България Ер ще лети до Лисабон и Аликанте, съобщи изпълнителният директор на авиокомпанията инж. Янко Георгиев във "В развитие" с Делян Петришки по Bloomberg TV Bulgaria.
През август авиокомпанията обяви полети до редица страни, включително Португалия, благодарение на партньорския договор между националния превозвач и Brussels Airlines.
Първите полети до двете нови дестинации са планирани за края на април 2016 г.
"Правим проучвания и за нови източни дестинации и се надявам на следващо интервю да обявя нещо по-конкретно", каза кап. Георгиев.
Авиокомпанията ще увеличи капацитета на самолетите, за да отговори на очакванията на пътниците от гледна точка ценови нива на билетите, съобщи още изпълнителният директор на националния превозвач.
През тази година ще бъде отчетен прираст с около 4% на пътниците по международни линии. "Очаква се този ръст да е по-голям следващата година, така че бихме могли да направим стъпка за разширяване на обема от дейности. Предстоят предоговаряния на нови самолети на лизинг (Airbus 321), които ще бъдат с по-голям капацитет. Увеличаваме капацитета като брой седалки, което дава възможност за по-ниски разходи на седалка и ни прави по-конкурентоспособни", уточни кап. Георгиев.
Янко Георгиев коментира и авиационния пазар в ЕС. 110 млрд. евро е прекият принос на авиацията към БВП на ЕС, посочи той.
На 7 декември бе представена Стратегия за развитие на авиацията в Европа, която засяга доста аспекти като конкурентоспособност, безопасност и сигурност, опазване на околната среда. Тази стратегия засяга и инфраструктурата от гледна точка на освобождаване на нови капацитативни възможности за трафик, каза изпълнителният директор на България Ер.
Програмата Open Sky ще доведе до оптимизиране на трасетата и намаляване на горивните разходи и по-малко вредни емисии. "Трябва да се търсят технически решения, което е свързано с разходи за авиокомпаниите и нови технологии за самолетоводенето. В момента в ЕС имаме 8 милиона полета годишно, които се очаква да нараснат до 14,5 през следващите 15 години", посочи Георгиев.
Всичко това ще рефлектира върху икономическите показатели на компаниите.
"Затова очакваме с нетърпение Европейският парламент да гласува тези добри намерения на ЕК и да създаде равни правила", допълни изпълнителният директор на "България Ер".
Той посочи, че пазарът е много динамичен при засилваща се конкуренция на превозвачи от Турция, ОАЕ, Катар. Преди 15 години никой не беше чувал за компании като Emirates, а сега никой вече не си спомня за Panam, даде пример Георгиев.
Още от интервюто можете да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
преди 9 години Хубаво е, че се инвестира в полети до нови дестинации и в нови самолети. Националният ни превозвач става все по-стабилен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар