IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Casio влиза смело в битката на умните часовници

Компанията ще пусне новото си устройство през март 2016 г.

09:20 | 03.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Casio влиза смело в битката на умните часовници

Японският производител на часовници Casio Computer търси начин да влезе в битката на пазара на умни часовници, четири десетилетия след като представи първия си цифров часовник, пише Bloomberg.

Компанията се надява, че нейната експертиза в производството на часовници ще ѝ помогне да изпревари Apple Watch с умен часовник, насочен към нуждата на масовия пазар от устройство с дълъг живот на батерията, което е приятно за носене.

Ходът на Casio отразява промяната в управлението на компанията. Казуо Кашио, един от четиримата братя Кашио, които са сред създателите на фирмата, се оттегли от президентския си пост миналата година след 27 години начело и предаде властта в ръцете на своя син.

Но в сравнение с успехите на Apple в пускането на хитови технологични устройства, миналите усилия на Casio да популяризира авангардни джаджи, се радваха на смесен успех. Компанията е известна със своите часовници, които включват мениджъри на график, пулсомери и комуникационни функции.

„Понякога пускахме продукти с чудновати функции и след това ги изтегляхме, ако не се продаваха добре“, коментира Казухиро Кашио, новият лидер на компанията. Сега той твърди, че Casio се опитва да създаде умен часовник, който да бъде „перфектен“ - устройство, което не се чупи лесно, лесно е за използване и е приятно за носене.

Часовникът ще се предлага на достъпна цена, подобно на по-евтиния Apple Watch, или малко над 400 долара, твърди Кашио, но допълва, че решението по този въпрос не е окончателно. Най-евтиният часовник на Apple се продава за 349 долара в САЩ.

Casio планира да пусне умния часовник в Япония и САЩ до края на март. Продуктът е насочен към мъже, които спортуват и си почиват навън, както по отношение на функциите, така и на външния вид.

„Целта ни ще бъде да достигнем около 10 млрд. йени (около 80 млн. долара) от продажбите на умния часовник възможно най-бързо, за да разширим бизнеса си“, коментира още Кашио.

Casio влиза в това начинание от относително силна позиция. Нейните продажби на часовници достигнаха рекордни 153 млрд. йени през фискалната година, която завърши през март 2015 г. Часовниците носят около половината от всички продажби на Casio, която предлага още клавиатури, калкулатори и камери.

Но умният часовник вероятно ще срещне сериозна конкуренция, влизайки на пазар, доминиран от Apple.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още