Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм

В България има около 300 изби, готови да приемат гости

Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм в страната, каза днес във Варна председателят на Българската асоциация на сомелиерите и виноценителите Стефка Свещарова, цитирана от БТА.
Още по темата

Тя уточни, че в страната има около 300 изби, които могат да приемат чуждестранни гости. Винените турове обаче са много малко и в тях се включват само индивидуални участници, няма масовост, тъй като голяма част от гостите предпочитат други питиета, а не вино, посочи Свещарова.

По думите й един от сериозните проблеми пред бранша в страната е и това, че няма единодействие. Всеки работи сам за себе си и е редно държавата да наложи правила и да се постигне единство, каза Свещарова.

Винената култура на българския потребител все повече се развива, допълни експертът. Според нея големите винпроми вече залязват и бутиковите изби, които произвеждат вино от определени региони, стават все по-актуални.

Стефка Свещарова участва днес в откриването на изложението "Вино и храна" във Варна. На форума се представят повече от 40 български изби. В рамките на изложението е представена и ретроспективна изложба за производството на вино през вековете.

Акцент в експозицията е началото на този тип бизнес във Варненския регион в края на 19 век.

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Стокооборотът между България и Румъния е почти 4 млрд. евро