Комисията за защита на потребителите (КЗП) информира, че само за няколко месеца над 20 граждани са депозирали оплаквания във ведомството срещу онлайн търговеца Данаил Трайков Янакиев поради това, че не уважава даденото им от закона право да се откажат от сделката в 14-дневен срок или им отнема възможността да предявят рекламация при установен дефект на закупен продукт.
Търговецът продава широка гама стоки, сред които блендери, очила, записващи устройства, преси за коса, машинки за подстригване, градински маркучи и пр., като осъществява сделките посредством различни онлайн платформи. По данни от жалбите на потребителите до КЗП сред тях са minibazar.com, olx.bg, izgodni-oferti.com и др.
Една част от потърпевшите търсят съдействие от институцията, тъй като търговецът не им е възстановил заплатената сума при заявено желание за отказ от онлайн покупката в определените от закона 14 дни. Въпреки че са изпълнили задължението си да изпратят стоките на доставчика в срок и за своя сметка (което удостоверяват с документ – товарителница), той отказва да вземе пратките от офиса на пощенската служба и съответно - да върне парите на клиентите си.
Други потребители се оплакват, че нямат възможност да предявят рекламация в случай, че уредът не работи, тъй като търговецът издава фалшиви гаранционни карти с името и координатите за връзка на фирмата „Бултрейд 99” ЕООД, която е близка по наименование до неговата - „БулТрейд 99 – Груп”.
От „Бултрейд 99” ЕООД са сигнализирали, че на адреса и телефона им ежедневно ги безпокоят клиенти, закупили различни уреди от „БулТрейд 99 – Груп”, с цел предявяване на рекламация.
Потребителите не могат да упражнят правото си на рекламация и съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите (в срок до 2 години), тъй като не успяват да осъществят контакт с търговеца.
КЗП информира полицията и предостави копия на постъпилите жалби за предприемане на действия по компетентност относно предоставяните фалшиви гаранционни карти.
Експертите на КЗП съветват потребителите, преди да пазаруват от виртуален търговец, да проверят налични ли са на сайта му данни за неговото име, адрес и телефон за връзка. Полезно е също да потърсят отзиви в Интернет от други клиенти относно коректността на съответния доставчик, които да ползват като спомагателна информация.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 10 години Брей че измамници.....,тези надминаха така наречените "бели якички"..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар