IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ДПС е с най-скъпата предизборна кампания за тези избори

Най-големите пера в разходите на парламентарно представените партии са за медийни услуги, е видно от отчетите, публикувани от Сметната палата

16:08 | 26.05.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Народно събрание</em></p>

Снимка: Народно събрание

Движението за права и свободи (ДПС) е с най-скъпата предизборна кампания за последните избори за Народно събрание, е видно от публикуваните днес от Сметната палата отчети на партиите. Движението е похарчило 2,35 млн. лева, като средствата са набрани основно от държавната субсидия, която получава като парламентарно представена партия в предишния парламент.

От публикуваните от Сметната палата данни е видно, че най-големите разходи за партиите в тези избори са свързани с външните услуги и най-вече за медийните услуги. ДПС например е похарчило 1,78 млн. лева за външни услуги, като на представители на медии - печатни, радио и телевизия, са платени 517 хил. лева. Движението има и големи разходи за материали - почти 540 хил. лева.

Голямата отделена сума донесе 9,24% от гласовете на избирателите при вота на 26 март. Партията има четвъртата по големина парламентарна група в 44-то Народно събрание.

На второ място по отношение на отделените в кампанията разходи е победителят на тези избори ГЕРБ. Партията събра 33,54% от вота, според окончателните данни на Централната избирателна комисия (ЦИК). В ГЕРБ също са харчили пари само от субсидията си за тези избори - общо разходите са 2,31 млн. лева, от които 2,2 млн. лева за външни услуги. ГЕРБ са похарчили 1,48 млн. лева за медийни услуги.

Данните на Сметната палата показват, че "БСП за България" е похарчила 1,24 млн. лева в предизборната си кампания. Партията е набрала 1,25 млн. лева приходи, като голяма част от тях са от дарения (393 хил. лева), а от издигнатите от партията кандидати са събрани 246 хил. лева.

Разходите на левите за външни услуги са 1,18 млн. лева, от които 905 хил. лева са за медийни услуги.

БСП е втората по големина партия в Народното събрание. Социалистите привлякоха 27,93% от гласоподователите.

Разходите на "Обединените патриоти", които в момента са в управляваща коалиция с ГЕРБ, са в размер на 741 хил. лева, като основната част от средствата за кампанията са събрани от участващите в коалицията партии.
Разходите за външни услуги са 292 хил. лева, от които за медийни услуги са изразходвани 224 хил. лева.

"Обединените патриоти" са третата по големина политическа сила в парламента с 9,31% от гласовете на избирателите.

Най-евтина е била кампанията на най-малката по численост парламентарна група - на Воля. Политическата формация на варненския бизнесмен Веселин Марешки е похарчила 208,5 хил. лева, от които 160 хил. лева са разходите за външни услуги. За медийни услуги са платени 135 хил. лева.

Набраните средства от най-новата парламентарно представена партия са 213 хил. лева. Малко повече от половината от тези средства (140 хил. лева) са дарения от физически лица.

Воля спечели 4,26% от гласовете на избирателите в последните избори за Народно събрание.

Общо 29 партии, коалиции и инициативни комитети участваха в последните парламентарни избори. Всички те са подали отчети в Сметната палата, допълват от институцията. Разходите на трима от тях са под 1000 лева. 

Сега одиторите ще направят фактическа и документална проверка на даренията, направени от дарителите, на предоставените вещи и услуги за безвъзмездно ползване, дали е предоставена декларация за произход на средствата, когато те надхвърлят една минимална заплата, по банков път ли са постъпили приходите и извършени разходите над 1000 лв., подадена ли е в срок информацията за публикуване в Единния регистър по Изборния кодекс по време на предизборната кампания.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:34 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още