Няма никаква икономическа логика бензинът през лятото да е по-скъп, защото потреблението му е голямо. Това заяви в ефира на БНТ бившият министър на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев. Според него това означава, че няма никаква конкуренция на пазара и подсказва за наличието на картел или монопол.
„Ако някой може да определя каквито си цени иска, защото ще има кой да му ги плати, това означава, че няма конкуренция на пазара“, допълни още Добрев.
Голям процент от крайната цената на бензина и на дизела са акциз и ДДС, припомни Добрев. „Около 350 долара на хиляда литра е акцизът и имаме 20% ДДС“, допълни той и изчисли, че акциз и ДДС в цената на бензините е поне 1,10 лева за литър, а има и допълнителни такси и разходи.
Тази сума Добрев нарече „фиксиран компонент“ в цената на бензина, а променливата е цената на петрола. Според него сега не се наблюдава адекватна промяна на компонента, включващ в себе си цената на петрола.
Бившият енергиен министър, сега председател на комисията по енергетика към Народното събрание, беше категоричен, че не може държавни институции да се извиняват, че не могат да свършат работата си заради законодателен пропуск. Той визира оплакването на КЗК, че не може да получи данни от данъчните и Агенция „Митници“, за да изготви пълен анализ на пазара за горива.
Според Добрев обаче съществуват редица възможности, предвидени в законодателството, трите държавни институции да си обменят информация и не е нужна специална промяна.
Относно последните проверки на бензиностанциите Добрев коментира, че е интересен факт, че по-голям е процентът на разминаванията при продавани и отчетени количества горива при веригите бензиностанции. Той определи като сериозен проблем и нарушенията по отношение не качеството на горивата по бензиностанциите.
Преди дни икономическият министър Божидар Лукарски съобщи, че 7% от проверките са показали, че има влошено качество на продаваните бензини.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Глупакът-калинка не е чувал за търсене и предлагане отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Глупакът-калинка не е чувал за търсене и предлагане отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години и като търсенето е по голяма, това не значи ли че предлагането спада (към конкретния момент)... следователно цената се качва (това като се сравни със зимата де, без да отчитаме цената на петрола) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години навсякъде лятото цената се качва (нямам в предвид само нашето положение с монопола на Лукойл). така че Дилянчо сигурно е говорил за южното полукълбо :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години логиката е следната:грозно, куца и сакато ще пътува да почива. УДРИ ЦЕНИТА НАГОРЕ ДА ПРИБЕРЕМЕ МАКСА! *** ПАДАЛ ПЕТРОЛА..... ДА ПАДА! У МОЗЪКА НА ПОТРЕБИТЕЛЙ НЕМА НИКОЙ. ШЕ МУ ВЗЕМЕМЕ И ПО 2.70 НА ЛИТЪР. С тез мързеливи и удобни за логаритмуване консуматори - така ше е. У Езраил, кат нещо им поскъпне: НЕ ГО КУПУВАТ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми аз съм разбрал и преди КЗК, коментирах, че олигополът над данъчните складове спъва конкуренцията. Отделно, как никой не проверява как и при 3о и при 130 долара за барел, Лукойлът е все на загуба. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Подкрепям. Отделно - елементарно е - повишено търсене - повишени цени. Няма еластичност в производството, също и в складовете. Все пак това не променя факта, че Лукойл си правят каквото си искат с цените. Монопол в производството, монопол в складовете (от там париране на вноса) и силно господстващо положение в дистрибуцията. Някой да не е разбрал? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ех, Деляне, точно за летния сезон не си прав. Рафинериите имат капацитет. Лятото всичко работи на макс и бензинът се движи от изток на запад. Всяка рафинерия с удобен излаз на море в Европа изнася за Америка, където се произвежда повече дизел отколкото бензин спрямо нуждите им. А тези с неудобен излаз си изпращат количествата към приморските райони. През есента пък имаш свободен капацитет и количествата се насочват обратно. Нашата малка страна не е кой знае какъв играч, но тези потоци не ни избягват съвсем. Както и бежанската вълна примерно отговор Сигнализирай за неуместен коментар