IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Данаил Папазов: Няма опасност за изпълнението на ОП “Транспорт”

Mинистърът на транспорта съобщи, че на този етап не се предвиждат съкращения на персонал в БДЖ и че се преработва напълно разписанието на железниците за 2014 г.

14:41 | 16.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Данаил Папазов: Няма опасност за изпълнението на ОП “Транспорт”

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) Данаил Папазов подкрепя идеята годишните технически прегледи да преминават само, ако са платени всички задължения към КАТ и местната власт.

По думите му МТИТС има техническата готовност изискването да започне да се прилага от 1 януари 2014 г. и решението ще бъде взето след внимателен анализ и съгласуване с другите институции.

В ефира на Дарик радио министърът заяви, че в момента няма опасност за изпълнението на ОП “Транспорт”, съобщава пресслужбата на министерството. В ход е подготовката и на следващия програмен период на програмата, като през него Европейският съюз залага на екологичния транспорт.

"По тази причина, заедно с министър Терзиева, предложихме инвестициите  за железопътен и пътен транспорт да бъдат разпределени по равно – 50 на 50”, каза министър Папазов.

Относно Български държавни железници Данаил Папазов посочи, че участието на Министерството на финансите в преговорите с кредиторите е допълнителна гаранция за ангажираността на цялата държава с въпроса.

“Желанието ни е да разсрочим задълженията на дружеството за 10 години”, заяви министър Папазов. Той посочи, че вече са започнали и плащания по главницата, като само за месец октомври са изплатени над 30 млн. лв.

“Това са средства, които сме осигурили без допълнителна помощ от държавата и са резултат на мерките, които въведохме”, посочи Данаил Папазов. На този етап не се предвиждат и никакви съкращения на персонал в БДЖ. Напълно се преработва и разписанието на БДЖ за 2014 г., като се очаква да бъдат възстановени линии, които са били спрени през 2011 г.

Приоритетите в жп сектора са цялостното завършване на модернизацията на линията Бургас-Пловдив, както и започване на работа в частта София-Септември. Другите два проекта, които са включени в списъка на ОПТ за финансиране след 2014 г. са Карнобат-Синдел и Русе-Варна.

Данаил Папазов обясни, че през следващия програмен период в пътния сектор, остава за изграждане най-тежкият участък от АМ “Струма”, който обхваща Кресненското дефиле. В зависимост от наличния финансов ресурс след неговото започване, ще се работи по пътната връзка Видин – София в частта Видин до Монтана.

“Фактически на трето място сред приоритетите ни са частта от АМ “Хемус” до пътния възел Плевен-Ловеч и проектът за изграждане на тунел под връх Шипка”, обясни транспортният министър.

“Пристанище Варна и пристанище Бургас са напълно готови да поемат товаропотока от проекта Южен поток”, заяви министър Папазов. Той изрази надежда проектът да започне по-скоро, защото ще увеличи приходите на портовете и ще е предпоставка за тяхното модернизиране. “Надявам се това да помогне за подобряване и на товарооборота на БДЖ”, допълни той.

То съобщи, че ще бъде предложен проект за интермодален терминал във Варна и преместване на пристанище Варна – Изток от сегашното му място, заедно с нова пътническа и товарна жп гара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:36 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още