Японският технологичен концерн Panasonic Corp. е в преговори за придобиване на австрийския производител на фарове ZKW Group GmbH, предава Bloomberg, позовавайки се на източник, запознат с въпроса. Така японският концерн може да се превърне в поредния основен производител на електроника, който поглежда и към авточастите.
Сумата за сделката все още не е окончателно приета и не е ясно дали и кога споразумението ще бъде обявенo официално, казва източникът, който е пожелал да не бъде идентифициран, защото преговорите са частни. Японският финансов вестник Nikkei съобщи по-рано, че производителят на фарове може да бъде оценен на 100 млрд. йени (880 млн. долара), без да цитира имена. Хитоми Ишикава, говорител на базираната в Осака Panasonic, отказа да коментира темата.
Потенциалното закупуване на базираната във Визелбург ZKW, която произвежда LED фарове, ще бъде част от усилията на японската компанията да разшири дейността си на пазара на коли - една област, която може да компенсира забавянето на търсенето на електронни уреди.
ZKW, която е основана през 1938 г., е специализирана в висококачествени фарове, които намаляват отблясъците за насрещно движещите се водачи или пешеходци. Тя прогнозира приходи за над 900 млн. евро (952 млн. долара) през тази година, в сравнение с по-малко от 400 млн. евро през 2011 г., показват данни на интернет страницата ѝ.
Aкциите на Panasonic са почти без промяна в цената си към 7:22 часа в Токио. Книжата загубиха 3 на сто от стойността си през тази година, докато по-широкият индекс Nikkei 225 губи около 5 на сто.
Азиатските компании за електроника навлизат все повече на пазара на автомобилни части през последните години.
През миналия месец Samsung Electronics Co. плати 8 млрд. долара за базирания в Стамфорд, Кънектикът, Harman International Industries Inc., който произвежда свързани табла. През юли корейската компания инвестира 449 млн. долара в базирания в Шанхай производител на електрически автомобили BYD Co. и възнамеряваше да инвестира в поделение за авточасти на Fiat.
Базираната в Токио Sony Corp. засили дейността си по отношение на създаването на сензори, използвани в леки автомобили, които откриват и засичат близкостоящи обекти.
Panasonic инвестира в съоръжения за производство на батерии за електрически автомобили, включително в тези на Tesla Motors Inc. Свързаните с автомобилната индустрия приходи на Panasonic, които включват и бизнеса за промишлени системи, възлизат на 2,54 трлн. йени през миналата година, което представлява 34 на сто от приходите от продажби.
Още по темата вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria!


Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна