София ще произвежда пелети, с които ще се отопляват 9 учебни заведения - училища, детски градини и една кухня, съобщи БНР – София. В момента те използват нафта за отопление, тъй като не могат да бъдат топлофицирани.
Производството на пелети в столицата става възможно, след като общината спечели проект, финансиран по Норвежката програма за сътрудничество на стойност над 700 хил. лева. Със средствата по него ще бъдат монтирани и нови котли в учебните заведения, които се намират в Курило, в Горни Богров, Яна, кв. "Кремиковци" и Бистрица.
Необходимата суровина за производството на пелети ще се добива от санитарната сеч в общинските паркове и горския фонд на територията на София. Пелетите ще се произвеждат в общинската инсталация за компостиране.
Очаква се със замяната на течните горива с биомаса въглеродният диоксид да се намали с 85%. Горивните инсталации ще са оборудвани с филтри, които улавят цялото количество прахови частици и сажди.
Всяка година от санитарна сеч на общинския горски фонд може да се добиват средно до 8 000 тона биомаса, сочат разчетите на Столичната община. При преработката й ще се произвеждат 5 200 т пелети, а добитата топлинна енергия ще е над 19 хил. мегаватчаса. Нужното количество енергия за отопление на всичките 76 общински училища и детски градини, които сега се отопляват с течно гориво, е малко под 18 хил. мегаватчаса годишно.
С остатъка от пелетите общината планира да подпомага социално слаби семейства през зимата.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?