IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ангелкова: Качеството на туристическия ни продукт се подобрява

Над 70% от туристите, дошли чрез туроператори, са били доволни, каза министърът на туризма

12:48 | 28.10.16 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Качеството на продукта, който предлагаме на туристите, се подобрява. Това проличава от факта, че през изминалия летен сезон 4- и 5-звездните хотели бяха запълнени и търсенето към тях продължава да е голямо и за зимния сезон. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по БНТ.

По думите й качеството на продукта се подобрява особено във високия клас хотели. В проучване на Министерството на туризма над 70% от туристите, които са дошли чрез туроператори, са казали, че са доволни от предлаганото у нас и ще се върнат отново. 

България има възможност да привлича всякакъв вид туристи, защото предлага разнообразие от туристически продукти, каза Ангелкова. Така тя коментира отчетените по-ниски приходи въпреки по-големия брой туристи у нас това лято.

Нашата цел е да позиционираме България максимално в по-високия ценови сегмент, а за това се изисква време, допълни министърът. 

Петзвездните хотели по Черноморието бяха на сто процента запълнени през цялото лято. Включително и към момента резервациите за високия клас хотели нарастват за предстоящия зимен сезон, каза тя. Това показва, че се търси по-високо качество на по-висока цена, отбеляза Ангелкова и подчерта, че това е и целта на министерството – да повишава качеството на продукта за привличане на по-платежоспособни клиенти.

Ангелкова призна, че липсата на достатъчно подготвени кадри за сектора на туризма продължава да е най-голям проблем. В краткосрочен план вече е намерено решение – чрез наемане на сезонни работници от трети страни за до девет месеца по облекчена процедура. Това е временно решение, подчерта министърът на туризма. Дългосрочната цел е балансът между нуждите на бизнеса и образованието.

Министерството на туризма е направило над 550 проверки в 800 заведения за хранене през лятото с цел защита на потребителя. Отделно са получени над 300 сигнала, че няма достатъчно място за свободна зона на плажовете и издаване на касови бележки. Наложени са над 200 хил. лева неустойки.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:41 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още