IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

К. Желев: София има всички предпоставки да забрани дизеловите коли

Делът на 20-годишните автомобили в България е над 40%

22:15 | 06.12.16 г. 10
<p>
	<em>Снимка: Архив, Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив, Ройтерс

"Има всички предпоставки София да е петият град в групата на Париж, Мадрид, Атина и Мексико, които забраняват дизеловите превозни средства до 2025 г.", коментира автомобилният експерт Калоян Желев в предаването "Светът е бизнес" с водещ Ивайло Лаков по Bloomberg TV Bulgaria.

По думите му над 40% е делът на автомобилите в българския автомобилен парк на възраст над 20 години.

"Трябва да преосмислим ролята на автомобилите в градската си среда, да сме наясно с това какво представлява България, нейният автомобилен парк, качеството на обществените отношения и функцията на автомобилите в тях", заяви експертът, определяйки този процес като постмоторизация.

По думите му на тези четири града им предстои да направят смела стъпка, но той изрази увереност, че ще се справят с нея за 10 години.

"В автомобилната индустрия повече от 20 години тече процес на електрификация на задвижващите системи. Изследването и развитието на технологиите работи в паралелни посоки, за да започнем да виждаме автомобили със задвижващи се системи, които не са базирани на изкопаемите горива", допълни Желев.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:46 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

10
rate up comment 4 rate down comment 0
Momchil_Matev
преди 7 години
Няма предпоставки в София, защото няма зарядни станции за електромобили, няма бюджет за субсидии за покупка на електромобили и София има сбъркана политика по отношение на покупката на нови автомобили априори и стимулира покупките на употребяван автопарк.За да стигнем въобще до идеята за отказ от дизеловите автомобили трябва да започнем с последното и да се промени тоталитарната логика, че щом си купуваш нов автомобил значи имаш пари за повече данъци.Новите автомобили най-малкото имат по-нисък разход на гориво.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 2 rate down comment 4
Longin
преди 7 години
"Замърсяването на въздуха води до увеличаването броя на преждевременни раждания, забавя растежа на плода, в някои случаи е вероятна причина за сърдечни и белодробни проблеми при новородените"карайте си бракмите, режете катализаторите и тарикатейте - но един ден късата клечка с мръсният въздух идва до всеки!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 17 rate down comment 1
mitkomik
преди 7 години
Г-н Желев пиете ли си хапчетата сутрин?? На 15 годишната ми кола данъка е 34лв!!! На 2 годишната ми кола с евро 6 , 2 пъти по-малък разход на гориво, и 5 пъти по-съвременна изпускателна система данъка ми е 460 лв. От общината ме успокоиха , че като стане над 4 години ще ми падне двойно данъка. Демек - държавата иска да караме 20 годишни коли , а не нови! И вие се изпляскахте - да се сравняваме с Париж??? Няма лошо - ако копираме и останалото от там. По една ирония - брат ми живее там , та имам малко информация - как се купува нова кола там, какви са данъците, какви са дотациите за електромобил и т.н. Но явно г-н Желев Вие нямате тази информация и както всички "експерти" се изказвате много неподготвен или в нетрезво състояние. Жалко е , че ви дават и трибуна да се излагате!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 10 rate down comment 6
Спящият бик
преди 7 години
Този е автомобилен експерт, колкото аз съм космонавт! Съвременните дизелови двигатели нямат нищо общо с едновремешните, те са много по-екологични - дори и от бензиновите. Трябва да заимстваме добрите практики от света, не лобистките изхвърляния.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 12 rate down comment 0
pinoccio
преди 7 години
Интересно - София и Париж. Монмартр в Париж и квартал Редута в София. Айфеловата кула и Телевизионната кула. Площад Трокадеро и Малките пет кьошета. Сена и Перловската река. Лувъра и Шипка 6. Сорбоната и Нов български.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 15 rate down comment 4
vzhekoff
преди 7 години
"Автомобилен експерт", да се чете лобист...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 25 rate down comment 5
melon
преди 7 години
Няма нужда от забрана. Просто постоянно да има контрол над тези, които пушат прекалено. А не да има четириколесни димки по улиците.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 14 rate down comment 4
pepince
преди 7 години
На народа взе да му идва в повече стригането и "ограниченията", та ми се вижда доста неразумно от Цариградско до жълтите павета да моат се съберат над 20-30 000 , 20-се годишни дизелаци, ей така за спорта, да се пробват пред "новото правителство"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 23 rate down comment 0
redcretin
преди 7 години
Може, след като последвате примера по света и субсидирате покупките на електромобили :)Не искате? Тогава ще го духате и с ограниченията :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 30 rate down comment 5
Vladimir07
преди 7 години
Видяла жабата че подковават коня и тя дигнала крак, такава е и работата за забранта на дизеловите двигатели в София ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още