Български морски флот. Тез 25% за нищо ги нямате бе :)))

Смехурана
24.05.2005, 19:39
Благодаря за корекцията :-)

И един личен въпрос към Пламен, на който може да не отговаря, ако иска:
ти държиш ли акции на ODES?

Просто се чудех, защото следиш дружеството от много време и си най-запознат с положението в ODES. Казано честно от доста време с интерес чета това, което пишеш по темата :-)

Пламен
24.05.2005, 20:12
Нямам и никога не съм имал акции нито в КР, нито в ИХБЛ. Не смятам и да имам, ако това е следващия въпрос :)). Просто знам някои от нещата, които се случват в шипинга, а и някои от нещата,които се случват на капиталовия пазар. Споделям инфото щот пиша във форума от самото му създаване и съм пристрастен. Понякога, някои дървени философи ме ядосват (като pilot например), но не намират сили да ми се извинят, като стане категорично ясно, че аз съм бил прав, а не те. Но нищо, по-голямата част от пишещите във форума са коректни младежи и девойки, така че ще продължаваме, додето силите ни стигнат :)))))

Смехурана
24.05.2005, 20:16
ОК, благодаря за отговора :-)))

БГ акция
24.05.2005, 20:23
щом не си акционер как тогава участваш в ОСА?

Пламен
24.05.2005, 20:36
мога да съм юрист, одитор, специален гост и т.н.. не само акционерите присъстват на общи събрания

RON
24.05.2005, 20:38
Явно БГ акция не е ходил на събрание до сега.

kosuma
24.05.2005, 20:46
аз знам че е най добре да познаваш хора в големите одиторски компании

КАРЪКА
24.05.2005, 20:47
v kraina smetka vsichkata tazi informacia kak spored vas shte se otrazi na cenata na akciite na ODESS?

blagodaria

Пепи
24.05.2005, 20:53
Според мен, Пламен е журналист.

kosuma
24.05.2005, 20:53
според мен цената или ще се срине или ще тръгне рязко на горе за седмица

Мечка
24.05.2005, 21:49
Пламен, искам да ти благодаря за всичките ти постинги досега. Поздравявам те за изказаните мнения и доблестта да не се криеш зад псевдоними. Честит 24 май!

Пламен
24.05.2005, 22:18
Честит и на теб Мечка. Честит и на всички във форума и на всички, които се занимават с капиталовия ни пазар. Може и да звучи странно, в контекста на 24-ти май, но именно капиталовия ни пазар в момента има остра нужда от популяризиране и образователни кампании. В този смисъл просветителската дейност, като тази във форума е изключително важна. Въпреки, че моето мнение е че капиталовия ни пазар има нужда от популяризиране в широката общественост и в бизнеса.

BSE BROKER
24.05.2005, 22:23
Пламене, ти си готин пич. И сега ще отворя една тема за която ме подсети.

radiant
27.05.2005, 15:25
Защо сте така унили, как може такова нещо?-само 43 бр. изтъргувани днес от това иначе прекрасно заводче с още по-прекрасно и светло бъдеще :-)
Отново ще ви предложа една добра оферта за вас-продавам акции на КРЗ-Инвест АД, Варна.За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

radiant
02.06.2005, 13:00
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД*, Варна.Много добра оферта!За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
*КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

LLOP
02.06.2005, 14:47
Ami kupuvaite sega, za da prodavate August
Odes mai prodadoha po goliamata chast ot Bulyard,
imat nezavarsheno proizvodstvo, osigureni sas poruchki,
neobvarzani s politicheski shemi na esen 120 leva mu e cenata

odessos
02.06.2005, 22:46
Kakvo govori6-120?!?....pone 190 do kraq na godinata...

Bear
19.06.2005, 12:54
Stuva mi se mnogo evtino

малката сестра
19.06.2005, 13:20
поне 300 лв ще отиде,най-малко

radiant
27.06.2005, 18:51
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД*, Варна.Много добра оферта!За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
*КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

RoccoBarocco
08.07.2005, 21:00
Май ОДЕСА взе да мърда нагоре лека-полека

Finlandeza
12.07.2005, 12:29
Odes naistina zapo4na poka4vaneto na praga na ot4eta za vtoroto trimese4ie.
Njakoi znae pove4ko on insiderite???
O4akvam sledva6tata sedmiza 82-87lv.

SEBULBA
18.07.2005, 09:28
Nad 100 kinta sled otcheta, aide na bas!

RoccoBarocco
19.07.2005, 19:49
Къде са сега пишман продава4ите от инвестиционния холдинг, а ? Цената фръкна, а господа? Само вижте от4ета . . .

RoccoBarocco
19.07.2005, 20:06
Пардон Индустриалния исках да кажа . . .

SOFIX
19.07.2005, 20:37
Този пробив над 80 лв. е с много малък обем. И си мисля че нещо не е наред.

kosuma
19.07.2005, 20:51
какво не е наред. влезнаха няколко ИП по позицията и веднага се усети в цените.от няколко дни еврофинанс,югмаркет ,фико и ПФБК изкупуват последователно без да бързат -вдигат цената изчакват "заспали" продавачи по текущите нива и следва нова по-висока цена и т.н. Според мен тепърва ще е интересно по позицията

Azis
20.07.2005, 09:40
Kakvo sega? Mai veche vsichki znaem za unikalno dobria otchet koito se ochakva i se debnem samo a?:)

radiant
25.07.2005, 17:07
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД*, Варна.За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
*КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

mojo
26.07.2005, 11:43
AIDE NA ODESA

znae6t
26.07.2005, 11:45
Отчетът е доста добър на първо четене, сега ще го разгледам по-подробно.

SEBULBA
26.07.2005, 13:11
Печалбата на Кораборемонтен завод Одесос се е повишила с близо 53% за първите шест месеца на годината до 4.37 млн. лв., в сравнение с реализираната печалба в размер на 2.86 млн. лв. за същия период на миналата година, посочиха изнесените днес данни от неконсолидирания отчет на дружеството за първите шест месеца.

За добрия резултат съдейства ръстът в приходите на дружеството, които се повишават с 18% до 19.29 млн. лв. в сравнение с 16.29 млн. лв. за първите шест месеца на миналата година.

Дружеството е реализирало приходи в размер на 884 хил. лв. от положителни разлики от операции с финансови активи и инструменти, при нулева стойност на перото за същия период на миналата година, като до 623 хил. лв. се увеличават и положителните разлики от промяна на валутни курсове, в сравнение с 254 хил. лв. за първото полугодие на 2004 година.

След изнесените положителни данни акциите на дружеството отбелязаха ръст от 1.6% до средна цена от 82.27 лв. за брой при изтъргуван значителен обем от над 1 300 акции. Към момента офертите при варненското дружество са на нива от 83 лв. продава и 82.10 лв. купува за брой.

Tony Wolf
26.07.2005, 13:20
Имат 5 млн. взимания, срещу мижавите 300к задължения.
И това ще натежи в положителна насока.

Azis
26.07.2005, 13:51
Ami bez komentar- na fona na tolkova mnogo nadceneni akcii na BFB ne vijdam logichna prichina ODES da ne e sega 120-140 lv.Kupuvah kupuvam i shte kupuvam zashtoto drujestvoto naistina si struva !

Azis
26.07.2005, 13:52
Imashe tuk edin G ...U... Z -star morski vulk-kude izchezna toia varnenski selianin deto mi govoreshe kolko bilo skapano ODES

AL
27.07.2005, 12:33
Нали печалбата за 2004та беше изключение??? Но май "изключенията" продължават...

120 е "справедливата" цена. Но ще ни трябва още доста търпение. Борсата е заспала.

SEBULBA
28.07.2005, 18:15
Тепърва ще се говори много за това дружество... Скоро ще отлепи рязко...

SEBULBA
02.08.2005, 12:31
В индекс BG40 са включени Българска Телекомуникационна Компания АД, Кораборемонтен завод Одесос АД, Индустриален Капитал Холдинг АД, Холдинг Кооп-Юг АД, Полимери АД, Развитие Индустрия Холдинг АД, Мел Инвест Холдинг АД и Хидравлични елементи и Системи АД, съобщи Българска фондова борса-София.

От индекса са извадени ДЗИ АД, Проучване и добив на нефт и газ АД, Инвестор.БГ АД, Адванс Инвест АД, Блгоевград-БТ АД, Булгартабак Холдинг АД, Фазерлес АД и София-БТ АД.

Промените са направени на основание т.25 от Правилата за изчисляване на индексите на Българска Фондова Борса-София АД и са приети на заседание на Съвета на директорите на БФБ-София АД на 2 август.

BG40 се състои от емисиите акции на 40-те дружества с най-голям брой сделки за последните шест месеца. Емисиите, включени в изчисляването на BG40, трябва да отговарят на следните условия:

- Да са изцяло набрани и да се търгуват вторично;

- Да са регистрирани на Официален или на Неофициален пазар не по-късно от 3 месеца преди включването им в индекса. В случаите, когато емисията преминава от Неофициален на Официален пазар, за начална дата се приема датата на допускане до търговия на Неофициален пазар.

Индексът бе въведен на 1 февруари тази година с базисна стойност 100, а в момента стойността му е 116,08 пункта, като в изчисляването й вече влизат новите дружества.

radiant
10.08.2005, 20:19
Продавам акции на КРЗ-Инвест АД*, Варна.За повече инфо, пишете на e-mail: radiant@abv.bg
*КРЗ-Инвест АД- Варна притежава 47% от КРЗ Одесос АД- Варна

BSE BROKER
16.08.2005, 19:05
Бум в поръчките за кораборемонтни услуги
ДОРОТЕЯ СПАСОВА, ВАРНА 18:26 ч.





Графиците за работа в доковете на кораборемонтния завод (КРЗ) "Одесос" във Варна са запълнени до края на октомври, каза за "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Димитър Тодоров. По думите му, от началото на годината в завода са ремонтирани близо 30 кораба. През 2004 г. в най-големия кораборемонтен завод у нас са ремонтирани 73 плавателни съда. Клиентите са основно форми от Западна Европа - Германия, Холандия, Италия, Испания, Швеция, Дания, Гърция и Турция. Ремонтирани са още канадски и американски кораб. Най-малобройни са българските клиенти, каза Тодоров.


Годишно в България се ремонтират между 150 и 200 кораба в общо осем дока - два в Бургас и шест във Варна. Максималният дедуейт на корабите, които се ремонтират във Варна, е около 35-40 хил. БРТ.


Над 15 кораба са ремонтирани от началото на годината в доковете на бившата Варненска корабостроителница, сега "Булярд корабостроителна индустрия" АД. Заради увеличението на пазара на транспорти услуги от края на юни има лек спад в запитванията, поясниха от дружеството.


Над 30 са ремонтираните граждански кораби в КРЗ "Флотски арсенал", който е част от военното обединение "Терем", съобщи за "Дневник" управителят Георги Стойков. По думите му капацитетът на завода е запълнен до началото на ноември. Увеличението на фрахта (наемите за използване на кораби) с около 20 процента се отразява благоприятно. Имаме повече клиенти, плащанията са редовни и нямаме затруднения с изплащането на заплатите, каза Стойков.


Около 45 кораба годишно се ремонтират в доковете на КРЗ "Делфин 1" (Морска техническа групировка) във Варна, който разполага с плаващ док с най-голяма товароподемност в България. Между 20 и 30 кораба годишно се ремонтират и в кораборемонтния завод в Бургас.


Причините чуждите корабособственици да предпочетат доковете във Варна са няколко. Основните са високото качество на ремонта, ниските цени и конкурентните срокове за изпълнение. Според председателя на УС на КРЗ "Одесос" Златко Бакалов цените на кораборемонта в България са в пъти по-ниски от тези на страните в ЕС, а между 10 и 20 на сто са по-евтини от конкурентните заводи в Румъния.


Въпреки че в района на Черно море има големи кораборемонтни мощности в Румъния, Украйна и Турция, качеството, което се предлага у нас, е по-високо, категоричен е Бакалов.


Най-големият проблем пред кораборемонтните фирми е дефицитът на квалифицирани работници, смятат експерти от бранша. Недостигът на кадри е основно за заварчици и корпусници. Проблемът ще се усложни още след няколко години, когато започне изравняването на възнагражденията на работниците у нас с колегите им от ЕС.

AL
16.08.2005, 22:58
Скоро ще дойде и времето на Одесос. След като спекулантите приберат печалбите от Крема, надявам се да паркират част от тях в добрия стар ODES, който май се оказва по-читаво предпиятие отколкото си мислеха зложелателите. Резултатът през 2004та НЕ е изключение.
Само не разбирам защо не направят един сплит 1:10.

AL
17.08.2005, 10:38
Кой прехвърли тези 2000+ акции и срина цената?

SEBULBA
30.08.2005, 20:15
[quote]

[/img]

Vazmozhnostite sa tam, kadeto drugite vizhdat problemi . . .

LLOP
01.09.2005, 15:32
Ako nikoi oste ne e ubeden v pokupkata na akcii na ODESOS
da poburza, zastoto veche predlagane niama, stoyat samo niakolko preferencialni oferti i nisto drugo.Kupuvachi mnogo, pri 20 leva god pehalba,
kolko triabva da struva. A parvoto trimesechie ne se broi zimata e trudna za koraboremonta.A i IHLBL veche niama acii, koito da prechat.

LLOP
08.09.2005, 13:04
zasto ne chetete tuka

Хосе
08.09.2005, 15:06
Нямам какво да си пишем и четем, действаме ;)
Днес понапълних от тази акция, мисля че и е време
Не останаха вече на БФБ така подценени фундаментално дружества като КРЗ Одесос

LLOP
08.09.2005, 15:42
ami niama kakvo da si pishem naistina
predi sedmica cenite biaha s 5 leva otdolu
dobre e che po praznicite si pomislil da kupuvash

Борис
08.09.2005, 17:50
има накъде да катери
веднъж прескочи ли 100-така, нагоре ще върви по-лесно
Ето нещо от Дневник:
Графиците за работа в доковете на кораборемонтния завод (КРЗ) "Одесос" във Варна са запълнени до края на октомври, каза за "Дневник" изпълнителният директор на дружеството Димитър Тодоров. По думите му, от началото на годината в завода са ремонтирани близо 30 кораба. През 2004 г. в най-големия кораборемонтен завод у нас са ремонтирани 73 плавателни съда. Клиентите са основно форми от Западна Европа - Германия, Холандия, Италия, Испания, Швеция, Дания, Гърция и Турция. Ремонтирани са още канадски и американски кораб. Най-малобройни са българските клиенти, каза Тодоров.

ODES
08.09.2005, 21:33
А даже и си вярвате. Набълбукахте се пролетта и сега се чудите как да се отървете!

ali
08.09.2005, 21:43
ама Одесос последно строи ли кораби или само ги ремонтира, по-надолу за стоежи говорихте, а то май враните не та това, което са!

Многознайко
08.09.2005, 21:52
ама Одесос последно строи ли кораби или само ги ремонтира, по-надолу за стоежи говорихте, а то май враните не та това, което са!

само ги ремонтира !!!

Kilur
09.09.2005, 20:50
Dobre se rasviva cenata - moje da stigne i 100 leva

Спекулант
12.09.2005, 10:57
Анализа на финансивите отчети показва че фундаментално КРЗ Одесос заслужава много повече цената на акциите на М+С хидравлик (125 лв.) Мисля че рано или късно пазара ще коригира сегашната си оценка.

TRAPPER
12.09.2005, 11:13
Spekulant problema tuk e doverieto v sobstvenicite inache parametrite sa idealni.......................

Poncho
12.09.2005, 11:46
Доверието в кои собственици? Ако не греша ODES няма мажоритарен собственик.

каката
12.09.2005, 11:49
Анализа на финансивите отчети показва че фундаментално КРЗ Одесос заслужава много повече цената на акциите на М+С хидравлик (125 лв.) Мисля че рано или късно пазара ще коригира сегашната си оценка.
А анализа не ти ли показва, че и двата са доста скъпи?

SEBULBA
12.09.2005, 16:54
Не е скъпо, все още е подценено ! Идват още рекорди...
4естито на вси4ки, които не загубиха вяра в Одес и показаха здрави нерви по време на корекцията...

Спекулант
12.09.2005, 18:39
Кака, БТК кога беше по-скъпо: на 12 март при цена 350 лв. или днес на 12 септември при цена 11,30 ?!
Все пак сме достатъчно сериозни инвеститори за да работим със съотношения, а не с абсолютни числа.
Трапер, ако наистина това е проблема, не тревожи ли той и естонските инвеститори на ПФБК, които наляха вече доста милиони лева в акции на ОДЕСОС (все пак и те са миноритари като нас). Отделно съм сигурен че и мажоритарите биха били доволни от по-справедлива оценка на собствените си акции. Спомням си преди време един от шефовете на Одесос беше казал че реалната цена на акциите е към 400 лв. Те изглежда са по-оптимисти от нас :)

Иригаторът
12.09.2005, 19:16
Не е вярно, че ODES е по-ценно от М+С. Вижте цифрите и темповете на растеж, а и стабилността.

счети
12.09.2005, 20:27
нетни активи на акция:
М+С - 69,60 лв.
Одесос - 67,40
нетна печалба на акция:
М+С - 11,90 лв.
Одесос - 12,44 лв.
Тенденциите - печалбата на М+С спада, на Одесос ръсте
та защо викаш М+С е по-ценно, и то с над 35%?

Иригаторът
12.09.2005, 21:46
Забравяш най-важния показател - приходите от продажби.
При м+с е 212 лв. на акция, а при одесос - 60.
Освен това м+с има устойчив ръст от около 20 % на година няколко години подред, а одесос няма такава история.

каката
12.09.2005, 22:00
Кака, БТК кога беше по-скъпо: на 12 март при цена 350 лв. или днес на 12 септември при цена 11,30 ?!
Все пак сме достатъчно сериозни инвеститори за да работим със съотношения, а не с абсолютни числа.
Трапер, ако наистина това е проблема, не тревожи ли той и естонските инвеститори на ПФБК, които наляха вече доста милиони лева в акции на ОДЕСОС (все пак и те са миноритари като нас). Отделно съм сигурен че и мажоритарите биха били доволни от по-справедлива оценка на собствените си акции. Спомням си преди време един от шефовете на Одесос беше казал че реалната цена на акциите е към 400 лв. Те изглежда са по-оптимисти от нас :)
Момченце, не съм толкова "куха лейка", както явно би ти се искало! На слабо развит пазар като българския, от дружества които се търгуват на по P/E>15 и P/BV>1,4 би трябвало да се очаква удвояване приходите и печалбата до година-две! Искаш ли да се хванем на бас дали това ще се случи с MCH или ODES?

счети
12.09.2005, 22:02
какво им е важното на високите приходи от продажби ако са нискорентабилни. какво значение има че м+с има 3 пъти по високи приходи на акция, след като не постига печалбата на акция на Одесос?

счети
12.09.2005, 22:11
P/E>15
кака, това как го сметна!?
я пробвай пак да разделиш цена на акция (92 лв) на печалба на акция (12,44 лв)

каката
12.09.2005, 23:03
P/E>15
кака, това как го сметна!?
я пробвай пак да разделиш цена на акция (92 лв) на печалба на акция (12,44 лв)
А ти да си чувал, че важно е бъдещето, а не миналото?

Спекулант
13.09.2005, 09:08
Кака, ами спора ни с теб е неравностоен, понеже аз нямам такива способности като теб, да виждам в бъдещето стойността на Р/Е
Успех в търговията!

каката
13.09.2005, 09:38
Кака, ами спора ни с теб е неравностоен, понеже аз нямам такива способности като теб, да виждам в бъдещето стойността на Р/Е
Успех в търговията!
Ами тогава се върни към резултатите за 1999, 2000, 2001 и 2002 год.!

dimi
15.09.2005, 00:31
спор за глупости май

Kiro
15.09.2005, 10:45
о4аквам да удари 100 лв, а за после не знам

Bond009
16.09.2005, 00:08
Sigurno e nivoto ot 100

Dinev
17.09.2005, 12:06
Ne moga da povjarvam 4e cenata ot 100 leva vse o6te ne e postignata....

наблюдаваща
17.09.2005, 12:15
видяхте ли анализа за ОДЕС
аз мисля че ако се сбъдне прогнозата за 16 лв. печалба на акция в края на годината, заложения таргет от 135 лв. ще бъде подминат доста бързо

Kiro
17.09.2005, 16:57
I AS 4AKAM 100

Батя
17.09.2005, 19:12
100 е само една нищо незначеща психологическа граница. Тези граници са за тълпата. Истенските инвеститори не работят с абсолютни числа а със съотношения. При 10 млн. лв. печалба в края на годината и Р/Е поне 8 , ето така ще получиш очакваната цена.

Kilur
17.09.2005, 19:17
A kakvo na kakvo 6te rasdeli6 sa da objasni6 sa6to tolkova vreme e pod 100 lv. Sna4i rasdelja6 i kupuva6 - mnogo lesno brei

Борис
27.09.2005, 12:43
Тази позиция започва да се оценя от все повече инвеститори, сред които и големи посредници за собствена сметка.
Споделям мнението че скоро ще бъде премината психологическата граница от 100 лв. и над нея ръста ще е доста по бърз.

kosta
29.09.2005, 21:24
И аз чакам 100. Тогава започвам да купувам. Защото бързо щяла да расте цената. Ех, смешници, смешници!

Kristo
29.09.2005, 23:36
Ne6to se saku4iha 100 te leva.

КАРЪКА
30.09.2005, 09:28
spored men razvryzkata e blizo.......tyrpenie mu e maikata!

Борис
30.09.2005, 10:15
истинската рзвръзка ще дойде с деветмесечния отчет
а преди това ще купуват само добрите анализатори които знаят какво ще покаже той

Tradera
03.10.2005, 13:17
Neshto ne varvqt tuk neshtata ?

LLOP
03.10.2005, 15:11
Tuk triabva da se analizira.
Otcheta ste e mnogo dobar i ste hodim na 130.
Kompaniata ima izkluchitelno dobra rentabilnost.
30% ot prihodite sa pechalba.
Tova che ima panikiosani igrachi
si e tiahna rabota.

Борис
03.10.2005, 18:50
ллоп, за пампо се разминаваме в мненията но тук съм напълно съгласен с теб. Дори съм по-голям оптимист. Мисля че до НГ ще видим 140. Причината за това ще е именно 9-месечния отчет ;)

Kilur
04.10.2005, 10:49
Vsi4ko posnahte, no posokata e obratna. Jalko sa6toto i as imam

Хосе
05.10.2005, 11:25
Защо ли ИП обслужващ мажоритара изкупува акции днес!? ;)
(въпроса е риторичен) :)

Kilur
05.10.2005, 12:22
Kota 100 e bliso- Uspeh

счети
05.10.2005, 17:28
не е честно ако някой вече знаят какво пише в 9-месечния отчет
но на БФБ това май се възприема за нормално

капитан Немо
25.10.2005, 15:56
Колеги, не мога да отворя отчета за 3-то тримесечие.Има ли нещо интересно по перата?

Longin
25.10.2005, 16:06
Колеги, не мога да отворя отчета за 3-то тримесечие.Има ли нещо интересно по перата?

Б. Общо приходи от дейността (I + II + III): 28343



6. Балансова стойност на продадени активи (без продукция) 1892
7. Изменение на запасите от продукция и незавършено производство -639


Ж. Нетна печалба за периода 6910

капитан Немо
25.10.2005, 16:09
Мно-о-ого благодаря! Добри вести! Явно има някакъв линк във файла и заради това не мога да го отворя.

капитан Немо
25.10.2005, 16:11
Мно-о-ого благодаря! Добри вести! Явно има някакъв линк във файла и заради това не мога да го отворя.

mojo
25.10.2005, 16:53
AIDE NA ODESAAAAAAA!

toyaga
25.10.2005, 17:40
добри резултати, да видим пазара утре

znae6t
25.10.2005, 17:43
Резултатите не са лоши, но мисля, че както аз, така и пазарът очакваше повече. Наистина ще видим утре.

toyaga
25.10.2005, 17:56
баланса 6ММ намаление пасиви спрямо предходния период (не погледнах миналото тримесечие) е сериозно

Спекулант
25.10.2005, 19:57
А забелязахте ли какъв кеш имат - близо 12 млн. лв. или над 20 лв. на акция.
Започвам да мечтая за дивидент:)
Което не е невъзможно, защото завода няма нужда от кой знае колко големи инвестиции, а преди години са раздавали дивиденти.

Иначе ако сте чели анализ-прогнозата ми в рубриката "Анализатори" ще видите че този отчет го прави все по-реалистичен ;)

kosuma
25.10.2005, 20:03
Отчета е много добър .Аз съм сигурен че пазара ще го оцени още утре въпреки, че лоши новини ни заливат отвсякаде.
Успех !!!

SEBULBA
25.10.2005, 22:05
4estito na vsichki, koito ne zagubiha viara v ODES

LLOP
25.10.2005, 22:42
tuk prosto e krasivo
koito riskuva moje i da specheli
aman ot izmisleni manipulatori
ako na tova se kazva losh otchet
triabva da si bezkraino zaguben
dano vsichki razberat che 130 leva e po normalno
kato cena, kakvo mu e stranno na kesha ot 11749
ima mnogo poruchki, kakvo ste kajete za nezavarshenototo
proizvodstvo, mai i to ima rust spriamo predi,
ok
ste e interesno da se vidi utre
no ako tova ne se kachi,
po dobre e da otidem na pregled

Kilur
25.10.2005, 23:30
Tozi put verojatno cenata 6te stigne i mine 100 leva

Poncho
27.10.2005, 10:45
Какво става с най-подцененото дружество? Пазара винаги изненадва просто защото всички сме големи умници. Трябва да си упорит като муле, ако искаш да оцелееш.

капитан Немо
27.10.2005, 10:50
Какво става с най-подцененото дружество? Пазара винаги изненадва просто защото всички сме големи умници. Трябва да си упорит като муле, ако искаш да оцелееш.

Бързай бавно, Колега!

Poncho
27.10.2005, 10:54
А, аз даже изобщо не бързам.

Longin
01.11.2005, 11:14
явно няма достатъчно търсене за ОДЕСА...доколко смятате че ще падне преди да започне да пълзи пак към 100 ???

toyaga
01.11.2005, 11:26
няма да пада повече, освен ако целия пазар не тръгне още надолу. някои участници натискат позицията, погледни им котировките купува продава.

Sach
01.11.2005, 16:39
няма да пада повече, освен ако целия пазар не тръгне още надолу. някои участници натискат позицията, погледни им котировките купува продава.

При тези скъпи акции, как ще има покупки, като от 3 години това
супер дружество не е заделило дори 1 лв. дивидент. За да е атрактивно едно дружество трябва при печалба да ти осигури
дивидент поне 10 % върху инвестициите. Може ли да ми каже
някой досега къде е изчезвала печалбата?
Аз съм стронг пас.

Anton Chigurh
01.11.2005, 16:48
И Sach е прав, но като цяло ОДЕС е доста стойностно предприятие, което работи добре и най-важното генерира печалби. Аз лично си пълня лека полека от него от Септември месец. Надявам се да паднат цените му за да мога да си купя още акции. От към фундамент предприятието е добро, единственият му недостатък е че печалбата не се разпределя за дивиденти, а и не отива за придобиване на ДМА.

toyaga
01.11.2005, 17:01
пфбк активно купуваха, мисля че последно взеха не-малък пакет на 98, днешната търговия също показва интерес. не очаквам скорошен бърз ръст, тоест да се изтреля до 150, но мойта резервирана оценка на дружеството е минимум 120 лв на акция.

Anton Chigurh
18.11.2005, 15:44
ОДЕС-а се готви за изригване :)

Azis
18.11.2005, 16:25
Hubavo drujestvo no vse pak ne si zaslujava ! Pecheli dobre i to mnogo dobre no parite se razdavat-minalata godina si biaha razdali premii zaq 4 mln.leva !Divident ili neshto drugo-nikoga !!!Ot taia gledna tochka ne si zaslujava!

Kilur
18.11.2005, 18:48
Napopmnjam vi 4e prez 2000 godina ODES dade bruten divident ot 5.30leva. Taka 4e stazi dobra pe4alba za6to ne.

Anton Chigurh
18.11.2005, 19:02
Виж, че по депозити имат 11 млн. лв. (това им е част от печалбата от минлата година) Защо наистина да не дадат тлъст дивидент? Напълно възможно.

Пепи
18.11.2005, 20:30
Толкова тлъст дивидент, че да се облажи човек. Но сега са големите пости и не ни се полага блажно, колкото и да ни се иска.

Kilur
19.11.2005, 17:41
Pepina prodai IHLBL i vlez v BSTR za da mirjasa6. Togava moje koleda da posre6ne6 sus sjomga , a ne s krenvir6i.

РАСОТО
19.11.2005, 18:10
Диетите човек сам си ги налага,Пепино, Господ не го е особено еня за твоите диети. Имам чувството,че си налагаш прекомерни постове, зависимо дали са изобщо месни или кремвиршови. Това е характерно за хората, които прекомерно много се занимават със себе си. Остави се малко на потока на живота.

Alen
19.11.2005, 21:28
Виж, че по депозити имат 11 млн. лв. (това им е част от печалбата от минлата година) Защо наистина да не дадат тлъст дивидент? Напълно възможно. - може да дадат, но май предпочитат да не дават.

Bond009
20.11.2005, 18:00
Pri takava jaka pe4alba 6te e sramota da ne dadat.

Машиностроител
21.11.2005, 08:33
Безспорно ODES и M+C са най-добрите машиностроителни предприятия.

Енев
21.11.2005, 09:20
припомням, че на ОСА през миналата година, акционерите взеха решение да не разпределят дивидент през следващите 5 години, а с печалбата да се финансира инвестиционна програма (например пристанището).

Пепи
21.11.2005, 09:28
Ами, защо трябва да се разпилява печалбата, по удачно за всички акционери е инвестиции.

Kilur
21.11.2005, 09:52
Tova 6te stane predprijatieto s nai jaka pe4alba v BG

Longin
14.12.2005, 12:25
абе тоя ODES нема ли консолидиран отчет?? до януари ли ще го чакаме ??!

Bo
21.12.2005, 12:18
До 99,99 лв. (както се писа в една друга тема) ще има да почакате. Иначе по позицията купувачи са клиенти на Карол, Бенчмарк, ПФБК и др.

Борис
21.12.2005, 18:41
а защо в ОПР не отчитат нито един лев за данък печалба
същия номер направиха и мин. година и после одитираната печалба се оказа мн. по малка от първоначално обявената в края на януари
КФН не следи ли тези манипулации в счетоводните отчети!!???

Earnings
18.01.2006, 11:38
Яхооооооо, към 120-130 кинта като гледам

Kilur
18.01.2006, 11:41
Ne burzai neka purvo da udari 100ka

Пепи
18.01.2006, 11:50
Ники, какво става тук !!!

Anton Chigurh
18.01.2006, 12:04
Явно отчета е добър. Според мен обаче 100те лв. са много трудно ниво за пробиване пробиеме ли ги обаче the sky is the limit. :wink:

Хапчо
18.01.2006, 12:04
Не става нищо изненадващо - прогнозна печалба на акция между 20 и 23 лева.

SRY
18.01.2006, 16:45
Хайде,Пламене.Излез на светло.Светни ни за ОДЕСа,pls.

Борис
18.01.2006, 20:09
мен пък ме дразнят че в междинните си отчети не отчитат данък печалба и накрая в одитирания, хоп поне 3-4 млн. лева се сгъват.
Доколко е правилно това от счет. гледна точка, и защо КФН не изисква по-стриктни отчети?!

Хинина
19.01.2006, 10:10
Тук много съществен е момента, че на всички места във Варненската корабостроителница са заложени кораби за строеж и всички кораби за ремонт са пренасочени към КРЗ ОДЕС. Така, че скоро 100 лв за ОДЕС ще останат в историята. Успех на всички.

Anton Chigurh
19.01.2006, 11:04
За съжаление няма да можем да достигнем продажбите от 2004 година, но за сметка на това благодарение на подобрения net profit margin (16.44% за 2004 на 26.07% за 3q 2005) нетната печалба от миналата година 100% ще бъде надмината. С оглед на мащабните инвестиционни проекти, които се подготвят 100те лв. наистина ще бъдат подминати. Успех и здрави нерви на инвеститорите в най-стабилното дружество на БФБ. :wink:

Пепи
19.01.2006, 11:19
Не се знае Ники, не се знае. Ремонт на кораби е имало и винаги ще има. Абе и според мен КРЗ е едно от най стабилните дружества. А какви инвестиции се правят, би ли споделил Ники.

Anton Chigurh
19.01.2006, 11:31
На този етап Пепи още не мога защото информацията не е 100% сигурна.

Пепи
19.01.2006, 11:34
Нищо, достатъчно е КРЗ да направи 25лв печалба на акция, пък за останалото здраве му кажи !!!

Хапчо
19.01.2006, 11:47
Очаквани приходи - песимистичен вариант - 48 183 000, оптимистичен вариант - 51 388 000, общи разходи - песимистичен вариант 36 115 000, оптимистичен вариант - 38 649 000, брутна печалба - песимистичен вариант - 12 068 000, оптимистичен вариант - 13 883 000.

LuckyStrike
19.01.2006, 12:37
общи разходи - песимистичен вариант 36 115 000, оптимистичен вариант - 38 649 000

Хапчо,

Много песимистичен ти е оптимистичният вариант бе, човек. Да не е на тези юнаци от вица:

"По зле не може да бъде!" - казал Песимистът.
"А, може, може..." - казал Оптимистът.

:)

Хапчо
19.01.2006, 12:39
Явно си доста далече от истината, но........

Хапчо
19.01.2006, 12:41
Всъщност май не си схванал нищо от написаното но проблема е в твоя телевизор. За всички останали като теб - прогнозите са направени в два варианта - оптимистичен и песимистичен. Надявам се си наясно, че няма как да смесваш отделни статии (Разбирай приходи от оптимистичен вариант и разходи от песимистичен и обратното).

LuckyStrike
19.01.2006, 13:29
E, Хапчо, много навътре си го взел :). Шегата ми сигурно е била плоска, ако ще трябва да я обяснявам.

В същност думите ми не съдържат сериозна оценка на твоята прогноза. По форумите често се срещат различни подхвърлени числа, но рядко им обръщам сериозно внимание ако не са подкрепени с аргументи. В повечето случаи те отразяват въжделенията на авторите си, а не реалната действителност.

Твоята прогноза може да не е от този тип, разбира се.

Хинина
20.01.2006, 09:51
Пробива потвърден ! Таргет на цената 135лв. Успех на всички.

Kilur
20.01.2006, 10:09
Mnogo hora predvidlivo pulnjat v o4akvane na otli4nite rezultati

Poncho
20.01.2006, 10:11
А какво ще се случи, когато резултатите се окажат по-различни?

Хинина
20.01.2006, 10:20
Резултатите за Q3 са показателни, а след като всички ремонти на кораби са пренасочени към КРЗ ОДЕС, за Q4 ще са много добри !

Kilur
20.01.2006, 10:34
UUP 130 leva