Въпреки кризата стокообменът между Гърция и България има положителен тренд. Износът за полугодието расте с 9,8% до 744 млн. евро. Вносът от Гърция у нас също се увеличава – с 0,4% до 606 млн. евро.
Това съобщи от парламентарната трибуна икономическият министър Божидар Лукарски. Той отговори на въпрос на депутата от АБВ Светослав Белемезов за двустранните отношения между България и Гърция и тактиката за привличане на гръцкия бизнес у нас.
Според Лукарски Гърция не може да бъде разглеждана като „глобален инвеститор”. В последните години, след като в България беше въведен плоският данък, към 9 хил. гръцки фирми са преместили своята дейност у нас, отбеляза икономическият министър.
По данни на организацията на гръцкия бизнес в България вече започва да се търси и финансовото обслужване от български банки, обясни още Лукарски.
България може да стане по-привлекателна и след отказа на Атина да облага с данък от 26% трансакциите със страни с по-ниски данъци, каквато е и България.
Белемезов коментира, че страната ни обаче не е активна в привличането на компаниите и трябва да се рекламира като надеждна инвестиционна дестинация.
В един от предизборните дебати в Гърция преди седмица беше засегнат въпросът с износа на дейност от страна на гръцки компании към България и други съседни държави.
Новоизбраният премиер Алексис Ципрас посочи тогава, че не само високите данъци гонят бизнеса към съседните страни, но и бюрокрацията и корупцията в страната, срещу които СИРИЗА е обещала да се бори.
Развитието на дълговата криза в Гърция можете да следите тук


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?