Системата на вземане на решения в Европейския съюз (ЕС) задължително трябва да бъде реформирана, защото сега е силно бюрократизирана. След Brexit виждаме неспособността на Европа да реагира, като това стана явно още при кризата в Украйна. Това заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Иво Тодоров от Асоциацията на българските износители.
България е експортно ориентирана и всяка една дезинтеграция на ЕС би имала много сериозни негативни последици, каза той. Но уточни, че засега няма индикации за издигане на икономически бариери, тъй като това са основните принципи, на които е построена европейската общност.
Тодоров допълни, че е логично да очакваме по-различно отношение към емигрантите от определени региони в европейските държави, които са непрестанен обект на терористични атаки, като Франция и Германия.
В коментар за това доколко геополитическата обстановка влияе на експорта, той заяви, че българският бизнес отдавна се налага да се справя с кризисни ситуации и гледа на тях като на възможност.
Като добре развит експортно ориентиран отрасъл той посочи производството на компоненти за автомобили за водещи световни производители.
„Този отрасъл се развива бързо и устойчиво, което е добре за България“, коментира той.
По темата за дългогодишния износ на голям обем продукция с ниска добавена стойност Иво Тодоров заяви, че все пак е по-добре да изнасяме нещо и трябва да извървим своя път и да изградим имиджа на страната.
Все още ни свързват с доматите и туризма, но това не е зле, защото не ни свързват с атентати и нестабилност, смята той.
Вижте още във видеото:
Още видео материали можете да видите в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци