През 2016 година Мини Марица-изток ще спре доставките на брикетируеми въглища за ТЕЦ "Брикел". Целта е да има възможност да се осигурят по-големи количества за т.нар "американски" централи в Маришкия басейн - Контур Глобал и AES Гълъбово.
Това съобщи изпълнителният директор на дружеството Андон Андонов, цитиран от БТА. Той представи тригодишната програма за стабилизиране на въгледобива.
В плановете е предвидено още от 2016 година до 2018 година годишният добив на "Мини Марица-изток" да бъде 27,35 млн. тона въглища. Цената им ще бъде запазена и ще бъдат направени инвестиции в рехабилитация и закупуване на нова техника. През 2014 година дружеството доби 27,5 млн. тона въглища.
Целта на тригодишната програма е възстановяване на ценообразуването на тон условно гориво от 2008 година и осигуряване на достатъчно въглища за четирите топлоелектроцентрали в комплекса.
Андонов припомни, че през 2009 година бившият министър на енергетиката Петър Димитров е въвел практиката цената на въглищата да бъде определяна от енергийното министерство, която не е дала положителни резултати.
В открито писмо от Научно-техническия съюз на енергетиците в България, изпратено до премиера Бойко Борисов ден преди Коледните празници, също беше поискано връщането на методиката на ценообразуване от минното дружество. Това предложение е направено след анализ на ликвидната криза в Мини Марица - изток.
Другото искане на енергетиците е Националната електрическа компания (НЕК) да се разплати с топлоцентралите в Маришкия басейн и със самите мини.
За първи път от 10 години Мини Марица-изток са закупили нов багер, а през следващите три години планират закупуване на още два. Андонов подчерта, че е оптимист и през 2019 година добивът в радневските мини ще достигне 32-33 млн. тона.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци