2017 г. ще бъде преломна - или ще се случи някаква промяна в БДЖ, или превозвачът няма да може да изпълнява функциите си. Това заяви Петър Бунев от Синдиката на железничарите към КНСБ пред Bloomberg TV Bulgaria.
Той определи състоянието на БДЖ като "будна кома". Като отчете, че задълженията на превозвача са намалени от 800 млн. лв. до малко над 400 млн. лв., Бунев заяви, че всичко това е постигнато за сметка на техническата част.
Синдикалистът посочи недостига на локомотиви, старите вагоните, закъсненията на влаковете и условията на труд, които по думите му са под всякаква критика.
Според Симеон Ананиев от Асоциацията на българските ж.п. превозвачи е необходимо да се променят философията и моделът на транспорта в България.
По думите му трябва да се види от каква железница има нужда обществото и да се направи обща национална схема, регулация, която да е съобразена с нуждите на държавата.
Бунев коментира, че трябва да се предложи качествена услуга на пътниците.
„В Европа се говори за мобилност и транспорт, насочен към хората. При железницата също намалява превозът, трябва по-малка структура, да се смени моделът в полза на обществото“, заяви Ананиев. Той е на мнение, че управляващите органи трябва да бъдат избирани чрез мениджърски конкурси.
Продажбата на активи
Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт поиска от новия транспортен министър Христо Алексиев спешни мерки във връзка с тежката ситуация, в която се намира БДЖ, съобщиха от неправителствената организация.
От сдружението настояват да се преработи или прекрати обществена поръчка за техническа поддръжка на дизеловите мотрисни влакове, собственост на "БДЖ-Пътнически Превози" ЕООД. Организацията твърди, че условията на процедурата са порочни и необосновани, тъй като към момента няма яснота откъде ще бъде осигурен посоченият финансов ресурс от 164,402 млн. лева (с ДДС).
От гражданската инициатива настояват да спре продажбата на всякакви активи на БДЖ, включително от частни съдебни изпълнители, да започнат спешни публични преговори с кредиторите и да се направи пълен анализ на задълженията за периода 2000 – 2016 г.
Организацията иска публичен конкурс за ново ръководство на "Холдинг БДЖ" и на дружествата за пътнически и товарни превози, както и да се възстанови общественият съвет към транспортното министерство.
Видео по темата можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025