Fitbit даде на инвеститорите толкова желаните от тях добри новини, като отчете приходи, които надминаха прогнозите. Това предполага, че фирмата най-сетне има прогрес в трансформацията си от производител на устройства, които просто ви броят крачките, към такъв за ключови инструменти за следене на здравето, пише Bloomberg.
Рентабилността на производителя на хардуер се влоши, когато той се изправи пред един зрял пазар и се сблъска със спад на продажбите. Акциите на компанията загубиха повече от половината от стойността си през последната година, а инвеститорите загубиха търпение, че предстоящите продукти могат да съживят търсенето.
През последните две тримесечия Fitbit отчете резултати, които се оказаха доста под очакванията на анализаторите, а по-рано тази година съкрати служители, за да намали оперативните си разходи.
Приходите на компанията от продажби се свиват с 41% до 298,9 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 март, обяви Fitbit в изявление. Средната прогноза на анализаторите обаче беше за приходи в размер на 279,4 млн. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Компанията заяви, че загубата възлиза на 15 цента на акция, като се изключат някои разходи, в сравнение с прогнозата на анализаторите за загуба от 18 цента на акция.
Акциите на Fitbit повишиха стойността си с 9,3% по време на разширената търговия в Ню Йорк, след като приключиха борсовата сесия на цена от 5,68 долара.
Главният изпълнителен директор Джеймс Парк се опитва да докаже на инвеститорите, че може да трансформира Fitbit в компания за дигитално здравеопазване, която разчита по-малко на потребителите и залага повече на самата здравна индустрия. Компанията продължава да разширява своята програма за корпоративни партньорства, а по-рано тази година обяви сътрудничеството си програмата UnitedHealhtcare Motion, която позволява на участниците в нея да използват фитнес тракерите Charge 2 на Fitbit.
Въпреки че компанията е лидер на пазара на фитнес гривни, тя се сблъсква с конкуренцията на производители, предлагащи по-евтини устройства, както и от умните часовници на Apple и Samsung Electronics. Растежът на Fitbit в дългосрочен план зависи от способността на компанията да диверсифицира, насочвайки се към нови продуктови категории и софтуерни предложения.
Fitbit е „фокусирана в позиционирането на компанията за следващия етап от растежа в сектора на носимите устройства и свързаното здравеопазване“, коментира Парк в изявлението си.
Компанията прогнозира, че приходите ѝ от продажби през текущия отчетен период ще са в диапазона 330-350 млн. долара в сравнение с оценката на анализаторите за 350,1 млн. долара.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас