Горива - Форум Инвестор.БГ
Неделя, 21 Декември 2014
България Свят Имоти Коментари Борса Forex Технологии Обучение Видео Style Автомобили Клуб Investor
 
Контролен панел Съобщения Потребители Блогове Търси
stdmv stdmv не е онлайн
Аватара на stdmv
Мнения: 2,027
22.07.2008, 20:40

Начално
Лукойл (монополист) признава само аргументи за повишаване на цената
Цитат:
Първоначално изпратено от gbti
Цитат:
Първоначално изпратено от ПИЧ
Ей сега при намаление на петрола с 10-тина долара от 140 на 130 $ от Лукойл не искат да бутат цените, обявили само 1% намаление, а трябва с поне 10 ст. да го бутнат надолу.
Например дизела при 140 $ беше 2.58 - 2.60 лв/литър
при 130$ пак подобно.
ПИЧ, не мисля че си прав в този случай. Понижението на петрола от $140 на $130 е с $10, ковто е около 7%, а 7% от 2.60лв. е около 0.20лв. Това разбира се е много груба сметка.
Лошото в случая е, че за да е вярна сметката, първо трябваше да се вдигне цената на горивата у нас значително повече. Поне толкова колкото беше ръста на петрола, за да може сега да има от какво да се намаля. Смисъла е, че няма как да искаме цената сега да пада, при условие че не е била вдигана съразмерно.
Отговори с цитат
gbti gbti не е онлайн
Аватара на gbti
Мнения: 106
22.07.2008, 13:16

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от ПИЧ
Ей сега при намаление на петрола с 10-тина долара от 140 на 130 $ от Лукойл не искат да бутат цените, обявили само 1% намаление, а трябва с поне 10 ст. да го бутнат надолу.
Например дизела при 140 $ беше 2.58 - 2.60 лв/литър
при 130$ пак подобно.
ПИЧ, не мисля че си прав в този случай. Понижението на петрола от $140 на $130 е с $10, ковто е около 7%, а 7% от 2.60лв. е около 0.20лв. Това разбира се е много груба сметка.
Лошото в случая е, че за да е вярна сметката, първо трябваше да се вдигне цената на горивата у нас значително повече. Поне толкова колкото беше ръста на петрола, за да може сега да има от какво да се намаля. Смисъла е, че няма как да искаме цената сега да пада, при условие че не е била вдигана съразмерно.
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
22.07.2008, 13:09

Начално
Ей сега при намаление на петрола с 10-тина долара от 140 на 130 $ от Лукойл не искат да бутат цените, обявили само 1% намаление, а трябва с поне 10 ст. да го бутнат надолу.
Например дизела при 140 $ беше 2.58 - 2.60 лв/литър
при 130$ пак подобно.
Отговори с цитат
Jay Gould Jay Gould не е онлайн
Аватара на Jay Gould
Заслужил
инвеститор
Мнения: 15,035
07.01.2008, 02:09
Местоположение: На 5-ти етаж

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от ПИЧ
Цитат от един авто-форум:
През следващите дни белгийското правителство ще задейства системата, използвана в случаи на прекомерно увеличаване на цените на бензина.

Системата предвижда в случай на силно покачване на цените на бензина част от увеличението да се поема от държавата чрез намаляване на акциза. Това става, след като бе обявено, че от 4 януари максималната цена за литър безоловен А95Н може да достигне 1.498 евро, което е абсолютен рекорд за Белгия. Тази цена се смята за надхвърляща образно наричания "ценови праг на отчаянието". В такива случаи трябва да бъдат взети мерки от страна на държавата.
Новото временно правителство на Белгия е обявило намерението си да задейства системата при представянето на бюджета за 2008 г. Системата вече се прилага по отношение на дизеловото гориво.
-----------------------------------------------------
У нас. Правителството вдигна акцизите за 2008г. абсолютно ненужно. За тези, които имат съмнения да си спомнят какво стана при приемането на бюджет 2007 и данъчните закони в края на 2006г. Заради армията и Емел Етем-Тошкова акцизът за 2007г. освен предвиденото увеличение бе гарниран и с увеличението за 2008г. Има един план с ЕС, който предвижда постепенно изравняване на акцизите и той е разписан по години до 2010г. И си помислих ето сега за 2008г. няма да го барат щото и без това горивата са скъпи и държавата си взима без да си е мръднала пръста повече пари заради събраното ДДС върху по-високите приходи!!!!

Задминати са минимално изискваните по договора с ЕС акцизи в размер на 535 лв (274 евро) и сега от тази 2008-а год. акциза е 600 лв за дизеловото гориво.
Ако не го направят, печалбите им от контрабанден внос или ментета няма да са същите, а така с един удар три заека.

Хем ще издоят данъкоплатците за да нахранят 25 % паразити на държавна служба, хем ще напълнят още джобове, хем и инфлацията ще надуят още, за да издънят борда.
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
06.01.2008, 23:00

Начално
Цитат от един авто-форум:
През следващите дни белгийското правителство ще задейства системата, използвана в случаи на прекомерно увеличаване на цените на бензина.

Системата предвижда в случай на силно покачване на цените на бензина част от увеличението да се поема от държавата чрез намаляване на акциза. Това става, след като бе обявено, че от 4 януари максималната цена за литър безоловен А95Н може да достигне 1.498 евро, което е абсолютен рекорд за Белгия. Тази цена се смята за надхвърляща образно наричания "ценови праг на отчаянието". В такива случаи трябва да бъдат взети мерки от страна на държавата.
Новото временно правителство на Белгия е обявило намерението си да задейства системата при представянето на бюджета за 2008 г. Системата вече се прилага по отношение на дизеловото гориво.
-----------------------------------------------------
У нас. Правителството вдигна акцизите за 2008г. абсолютно ненужно. За тези, които имат съмнения да си спомнят какво стана при приемането на бюджет 2007 и данъчните закони в края на 2006г. Заради армията и Емел Етем-Тошкова акцизът за 2007г. освен предвиденото увеличение бе гарниран и с увеличението за 2008г. Има един план с ЕС, който предвижда постепенно изравняване на акцизите и той е разписан по години до 2010г. И си помислих ето сега за 2008г. няма да го барат щото и без това горивата са скъпи и държавата си взима без да си е мръднала пръста повече пари заради събраното ДДС върху по-високите приходи!!!!

Задминати са минимално изискваните по договора с ЕС акцизи в размер на 535 лв (274 евро) и сега от тази 2008-а год. акциза е 600 лв за дизеловото гориво.
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
12.12.2007, 19:35

Начално
Ей тия киртаци бутнаха акциза на горивата. Прочетете по-долу че ставките на акциза ще превиши изискуемото по договора с ЕС.
Отговори с цитат
Jay Gould Jay Gould не е онлайн
Аватара на Jay Gould
Заслужил
инвеститор
Мнения: 15,035
12.11.2007, 04:39
Местоположение: На 5-ти етаж

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от driller
Това си е официално обявена политика на правителствота за издърпване на инфлацията през първите години от членството в ЕС , чрез повишаване по рано на акцизите с цел приемане на еврото на по късен етап , като се очаква инфлацията тогава да се успокои.Не знам защо сте изненадани.Доколко са прави.......Храните малко им объркаха сметките и инфлацията стана проблем
Един вид хуманен акт викаш
Не се чудя, защото и не съм очаквал друго от тия, но се чудя друго Ти наистина ли вярваш в тези бабини диветини???? !!!!! ????
Отговори с цитат
pesho777 pesho777 не е онлайн
Аватара на pesho777
Мнения: 1,996
12.11.2007, 02:36
Местоположение: E 79

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от driller
Това си е официално обявена политика на правителствота за издърпване на инфлацията през първите години от членството в ЕС , чрез повишаване по рано на акцизите с цел приемане на еврото на по късен етап , като се очаква инфлацията тогава да се успокои.Не знам защо сте изненадани.Доколко са прави.......Храните малко им объркаха сметките и инфлацията стана проблем
Отговори с цитат
driller driller не е онлайн
Аватара на driller
Мнения: 271
12.11.2007, 01:20

Начално
Това си е официално обявена политика на правителствота за издърпване на инфлацията през първите години от членството в ЕС , чрез повишаване по рано на акцизите с цел приемане на еврото на по късен етап , като се очаква инфлацията тогава да се успокои.Не знам защо сте изненадани.Доколко са прави.......Храните малко им объркаха сметките и инфлацията стана проблем
Отговори с цитат
Jay Gould Jay Gould не е онлайн
Аватара на Jay Gould
Заслужил
инвеститор
Мнения: 15,035
11.11.2007, 23:50
Местоположение: На 5-ти етаж

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от ПИЧ
.......
Позлатихме ги тия нефтени шеихове.
Сега идва ново покачване, от акциза за 2008 г., нали МФ го изтегля напред, а могат да го вдигнат чак през 2010 г. според договора с ЕС.
По-долу помествам извадка от договора- ЕС-България. За дизеловото гориво сега акциза е 535 лв, което е 274 евро. Спокойно могат да не го бутат до 01.01.2010 г. .........

Позлатихме някой други.

Високи цени = високи данъци + повече ДДС + повече акцизи = повече за крадене ("разпределение" както му казват )

Арабите продават на съвсем нормални цени (Ал. Грийнспан смята, че и при тези цени на петрола (около100$) световната икономика не би буксувала!), но горивата в България са напомпани с данъци и акцизи и колкото по-големи толкова е по голяма лапаницата за държавните служители, защото постъпленията от акцизи и ДДС се качват!
В САЩ и другите развити държави разходите върху горивото като данъци и акцизи са едва 14-20 % а тук?!!
Високите цени на петрола всъщност облажват най-вече чиновниците в България които цоцкат данъци и живеят като паразити.
След изборите се разбра, че и тях няма да ги съкратят (чиновниците) с 12% както лъгаха и всичко е било "Мижай да те лажем глупако, че да идеш да гласуваш!"
Съмнявам се и 10% данък да мине освен в "побългарен" вариант!
Истината е, стачките минаха. Изборите също! Министър председателят си изпя песента заедно с Орешарски как не искат инфлация, но всъщност още от следващия ден заработиха с пълна сила за провалянето на борда, а сега искат от нас да платим цената.
Новите по-високи акцизи върху всичко възможно, новите по-високи цени от цигарите до водата, а скоро и на тока, ще напомпат и без това високата инфлация! Изискването на общините дане събират по-малко данъци и с по-ниски ставки от предходни години също не е случйано
Тези ходове се правят с една единствена ясна цел (нищо в България не е случйно и ако бе полезно щяха да го забранят!)

Да се предизвика нова икономическа криза, дестабилизация на лева, инфлация, проваляне на борда и изкуствен фалит на някой банки, за да могат да ловят риба в мътни води и да краднат още собственост.
Отговори с цитат
pesho777 pesho777 не е онлайн
Аватара на pesho777
Мнения: 1,996
11.11.2007, 22:51
Местоположение: E 79

Начално
Az sam nai dovolen ot romanskata nafta na Rompetrol, lo6oto e 4e nqmat mnogo benzinostancii
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
11.11.2007, 21:46

Начално
Ей много проблемно стана с тази цена на горивата, дизела стигна 2.12, а бензина А95 е 2.02 лв.
Позлатихме ги тия нефтени шеихове.
Сега идва ново покачване, от акциза за 2008 г., нали МФ го изтегля напред, а могат да го вдигнат чак през 2010 г. според договора с ЕС.
По-долу помествам извадка от договора- ЕС-България. За дизеловото гориво сега акциза е 535 лв, което е 274 евро. Спокойно могат да не го бутат до 01.01.2010 г. Същото е и за безоловния бензин, сега акциза е 635 лв = 324 евро. Бутане може да има чак през 2011 г.. Ето как управниците помпят инфлацията- по веригата ма доставки отива всичко нагоре. Но нали тези същите хрантутници не дават и 1 лев, возят се с колите и горивата платени от народа.

Отговори с цитат
Bouns Bouns не е онлайн
Аватара на Bouns
Мнения: 1,558
06.10.2007, 10:57
Местоположение: София

Начално
Абсолютно съм съгласен с тебе за магистралата.
То в повечето държави по света около 2/3 от цената на горивата е данъци и акцизи. САЩ нарочно ги държат ниски, гонят социален ефект.
В Англия и Европа нали се сещаш обаче че част от тези пари са за озеленяване. Елементарно е пускаш газове и си плащаш някой да засади дървета да ги преработи обратно в кислород. У нас ако 0.1% отиват за озеленяване ще съм потресен.
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
06.10.2007, 10:47

Начално
Сега щяла да тръгва концесията за магистрала Тракия(Евростат бил дал съгласие), все едно ние не можем да си преценим загубите - още едно дърво ще изядем. Магистралата е построена на 2/3-ти с парите на данъкоплатците. Сега ще трябва да плащаме и на чуждоземни компании за да преминем през изконните Бългаски земи, за които нашите деди са се били.
Отговори с цитат
ПИЧ ПИЧ не е онлайн
Аватара на ПИЧ
Мнения: 1,221
06.10.2007, 10:38

Начално
Хеленик Петролиум (бензиност. "ЕКО Елда") има 3 рафинерии- в Солун, в Македония и другат не знам къде. Така че за западната част на страната им е по изгодно да го донесат от своите рафинерии, за източната незнам.
Костюмар, доколкото знам покачането на акциза ще е 50 лв./1000 литра от 01.01.2008 г и това ще даде около 4 ст. ръст в крайната цена на колонката. С това достигаме минималните ставки на акциза в ЕС. Въпроса е че това стана 2 год по-рано от предвиденото, а Румънците имат гратис до 2011 г. Наште избързаха да оберат хората по-рано. Като се съчетае с ръста на барел нефт, плащаме на държавата и на нефтените шейхове. Виж в Америка поне данъка върху горивата е минимален. В Европа е обирджийство, особено в Англия- 75% от цената на колонката е данъка. За съжаление и нас ни натиснаха да вдигаме акцизи на горивата за да не им подбиваме превозите.
Натиснаха ни да затворим част от АЕЦ за да се оскъпи тока и оттам произвежданата в България продукция (за да не се подбиват пазарите на ЕС), все дървета ядем.
Отговори с цитат
Bouns Bouns не е онлайн
Аватара на Bouns
Мнения: 1,558
06.10.2007, 09:53
Местоположение: София

Начално
Аз не познавам някой шофьор който да не е забелязал че на Шел резервуара винаги събира повече литри. Даже една вечер ми се наложи да сипа газ от тях и бутлката събра с 2 литра повече. За да не ме апострофира някой - колата се кара на газ от февруари и до септември не беше събирала никога толкова много.......
Аз доколкото знам единствените които не купуват от нефтохима, са EKO хеленики. А дизела им е наистина много добър. И при тях ми се случи веднъж да се олеят, но например миналата зима забравих да си сипвам присадка да не замръзва нафтата, наистина не беше студена зимата но не съм имал проблеми. Отделно когато зареждам при тях разхода ми е малко по-нисък.
Това не е препоръка или реклама само лични наблюдения
Отговори с цитат
oooro oooro не е онлайн
Аватара на oooro
Мнения: 12
06.10.2007, 09:43

Начално
Светослав Георгиев: Няма ясни правила за продажбите на биогорива

Изпълнителен директор на "Литекс" АД


Светослав Георгиев е роден през 1970 г. в Бургас. Завършил е Техническия университет в София, специалности "Автоматизация на производството" и "Мениджмънд". Работи в "Нефтохим" като главен специалист и началник отдел "Продажби на горива" до приватизацията на дружеството. От 2001 г. e последователно търговски директор и изпълнителен директор на "Литекс".

Г-н Георгиев, как "Литекс" започна и продължава да съществува на пазара на горива в България?

- В холдинговата структура "Литекс" АД е специализирана в търговията с горива. Дружеството е едно от първите в този бранш и е добре известно на пазара. В самото начало компанията е доставяла нефт и е работила на процесинг в "Нефтохим". Тя е първата фирма, която извършваше внос на пропан-бутан с корабни партиди в България. Започва с този внос през 2001 и след това внася през 2005 г. Поради монополното състояние на пазара тази дейност беше прекратена. "Литекс" нашумя особено след сделката с "Шел", посредством която отдаде под наем своята верига бензиностанции за дълъг период от време.

От 2004 г. компанията започна отново да изгражда своя верига от бензиностанции. На този етап имаме три обекта, два от които са разположени в София, третият е в Ловеч. Разполагаме и с две газостанции. От миналата година започнахме да изграждаме и метанстанции в България.

Какви средства са инвестирани в новите бази?

- За три години инвестицията ни в нови обекти, бензиностанции и метанстанции е от порядъка на около 7 млн. евро. Следващият ни център най-вероятно ще бъде във Варна. Предпочитаме да обхванем първо големите градове и след това да разширяваме мрежата в останалите райони на страната. Лично аз много се надявам да посрещнем следващия летен сезон с повече центрове за дистрибуция на пропан-бутан за битови нужди не само в Ловеч, Плевен и Бургас.

Как е разпределен пазарът на горива в България на този етап, какъв е пазарният дял?

- Трудно е да се каже, но големите играчи в търговията са големите международни компании "Шел", OMV, "Ромпетрол". Появи се "Опет айгаз", но за съжаление последната информация е, че напуска българския пазар, което е индикация за неговото състояние. "Опет айгаз" са имали определена нагласа за инвестиция, но се изтеглят най-вероятно поради лошия климат, който са намерили тук.

Как се справяте с конкуренцията?

- Самият факт, че "Литекс" остава неизменно на пазара като една от водещите фирми, означава, че имаме някакво ноу-хау. Големите търговци на пазара са "Шел", OMV, "Нафтекс", "Интерпетролиум", "Нафта трейдинг" и някои други фирми, които се появяват и изчезват от пазара. "Топливо" и "Шел" са фирми с традиция в дистрибуцията на пропан-бутан за битови нужди и са нашите най-сериозни конкуренти в тази област. Но ние излизаме на пазара с чисто нови бутилки, което е съществено предимство спрямо останалите оператори. Държим на качеството на продукта, защото държим на отношението към клиента и услугата, която ще му предложим. Аз лично приемам тази дейност като вид услуга, отколкото само като продажба на горива.

Какви са финансовите резултати на дружеството?

- Месечните обороти в търговията ни с горива възлизат на над 30 млн. лв. За миналата година "Литекс" е на печалба от порядъка на около милион лева. Но в същото време ние сме в процес на инвестиране в нови бази и мощности и това предполага акумулиране на сили и средства. В сравнение с предишните години маржовете в търговията с горива намаляват все повече и усилията на всяка фирма да задържи своя пазарен дял. Ненапразно поради тази причина, "Литекс" се насочи от търговия на едро към търговията с пропан-бутанови бутилки, т.е. слиза все по-близо до директния потребител на горива.

Горивата, с които фирмата търгува, са 8-10 млн. литра месечно, суровината е предимно производство на "Лукойл". Газта, с която търгуваме, е 500 - 800 тона месечно. До миналата година ние бяхме едни от вносителите на пропан-бутан в страната.

Как оценявате състоянието на пазара и ценовата тенденция на горивата?

- Горивата са борсова стока и повишаването на цената им се влияе от множество фактори и събития. Трудно е да се прогнозира докъде може да се стигне на този етап. Във всички случаи може да се отрази на икономиката, отколкото на потреблението.

Повишаването на цените на нефта се отразява на цените на горивата, а това от своя страна - на цената на всяка стока. Но така или иначе потреблението е неминуемо. Ето защо специалистите и потребителите ще се насочват все повече към алтернативни източници като биодизел, метан/нов продукт и "Литекс" изпревари този момент.

За съжаление няма законодателство, което да регламентира продажбите на биодизел, и затова множеството рафинерии, които на този етап продават суровина, действат полузаконно. Има евронорми, които биха допуснали до 20% биодизел в съдържанието на дизела, но няма официален регламент и спецификация, няма изработени стандарти, на които да отговаря това гориво, за да започне официалното му производство у нас. Ние изчакваме законодателството, за да стартираме.

Какви са прогнозите ви за развитието на пазара на горива у нас?

- По отношение на останалите горива монополното положение на "Лукойл България" принуди много дребни фирми да фалират, а големи - да се откажат. Защото зад всяка бензиностанция стоят сериозни кредити. В случай че има монопол, верижната реакция на фалита се задейства сама. Малките ще бъдат изкупени от големите. Тези, които нямат добра локация, ще загинат.

Освен това реалностите от страна на потреблението са други - мина времето на малките комплекси, където отиваш само да заредиш гориво. Сега клиентът иска пълно обслужване - кафе, ресторант, санитарен възел, търговски обект, докато му заредят колата, а защо не и сервиз.

Доколко може да нараства мрежата от подобни комплекси?

- В момента не става въпрос за нарастване на мрежата чрез изграждане на нови обекти, а за обновяване и модернизиране на съществуващата мрежа и за премахване на сивия сектор или излизането му на светло, т.е. обвързването му с данъчните структури в реално време. Това също изисква съответните инвестиции. Според мен намаляват все повече обектите, където се предлагат некачествени горива, и се увеличава делът на големите комплекси. "Петрол" също започна обновяване на обектите си, които са най-многобройни, и аз приветствам тази инициатива на ръководството му.

Вие сте работили в "Нефтохим", доколко реално е една рафинерия да отчита производствени загуби над 10%?

- Имам представа от преработката в "Нефтохим" и информация, че загуби от 10-13% просто не съществуват. Нормалните загуби от преработка на нефт са до 5%. Могат да бъдат направени много изводи за разликата в цифрите и легализирането на останалото произведено количество.

Как гледате на предстоящото изграждане на петролопровод от Русия през Бургас?

- Аз съм изпълнен със смесени чувства - от една страна, като специалист в тази област, от друга страна - като жител на Бургас. От гледна точка на бизнеса във всички случаи това би било много подходящо за спестяване на разходи и създаване на нови работни места.

Новата инфраструктура без съмнение ще се отрази на развитието на града и региона. От друга страна, съм обезпокоен от екологична гледна точка от рисковете, които крие за нашето Черноморие експлоатацията на един такъв тръбопровод на територията на България.

Самият начин на разтоварване - навътре в морето - е комплициран момент, тъй като досега такъв не е извършван. Минаването на подобен тръбопровод по суша през територията на страната също крие рискове. При експлоатацията на съществуващите тръбопроводи в страната се е случвало да има инциденти и всеки такъв случай води след себе си до сериозни екологични последствия.

Иначе Бургас е мястото, където има обучени специалисти и те биха били полезни за изграждането и експлоатацията на подобно съоръжение. Във всички случаи наличието на петролопровод ще има връзка и с бургаската рафинерия, тъй като тя е изградила някакви съоръжения и вероятно ще се възползва от тези доставки.
Отговори с цитат
oooro oooro не е онлайн
Аватара на oooro
Мнения: 12
06.10.2007, 09:41

Начално
"Литекс" изгражда нови бази за дистрибуция на горива край морето

"Литекс" изгражда пълначна станция и лицензиран склад за пропан-бутан на територията на Захарния завод в Камено. Проектът е част от национална програма на дружеството за дистрибуция на пропан-бутан за битови нужди, която стартира от Бургас през май. Новата база ще е факт до средата на октомври, съобщи изпълнителният директор на "Литекс" АД Светослав Георгиев. Тя ще доведе до създаването на около 20 нови работни места в региона на Бургас.

"Следващият ни център най-вероятно ще бъде във Варна. Предпочитаме да обхванем първо големите градове и след това да разширяваме мрежата в останалите райони на страната.

След сделката с "Шел", в резултат на която отдаде под наем своята верига бензиностанции за дълъг период от време, от 2004 г. "Литекс" започна отново да изгражда своя верига от бензиностанции. На този етап има три модерни обекта, два от които са в София, а третият е в Ловеч. Разполага и с две газостанции.

От 2006 г. "Литекс" започна да изгражда и метан-станции в България. Първо такава беше построена в Ловеч, преди месец приключи и тази в Пловдив. "За три години инвестицията ни в нови обекти - бензиностанции и метан-станции, е от порядъка на около 7 млн. евро", каза още Светослав Георгиев. Той е на мнение, че компаниите и потребителите ще се насочват все повече към алтернативни източници като биодизел, метан и "Литекс" е избрал момента да се насочи към този вид вложения.

На този етап в България няма точно законодателство, което да регламентира продажбите на биодизел и затова много рафинерии, които на този етап продават суровина, действат полузаконно. Има евронорми, които биха допуснали до 20% биодизел в съдържанието на дизела, но няма официален регламент и спесификация, няма изработени стандарти, на които да отговаря това гориво, за да започне официалното му производство у нас.
Отговори с цитат
KOSTJUMAR KOSTJUMAR не е онлайн
Аватара на KOSTJUMAR
Мнения: 1,607
21.08.2006, 13:26

Начално
По традиция в последните години пълня до горе на 31.12. И тази година няма да пропусна, предвид очакваното увеличение на акциза върху горивата /около 13% - поне за бензина пишеше в монитор като пример - около 25 стотинки/.
Отговори с цитат
cmexypko cmexypko не е онлайн
Аватара на cmexypko
Мнения: 1,109
21.08.2006, 12:52

Начално
Не знам за ШЕЛ, преди доста време зареждах буса си с техен дизел и съм много недоволен.
Сега зареждам и дизел и бензин от ОМВ и нямам оплаквания, дори минах и на тяхно масло. И без това колите ми всичките са Фолксвагени, а те дълго време ползваха ОМВ за първоначално зареждане, неслучайно му викат маслото на фолксваген.
Отговори с цитат
nns nns е онлайн в момента
Аватара на nns
Мнения: 1,576
21.08.2006, 12:36

Начално
Бензиностанции на частни лица на франчайз почти няма в България - ак оима са някакви изключения. Но почти всички обекти на шел омв еко елда опет са на договори за управление оформени под някаква форма на франчайз като веригата си остава собственик на обекта на фирмата която го управлява внася гаранционен депозит за евнтуални поразии. Понеже явно на всички в търговията с гори първата им мисъл е как да откраднат се е наложило в практиката да се работи по този начин - компанията собственик си гарантира вземанията с гаранционния депозит , упражнява непрекъснат контрол над цистерните /камери , автоматика за измерване и тн./вече на риска на наемателя стои прекия контрол над работещите в обектите - какво взимат и какво дават ,да вмести разходите в процента които му се дава от продажбите и целта е всички да са на печалба - не на всеки обект е лесна работа има обекти които сменят по 3-4 наемателя на година. Лукойл има голям франчайз договор с петрол и си е сложил табелите на доста обекти тяхна собственост.Тъпото е че масовите бензини на всички се купуват от Лукойл а техните цени/на Лукойл/ по бензиностанциите обикновено са с 2-4 ст. по високи
Според мен V pover дизела на шел си избива разликата в цената с намаляване на разхода.
Отговори с цитат
cmexypko cmexypko не е онлайн
Аватара на cmexypko
Мнения: 1,109
21.08.2006, 12:19

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от KOSTJUMAR
Между другото има бензиностанции на Лукойл, които имат някакъв договор с Лукойл и ползват логото, а са на частни лица . Дали и другите вериги са така?
Да, точно това е франчайзинга, за който говоря.
По принцип не се ползва само логото, те са задължени да продават на цена, определена от лукойл, шел и т.н., да участват в промоции, игри и др. такива, провеждани от компаниите и са зависими в доста голяма степен.
Отговори с цитат
KOSTJUMAR KOSTJUMAR не е онлайн
Аватара на KOSTJUMAR
Мнения: 1,607
21.08.2006, 10:34

Начално
Интересно е, че ми се е случвало да зареждам с доста големи разлики в цените на газта през юни 2003г. в ОМВ Варна - 81ст и ОМВ Търговище 60 ст в един и същи ден. Как определят различните си цени по региони? Сега този феномен сякаш изчезна. Днес газта е 1,06 в ОМВ Варна. Толкова ли е в София днес?
Между другото има бензиностанции на Лукойл, които имат някакъв договор с Лукойл и ползват логото, а са на частни лица . Дали и другите вериги са така?
Отговори с цитат
cmexypko cmexypko не е онлайн
Аватара на cmexypko
Мнения: 1,109
21.08.2006, 09:46

Начално
Това, което знам е, че ОМВ си внасят горивата отвън, ШЕЛ ги купуват от Лукойл, но имат собствена лаборатория и неведнъж се е случвало, да връщат горива в лукойл, когато те са някакви бъркочи или бълвочи, които не отговарят на стандартите. А на тези горива, които отговарят на стандартите им, слагат добавки и ги продават. Друг е въпросът, че повечето им бензиностанции са на франчайзинг и не се знае каво става по пътя от цистерната до колонката.
За върнатите горива, можете да се усетите къде отиват. Едва ли се преработват. Най-вероятно отиват в техните си бензиностанции и в тези на "придворната" им верига Петрол.
Отговори с цитат
BigBoss BigBoss не е онлайн
Аватара на BigBoss
Мнения: 627
20.08.2006, 13:08

Начално
Аз ползвам само бензиностанциите на OMV. А ако е по спешност може и на Петрол или Лукойл.
Отговори с цитат
 
Нов отговор

Принадлежности на темата Търси в тази тема
Търси в тази тема:

Подробно търсене

Прескачане на форум

  Последно мнение  Тема Брой мнения  
19.12.2014 15:18 Биткойн 5105
19.12.2014 06:04 Paycoin (Пейкойн) 4
17.12.2014 15:02 Какво расте в едно умиращо тяло? 63
07.12.2014 10:38 Одобрявате ли тегленето на нов държавен дълг за 4.5 млрд.лв.? 108
06.12.2014 19:01 Плоският данък е реално прогресивен в ущърб на бедните 588

Всички времена са по ГМТ +2.Времето сега е 14:43.