Неделя, 31 Август 2014
България Свят Имоти Коментари Борса Forex Технологии Обучение Видео Style Автомобили Клуб Investor
 
Контролен панел Съобщения Потребители Блогове Търси
confidence trickster confidence trickster не е онлайн
Аватара на confidence trickster
Мнения: 13
06.04.2014, 17:20

Начално
Съветът ми към всички, които нямат икономическо образование е да изкарат курс по счетоводство. Независимо дали смятат сами да си водят счетоводството или да го поверят на счетоводна фирма. Аз на времето така постъпих.
А колкото до данъчните - "който се страхува от вълци да не ходи в гората". По-смело го давайте, а който много им се плаши и държи винаги и във всичко да е изряден, явно не го бива за бизнес.
Отговори с цитат
markov markov не е онлайн
Аватара на markov
Заслужил
инвеститор
Мнения: 5,976
06.04.2014, 16:13
Местоположение: www.dryanovo.me

Начално
Това в раздела за самореклама ще трябва да е

Че пък колко да сте добри като се хващате да водите за 75 лева .... за тия пари някои стражант само може да се хване ...ма то и качеството ще е такова ниско като размера на цената
__________________
Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Отговори с цитат
Ruslan Ruslan не е онлайн
Аватара на Ruslan
Мнения: 9
06.04.2014, 11:50

Начално Заслужава ли си риска за 50-100лв/месец
Не е ли малко безсмислено. Хората са учили 4 години за да станат счетоводители, a ти тепърва ще се учиш за да спестиш 50-100лв на месец. Колко време ще загубиш и дали изобщо ще се научиш, тъй като това не е за всеки. Цените са такива за стартиращи фирми... Аз плащам 75лв на http://jjk.bg, а съм чувал, че и тези са добри -> brainstorm.bg.

Вярно, че ако ти потръгне бизнеса тази такса може да се увеличи драстично, но пък с потръгването на бизнеса би следвало и да имаш финансовата възможност да си плащаш счетоводството. В смисъл, то това би следвало да ти е заложено в ценовата политика. Колко време ще загубиш да се обучаваш, вместо да се концентрираш в бизнеса си.
Отговори с цитат
ibbsood ibbsood не е онлайн
Аватара на ibbsood
Мнения: 10
20.01.2014, 21:38

Начално
Наеми си счетоводител, когато фирмата има дейност. То са осигуровки, данъци, годишно приключване, статистика, публикуване на отчетите в Агенцията по вписванията и т.н. Гледам, че ти предлагат 50 лв. за тази работа, което си е направо нищо. Има един израз „когато имаш само един 1 кг. брашно, дай го на майстора, за да ти опече хляб”
Успех!
Отговори с цитат
markov markov не е онлайн
Аватара на markov
Заслужил
инвеститор
Мнения: 5,976
02.11.2013, 21:57
Местоположение: www.dryanovo.me

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от nradev Разгледай мнение
само Ет може да води едностранно счетоводство. и то ако не е по ДДС
Абсолютно вярно
__________________
Не спори с простак.... Ще те свали на неговото ниво и ще те бие с опит
Отговори с цитат
dzk dzk не е онлайн
Аватара на dzk
Мнения: 39
02.11.2013, 13:30

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от BWNNR Разгледай мнение
Счетоводство на фирмата може да ти свърши работа се поразходиш в някоя книжарничка има литература бол, поразгледаш па си харесаш по добре си наеми някой счетоводител за по 50-100лв на месец ще ти върши работата поне да знаеш че е както трябва и ако има проблем той е виновен че данъчните са си сериозна работа
успех
Повечето хора забравят че пред данъчните виновен за грешки в счетоводството е единствено собственика на фирмата. Той в крайна сметка се подписва за верността на данните и сметките. Така че идеята е да си наемем счетоводител и да забравим за всичко не е работеща. Може да си имаш счетоводител, но трябва и ти да си имаш идея какво прави този счетоводител, и дали не те мами за нещо. Защото има много фирми които са ужилени от счетоводители и сега ходят да ги търсят....
Отговори с цитат
nradev nradev не е онлайн
Аватара на nradev
Мнения: 154
02.11.2013, 01:24
Местоположение: sofia

Начално
само Ет може да води едностранно счетоводство. и то ако не е по ДДС
Отговори с цитат
Konsultant Konsultant не е онлайн
Аватара на Konsultant
Мнения: 474
07.08.2013, 13:57

Thumbs up
Цитат:
Първоначално изпратено от ivandavidov Разгледай мнение
Да предположим, че регистрирам ЕТ или по-добре ЕООД.

Въпросът ми е много прост - какво трябва да знам и да мога, за да водя сам счетоводството на фирмата ми? Т.е. мога ли да се науча сам от книги (ако има такива) и дали само книгите ще ми свършат работа?

Принципно не ми се иска да плащам на някой друг да върши тази работа, особено като се има предвид, че евентуалната фирма няма да има кой знае колко сложна дейност, най-вече закупуване на разни неща на името на фирмата (например акции, но може и други неща за в бъдеще).

Образованието ми е в съвършено различна област, така че ще съм много благодарен ако някой ми препоръча нещо смислено за четене по въпроса и изобщо със съвет(и) от къде да започна!
Ваньо,
1. Ако ще регистрираш фирма нека да не е в никакъв случай ЕТ;
2. Ако си регнеш ЕООД можеш без проблем да си водиш САМ първоначално ПРОСТО счетоводство! Елементарно е. Ако развиеш фирмата и/или тръгнеш да я регистрираш по ДДС, тогава вече ще ти трябва двойно такова и счетоводител.

Успех!
__________________
Мнението има аналитичен характер и НЕ ПРЕДСТАВЛЯВА препоръка за ВЗИМАНЕ на инвестиционно решение!
Отговори с цитат
ivailo200200 ivailo200200 не е онлайн
Аватара на ivailo200200
Мнения: 5
07.08.2013, 00:28

Начално
Ще Ви покажа как сам да си водите счетоводството, стига да имате огромно търпение за това - http://www.kantora.eu/kontakti.html
Отговори с цитат
оптимистка
Аватара на оптимистка
Мнения: n/a
05.02.2008, 13:59

Начално
Търпение!!!!
Отговори с цитат
ход ход не е онлайн
Аватара на ход
Мнения: 1,315
05.02.2008, 13:56

Начално
Цитат:
Първоначално изпратено от НЕСТОР
Стани клиент на счетоводна кантора, в зависимост от дейността ти и документния оборот ще ти сформират тарифа.
Сам със сигурност ще забъркаш каша, рано или късно. Стига ти само някакъв срок да пропуснеш или някаква нова подробност и ще ти залепят глоба данъчните хиени.
Абсолютно верно! Дори и да спестиш някой лев в началото после ще ти излезе по-скъпо.
Отговори с цитат
НЕСТОР НЕСТОР не е онлайн
Аватара на НЕСТОР
Мнения: 1,302
05.02.2008, 13:53
Местоположение: Пловдив

Начално
Стани клиент на счетоводна кантора, в зависимост от дейността ти и документния оборот ще ти сформират тарифа.
Сам със сигурност ще забъркаш каша, рано или късно. Стига ти само някакъв срок да пропуснеш или някаква нова подробност и ще ти залепят глоба данъчните хиени.
Отговори с цитат
tsvety tsvety не е онлайн
Аватара на tsvety
Мнения: 121
05.02.2008, 13:47

Начално
хич не се захващай, щом не си учил/а/ счетоводството, само с четене на няколко книжки и регистрация на фирма не става, виж нещо друго.
Отговори с цитат
keitR keitR не е онлайн
Аватара на keitR
Мнения: 12
05.02.2008, 13:45

Начално Re: Какво ми трябва, за да водя счетоводство на ЕТ или ЕООД?
Цитат:
Първоначално изпратено от ivandavidov
Да предположим, че регистрирам ЕТ или по-добре ЕООД.

Въпросът ми е много прост - какво трябва да знам и да мога, за да водя сам счетоводството на фирмата ми? Т.е. мога ли да се науча сам от книги (ако има такива) и дали само книгите ще ми свършат работа?

Принципно не ми се иска да плащам на някой друг да върши тази работа, особено като се има предвид, че евентуалната фирма няма да има кой знае колко сложна дейност, най-вече закупуване на разни неща на името на фирмата (например акции, но може и други неща за в бъдеще).

Образованието ми е в съвършено различна област, така че ще съм много благодарен ако някой ми препоръча нещо смислено за четене по въпроса и изобщо със съвет(и) от къде да започна!

БизКонсулт е Вашият Бизнес консултант КОНСУЛТАЦИИ И УСЛУГИ относно:
Счетоводно , Социално , пенсионно , трудово - правно законодателство , АБОНАМЕНТНО СЧЕТОВОДСТВО , ДАНЪЧНИ и законови КОНСУЛТАЦИИ , АНАЛИЗИ и оценки трудово - правни консултации на физически и юридически лица . Финансови и бизнес анализи .Бизнес консултации . Счетоводни консултации и услуги . Данъчно консултиране и оптимизиране .

Идеята на сайта БизКонсулт е да осигурява и безплатна актуализирана и допълвана информация в света на бизнеса , икономиката ,счетоводството , осигуряването , трудово-правни консултации
Отговори с цитат
ivan61 ivan61 не е онлайн
Аватара на ivan61
Мнения: 1,540
31.01.2008, 13:44
Местоположение: Plana

Начално Re: За счетоводството на ЕТ
Цитат:
Първоначално изпратено от Stek
От 9-10 год. съм регистрирал ЕТ. Понеже нямам възможност да плащам на счетоводител още от самото начало започнах да си водя счетоводството сам. Понеже законите за счетоводството, облагането и тем подобни са страшно обемисти и материята доста сложна аз си купих си едни малки книжки в които се даваха практически съвети как се води едностранно счетоводство на ЕТ. От там научих най-простите неща: да пусна заповед, че във фирмата ще се води едностранно счетоводство, да си купя и водя книги за приходите, за разходите, за материалните запаси и инвентарна книга. Научих, че всички разходи трябва да имат оправдателни документи т.е. фактури, че трябва да ползвам касов апарат ,който се регистрира и се поддържа от съответна фирма с договор всяка година, да водя книга за дневните финансови отчети, да имам кочан с фискални касови бележки. Също така като ЕТ трябва да се самоосигурявам, като внасям сумите за съответните осигуровки / ДОО и ЗО/ на съответните сметки и параграфи и да внасям в НАП попълнени декларация обр.1 и придружително писмо. Досега 2-3 пъти в НАП ми се губеха документите за вноските и се налагаше с копието на придружителните писма да доказвам, че съм подал декларацията. Заболя ли те главата от това което ти написах, че трябва да водиш )) Още по-сложно е ако назначиш работник във фирмата си - документите стават три пъти по-вече. Направих този опит и на третия месец се отказах заради бумащината която трябваше да водя. Имай в предвид, че постоянно трябва да следиш измененията в законите и постановленията, защото постоянно се сменят ту мин. осигурителен доход, ту процентите, излизат нови образци декларации, сменят се б.с. и всичко което се сетиш, че може да се измени. Накрая на всяка година идват големите мъки с годишната данъчна декларация. 2/3-ти от писаното там не разбирам, но слава богу, че работата ми е по-простичка и не попълвам всичко в декларацията.
С това което написах исках да ти кажа, че и най-простото счетоводство в БГ е голяма джунгла и бюрокрация. Питам често в нета за някои неща, добри хора ми отговарят, други ме ругаят, че от такива тарикати като мен ,дето искат безплатни съвети, пропадал бизнеса на счетоводните фирми. Не знам дали до сега съм се справял със счетоводството си, защото не съм имал данъчна проверка. Казвали са ми, че започнат ли да ме проверяват винаги ще намерят нещо недогледано или не направено както трябва и глобата ми е винаги гарантирана. Но както писах, финансово съм на ръба и не мога и да помисля да плащам 50-100 лв. месечно на счетоводител. Може би евентуалната глоба ще ми излезе по евтино, но не съм сигурен.
Накрая ще ти кажа /за да не ме намразят счетоводителите ) / ако имаш финансова възможност плащай на специалист. Ще ти спести време, разправии и рискове.
Вземам 50лв.месечно, което е едно нищо. Ако проявиш интерес пиши на личен.
Отговори с цитат
Stek Stek не е онлайн
Аватара на Stek
Мнения: 2
31.01.2008, 13:40

Начално За счетоводството на ЕТ
От 9-10 год. съм регистрирал ЕТ. Понеже нямам възможност да плащам на счетоводител още от самото начало започнах да си водя счетоводството сам. Понеже законите за счетоводството, облагането и тем подобни са страшно обемисти и материята доста сложна аз си купих си едни малки книжки в които се даваха практически съвети как се води едностранно счетоводство на ЕТ. От там научих най-простите неща: да пусна заповед, че във фирмата ще се води едностранно счетоводство, да си купя и водя книги за приходите, за разходите, за материалните запаси и инвентарна книга. Научих, че всички разходи трябва да имат оправдателни документи т.е. фактури, че трябва да ползвам касов апарат ,който се регистрира и се поддържа от съответна фирма с договор всяка година, да водя книга за дневните финансови отчети, да имам кочан с фискални касови бележки. Също така като ЕТ трябва да се самоосигурявам, като внасям сумите за съответните осигуровки / ДОО и ЗО/ на съответните сметки и параграфи и да внасям в НАП попълнени декларация обр.1 и придружително писмо. Досега 2-3 пъти в НАП ми се губеха документите за вноските и се налагаше с копието на придружителните писма да доказвам, че съм подал декларацията. Заболя ли те главата от това което ти написах, че трябва да водиш )) Още по-сложно е ако назначиш работник във фирмата си - документите стават три пъти по-вече. Направих този опит и на третия месец се отказах заради бумащината която трябваше да водя. Имай в предвид, че постоянно трябва да следиш измененията в законите и постановленията, защото постоянно се сменят ту мин. осигурителен доход, ту процентите, излизат нови образци декларации, сменят се б.с. и всичко което се сетиш, че може да се измени. Накрая на всяка година идват големите мъки с годишната данъчна декларация. 2/3-ти от писаното там не разбирам, но слава богу, че работата ми е по-простичка и не попълвам всичко в декларацията.
С това което написах исках да ти кажа, че и най-простото счетоводство в БГ е голяма джунгла и бюрокрация. Питам често в нета за някои неща, добри хора ми отговарят, други ме ругаят, че от такива тарикати като мен ,дето искат безплатни съвети, пропадал бизнеса на счетоводните фирми. Не знам дали до сега съм се справял със счетоводството си, защото не съм имал данъчна проверка. Казвали са ми, че започнат ли да ме проверяват винаги ще намерят нещо недогледано или не направено както трябва и глобата ми е винаги гарантирана. Но както писах, финансово съм на ръба и не мога и да помисля да плащам 50-100 лв. месечно на счетоводител. Може би евентуалната глоба ще ми излезе по евтино, но не съм сигурен.
Накрая ще ти кажа /за да не ме намразят счетоводителите ) / ако имаш финансова възможност плащай на специалист. Ще ти спести време, разправии и рискове.
Отговори с цитат
съни(тя) съни(тя) не е онлайн
Аватара на съни(тя)
Заслужил
инвеститор
Мнения: 9,623
11.09.2007, 10:15
Местоположение: В Планината:))

Начално
Цитат:
ЗАКОН ЗА СЧЕТОВОДСТВОТО
.........
Чл. 35. (1) (Изм. - ДВ, бр. 105 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Съставител на финансов отчет може да бъде лице, което отговаря на посочените изисквания за задължителна минимална степен на завършено образование и съответстващ към него професионален стаж, както следва:

1. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2006 г.) с висше счетоводно-икономическо образование и стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол, съответно:

а) при магистърска степен - 2 г.;

б) при бакалавърска степен - 3 г.;

в) при степен "специалист" - 4 г.;

2. (изм. - ДВ, бр. 33 от 2006 г.) с друго висше икономическо образование и 5 г. стаж в областта на счетоводството, външния, вътрешния одит и финансовата инспекция, данъчните ревизии или като преподавател по счетоводство и контрол;

3. със средно икономическо образование и 8 г. стаж като счетоводител.
Каквото и да е решението, задължително трябва да се прочетат:
ЗС, ЗКПО, ЗДДС, ЗДДФЛ, ДОПК, ЗБДОО, МСС, НССМСП....разни наредби, например тази за пътуване и командировки; за елементите на възнагражденията и доходите на самоосигуряващи се, върху които се внасят осигуровки....пропускам със сигурност и други важни...
Отговори с цитат
agrig agrig не е онлайн
Аватара на agrig
Мнения: 45
11.09.2007, 09:49
Местоположение: Sofia

Начално Re: Какво ми трябва, за да водя счетоводство на ЕТ или ЕООД?
Цитат:
Първоначално изпратено от ivandavidov
Да предположим, че регистрирам ЕТ или по-добре ЕООД.

Въпросът ми е много прост - какво трябва да знам и да мога, за да водя сам счетоводството на фирмата ми? Т.е. мога ли да се науча сам от книги (ако има такива) и дали само книгите ще ми свършат работа?

Принципно не ми се иска да плащам на някой друг да върши тази работа, особено като се има предвид, че евентуалната фирма няма да има кой знае колко сложна дейност, най-вече закупуване на разни неща на името на фирмата (например акции, но може и други неща за в бъдеще).

Образованието ми е в съвършено различна област, така че ще съм много благодарен ако някой ми препоръча нещо смислено за четене по въпроса и изобщо със съвет(и) от къде да започна!
По принцип не е невъзможно сам да си водиш счетоводството, особено в началото. Независимо от вида на фирмата може да обявиш ( и сигурно си обявил), че ще водиш едностранно счетоводство. Това означав по принцип да си водиш в една EXCEL таблиоца колнки Проходи/Разходи, да рекапитулираш резултатите.
След като по образование и практика си далече от тов, как се води счетоводство, добре е да имаш приятел, близък или какъвто и да е, но да е практикуващ счетоводител. За съвети, питания, консултации. Например следва да знаеш, че ако си купиш няколко бутилки уиски за фирмата може да напишеш сумата в колоната разходи. Никой няма да ти се разърди. Имал си, купис си, трябвали са ти. Но трябва да знаеш, че за ти се признае този разход, трябва да внесеш данък за тази сума, защото сумата се води за предствителни разходи. ДАдох ти този пример, за да покажа, че основно може да си водиш всичко сам, но че следва да си имаш винаги кого да попиташ, за д анямаш проблеми в подобни ситуации. Що се отнася до това, че нямаш право да се подпишеш на документите, които изпращаш каъто отчет накрая на годината, това не е вярно. Може да ги подпишеш и за счетоводите. Ти си си водил, счетоводството, ти си носуш отговорността, значи можеш да се подпишеш. Никой не иска за това диплома. Дали си водил правилно или неправилно счетоводството е отделен въпрос. Освен това едностранното счетоводтво не изисква Баланс и ОПР. Има други отчетни форми.
В заключение - може да си водиш сам счетоводството, но според мене задължително трябва да имаш кого да питаш. А дали питането е без пари или срещу заплащане е друг въпрос. Но ако си далече от нещата, съветът ми е да бъдеш в началото по-близо до счетоводител. Има неща, които е логично да ги мислиш по един начин, но те се водят счетоводно по-иначе. НАпример ако купиш нещо, което завеждаш като основно средство нямаш право да си пишеш като разход цялата сума, а само амортизационното отчисление за годината.
Отговори с цитат
elle elle не е онлайн
Аватара на elle
Мнения: 5
11.09.2007, 09:28

Начално Не можеш
Каквото и да прочетеш не можеш да си водиш сам счетоводството. Независимо от това каква ти е дейността и правната форма на фирмата (ЕТ или ЕООД) на края на годината ще трябва да съставиш годишни финансови отчети (Баланс, ОПР, паричен поток т.н.), а според закона за счетоводството, за да се разпишеш на съставител трябва да имаш определен брой години стаж като счетоводител и определено образование. Ти нямаш и двете. Другият вариант е да си го водиш сам и накрая някой счетоводител с необходимия ценз да ти подпише отчетите, но ти гарантирам, че никой няма да се навие на подобно нещо за малко пари, защото има доста солени глоби за допуснати грешки, каквито ти като непрофесионалист 100% ще направиш (само човек, който не се е занимавал със счетоводство може да допусне, че е проста работа- повярвай ми при положение, че нормативната база се мени ежедневно и напълно непредвидимо дори и на професионалните счетоводители им е трудно да са в крак с всички подробности!)
Отговори с цитат
Abritus Abritus не е онлайн
Аватара на Abritus
Мнения: 1,224
10.09.2007, 17:33
Местоположение: Плевен

Начално
Ами то общо взето само с един учебник за счетоводство нищо не можеш да направиш. Най-много да зарадваш първия данъчен, като ти дръпне соления акт. Курс по счетоводство е възможно да ти свърши работа, но повечето са само да избият номера. Да си водиш счетоводство без образование и стаж е като това с книга да ремонтираш сам колата си или да се лекуваш сам. Може да свърши работа определено време, ама рано или късно може да пострадаш доста. Може в крайна сметка все пак и да станеш самоук счетоводител, както някои стават самоук автомеханик или самоук лекар, но много по-лесно, по-сигурно е да се обърнеш към съответния специалист. Въпреки че както и на всякаде и при счетоводителите има добри и не толкова добри специалистти.
Отговори с цитат
BWNNR BWNNR не е онлайн
Аватара на BWNNR
Мнения: 103
10.09.2007, 16:18

Начално
Счетоводство на фирмата може да ти свърши работа се поразходиш в някоя книжарничка има литература бол, поразгледаш па си харесаш по добре си наеми някой счетоводител за по 50-100лв на месец ще ти върши работата поне да знаеш че е както трябва и ако има проблем той е виновен че данъчните са си сериозна работа
успех
Отговори с цитат
ivandavidov ivandavidov не е онлайн
Аватара на ivandavidov
Мнения: 783
10.09.2007, 13:29
Местоположение: София

Начално Какво ми трябва, за да водя счетоводство на ЕТ или ЕООД?
Да предположим, че регистрирам ЕТ или по-добре ЕООД.

Въпросът ми е много прост - какво трябва да знам и да мога, за да водя сам счетоводството на фирмата ми? Т.е. мога ли да се науча сам от книги (ако има такива) и дали само книгите ще ми свършат работа?

Принципно не ми се иска да плащам на някой друг да върши тази работа, особено като се има предвид, че евентуалната фирма няма да има кой знае колко сложна дейност, най-вече закупуване на разни неща на името на фирмата (например акции, но може и други неща за в бъдеще).

Образованието ми е в съвършено различна област, така че ще съм много благодарен ако някой ми препоръча нещо смислено за четене по въпроса и изобщо със съвет(и) от къде да започна!
Отговори с цитат
 
Нов отговор

Принадлежности на темата Търси в тази тема
Търси в тази тема:

Подробно търсене

Прескачане на форум

  Последно мнение  Тема Брой мнения  
13.08.2014 13:00 Регистрация на фирма по ДДС в България 0
27.07.2014 11:47 За декларацията за осигурителен доход 5
06.06.2014 16:25 Счетоводна задача 22
04.05.2014 19:00 Частен монетен Двор - Възможно ли е? 2
25.04.2014 21:15 Фалшиви фактури 18

Всички времена са по ГМТ +3.Времето сега е 09:27.