България е с най-голям растеж сред страните в Югоизточна Европа (ЮИЕ) в пътническия авиотранспорт благодарение най-вече на нискотарифните авиокомпании през 2016 г. Това показва нов доклад за нискотарифната авиоиндустрия в региона на SeeNews.
Докладът посочва, че развитието на нискотарифните авиокомпании в региона е в съответствие с глобалните тенденции - през 2016 г. за първи път досега с нискотарифни превозвачи пътуват повече от 1 милиард души по целия свят. Според експерти през 2030 г. нискотарифните превозвачи ще реализират 34% от световния въздушен трафик, а в Западна Европа делът им може да достигне до 60%. Очакванията са за сходно развитие и в ЮИЕ.
Бумът на нискотарифните пътувания създава нов пазар с нов тип клиенти, който обаче не измества вече утвърдените големи авиокомпании, а намира място до тях и допринася за разширяването на общия въздушен транспорт, пише в доклада.
За разлика от България и Румъния обаче, националните превозвачи на Сърбия и Хърватия остават пред нискотарифните си конкуренти по брой превозени пътници.
В България националният превозвач Bulgaria Air през 2015 г. оглавява класацията на Летище София като брой полети седмично - със 122 полета, следван от Wizz Air и Ryanair. Въпреки това пътниците на Bulgaria Air намаляват с почти 80 хил. през 2015 г. в сравнение с предходната година.
Wizz Air конкурира с повече дестинации, както и по-голям капацитет на седалката, пише в доклада. Ryanair също се превръща в сериозен претендент на българския пазар - компанията си постави за цел постигане на 25% дял на българския пазар през 2017 г. и издигане до водещ авиопревозвач в средносрочен план.
Ryanair очаква увеличение с 40% на броя пътници по румънските си линии през финансовата 2018 г.
Според агенцията за медийни анализи Perceptica Ryanair и Wizz Air са най-популярните авиокомпании по отношение на медийното отразяване в социалните мрежи от трите водещи нискотарифни авиокомпании в България, Сърбия и Хърватия за периода юни 2016 г. - февруари 2017 г. И докато потребителите дават висока оценка в социалните мрежи на ценовите политики и промоционални практики на трите авиопревозвача, в същото време те силно критикуват политиката им за превоз на багаж и обслужване на клиенти.


41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста