Основната цел на повишаването на цената на билета за градски транспорт в София е да се стимулира ползването на карти, които от една страна гарантират стабилни приходи на транспортните оператори, а от друга - имат голям принос в борбата срещу гратиса. Това обяви кметът на столицата Йорданка Фандъкова в интервю за БНР.
"Това е европейска практика. Във всички европейски столици цената на единичния билет е висока, за разлика от картите, които поевтиняват чувствително многократно пътуването", посочи още Фандъкова. Тя допълни, че в бъдеще се предвижда и нова система за таксуване, която да позволи и таксуване за време или разстояние.
"Центърът за градска мобилност, който ръководи градския транспорт в София, имаше задача да направи точен икономически анализ на дейността на всички транспортни дружества и да предложи промени в тарифната политика. Това е експертен доклад, който сега тепърва влиза за разглеждане в комисиите на столичния общински съвет. Центърът за градска мобилност трябва да защитят всяко число, което са подали в икономическата рамка. Крайното решение ще бъде взето от Столичния общински съвет. Предполагам, че следващите седмици ще има дискусии в съвета по този повод", заяви още кметът на София.
Фандъкова посочи, че е дала задължително изискване цените на картите да останат същите, но в същото време да се даде отчет колко е реалната цена на единичния билет:
"Това е важно, за да може да гарантираме на хората, които пътуват всеки ден, възможността да пътуват изгодно. И в момента разчетите показват ясно, че пътуването с едномесечните карти излизат под 50 стотинки на единично пътуване. За хората, които пътуват с преференциални карти, това е и много по-малко", допълни Фандъкова.
Тя уточни, че цените на картите остават, защото е важно хората да имат стимул да пътуват с градския транспорт, а в същото време той да се развива и модернизира. “Важно е градският транспорт да се развива. Това дава възможност на хората да пътуват по-комфортно”, отчете Фандъкова и отново посочи, че до 2019 година се цели всички автобуси да бъдат обновени и средната възраст на автобусите да бъде както в Европа – 5-7 години.
Стоичният кмет коментира и проведеното през седмицата антитерористично обучение в София, както и драмата около хотел “Плиска”. “Операцията беше важна, но важни са също така изводите. Всички служби, които участваха, трябва да направят анализ и всички заедно да предприемем мерки за отстраняване на евентуални слабости в комуникацията”, посочи тя.
Още новини от България четете в Dnes.bg!


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
преди 9 години Но уви, тука сме ГУБЕРНИЯ НА ОЛИГАРСИ И КОЛЕКТИВНАТА ОТГОВОРНОСТ !!! -------------------------------------------------------------------------------------------------------------а кво стана ве мой ? Нали защитаваше вчера президента е той от коя губерня е според тебе от тая на монасите ли ? То той е от същите грабливи птици бре както вече си видял ...... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години требва да ви кажем и требва да ви кажем също така,че от далеееееечната 2003-та гдина пътувам из Софиа само с велосипед.Веднъж ми се наложи да взема рейс, че велото беше у сервиза. Не издържах и 2 /две/ спирки. тез аВтобуси, за животни са правени бе. Кой нормален щи се качи вътре.Фъндък, напрай биуета 10 лева. ДИИЙЛ? И без тва требват нови сделки за комисеонни.Мързеливата човекобройка ше преглътне зенатес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Той билета за градският транспорт е 60ст ама в Румъния - Както каза Буда отдавна сме ги задминали а сега направо ще ги прескочим отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години *** сороститутките и европейските съединители в България само това могат.Като ходя в София няма повече да дупча билет.И ше си джиткам с жипката.Ше има метро музей.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Фандъкова, това беше ли част от предизборната ти програма? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години ПРЕСТАНЕТЕ ДА КРАДЕТЕ ТОЛКОВА! НЕ СЕ ЛИ НАСИТИХТЕ?ПРЕСТАНЕТЕ ДА КРАДЕТЕ ТОЛКОВА! НЕ СЕ ЛИ НАСИТИХТЕ?ПРЕСТАНЕТЕ ДА КРАДЕТЕ ТОЛКОВА! НЕ СЕ ЛИ НАСИТИХТЕ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар