Независими експерти обявиха, че френската компания за производство на алуминиеви автомобилни детайли и части "Монтюпе", базирана в индустриалната зона на Русе, няма нищо общо с какъвто и да е случай на замърсяване в дунавския град.
На пресконференция днес независимите експерти инж. Христо Мензилев и инж. Божидар Панайотов защитиха тази теза, като представиха данни от измервания, които научно доказват това твърдение, предава БТА.
От ръководството на компанията обясниха, че установеният на 14 и 15 септември остър мирис, определян от хората като от изгорял каучук и пластмаса, категорично не е бил с произход завода на „Монтюпе“, което е доказано от замерванията на експертите по околна среда у нас и независима лаборатория.
В средата на септември въздухът в дунавския град беше замърсен, а от регионалната екоинспекция локализираха френския завод за автомобилни части като единия от източниците на замърсяване. Няколко дни по-късно от „Монтюпе“ отхвърлиха обвиненията за замърсяване на въздуха, като в съобщение до медиите ги определиха като неоснователни и недоказани.
На 23 септември РИОСВ-Русе ограничи дейността на завода за производство на алуминиеви автомобилни детайли и части на „Монтюпе” ЕООД в Русе чрез принудително извеждане от експлоатация на инсталацията за каруселно леене на алуминий и пломбиране на устройството до привеждане на дейността в съответствие с изискванията на комплексното разрешително на дружеството.
Днес от компанията попитаха защо е спряна първа технологична линия на завода и плащат глоби въпреки експертизата, установила, че количествата вредни емисии са много под допустимата норма спрямо издаденото комплексно разрешително.
След установените завишени норми на замърсяване през юни заради процеса на поддръжка и свързване с газовата система на първа поточна линия, заводът е получил предписание тя да бъде спряна, припомниха те. Тя обаче е приведена в съответствие и последващите измервания са доказали пълна липса на вредни емисии, посочи Михаел Бризон, индустриален директор на компанията.
От „Монтюпе“ изразиха и недоумение от факта, че месец след замърсяването все още не е установен истинският замърсител на въздуха в Русе.
Божидар Панайотов, специалист в областта на здравеопазването и работната среда, потвърди, че при никакви обстоятелства френската компания не застрашава здравето на служителите си и на гражданите на Русе.
Множеството замервания на вредните емисии от общо 27-те комина на завода за всички 7 години от функционирането му в България не са показали надвишаване на екологичните норми, посочи и инж. Христо Мензилев.
Стефан Делайе, председател на Френско-българската търговска и индустриална камара, настоя, че чуждите инвеститори заслужават същото отношение каквото и местните компании, а не систематични обвинения. "Монтюпе" трябва да бъде разглеждана като добър пример и посланик, който да привлича повече инвеститори в автомобилния сектор за България, отбеляза той.
За конструктивен диалог с властите настоя управителят на групата Монтюпе Дидие Крозе. Той изказа неодобрение относно заклеймяването на компанията и слуховете около случая.
Ръководството на "Монтюпе" е съгласно да съдейства напълно на местните власти, за да може казусът в Русе да бъде решен. Навсякъде по света опазването на околната среда е в основата на ценностите на компанията и България не е изключение, заявиха от компанията.
Повече по темата - в материала на Bloomberg TV Bulgaria!


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
преди 10 години Е то ясно - целта е читавите западни инвеститори да се гонят . отговор Сигнализирай за неуместен коментар