Навсякъде по света железопътните пътнически превози са държавна политика, социална дейност, каза бившият министър на транспорта в служебното правителство на Марин Райков Кристиан Кръстев пред bTV.
„Няма пътнически превози в света, които да са на печалба“, категоричен беше той и допълни, че навсякъде тази дейност се субсидира от държавата. Според него обаче у нас има недалновидно управление на БДЖ и по-точно на звеното „Пътнически превози“. За сметка на това Националната компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) е пример за добро управление по отношение на развитието.
Припомняме, че в Бюджет 2016 са заложени 175 млн. лева субсидия за държавната жп компания. Депутатите не подкрепиха исканията за увеличаване на средствата за БДЖ.
Експертът препоръча да бъде изготвена рамка за развитие на БДЖ и компанията да стане приоритет за българските управляващи. „Системно трябва да се влагат повече средства в железниците, да се обновява подвижният състав, да се ремонтира железопътната инфраструктура“, посочи още Кръстев.
Според него в момента концепцията, по която се работи, е правилна – първо се модернизира инфраструктурата, а след това да бъде обновен подвижният състав. Той обаче призна, че в момента скоростта на влаковете е намаляла спрямо предходни години и това пречи на развитието на сектора като алтернатива на автомобилния транспорт.
„Реално инфраструктурата от Пекин до София съществува“, посочи още бившият министър по повод идеята за влак, който да свърже Азия и Европа. Според него проблемът са някои участъци по трасето, които трябва да бъдат ремонтирани и модернизирани, така че средната скорост от началната до крайната дестинация да бъде постигната.
Това е въпрос на държавен приоритет и по-добро взаимодействие между страните, през чиято територия минава трасето.
„Всички конфликтни точки трябва да бъдат изчистени, да се повиши скоростта и да се случи това, което трябва да се случи“, допълни той.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол