Проектът за изграждане на жп линията Русе – Варна и опциите за интермодален превоз по това направление са представени от българската правителствена делегация, която в момента е на посещение в Китай. Днес министрите, които пътуват с премиера Бойко Борисов, се срещнаха с колегите си от китайска страна. Там се провежда Четвъртата среща във формат „16+1“ за сътрудничеството между Източна Европа и Китай.
Министърът на транспорта Ивайло Московски и министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова се срещнаха с министъра на транспорта Ян Чуантан. На срещата е договорено да бъде създадена обща програма за инфраструктурните проекти, съобщи транспортното министерство.
Ивайло Московски съобщи, че „БДЖ-Товарни превози“ има добър пазарен дял и притежава потенциал за развитие. Той припомни, че в мандата си като зам.-министър в периода 2009 – 2010 г. е обсъждал съвместно производство на влакове с китайски инвеститори и се надява идеята да бъде възобновена. Той очаква „приятелска подкрепа“ от Китай за структурните промени в някои сектори.
Московски е коментирал и темата за въздушна линия между София и Пекин, или друг град в Китай. Необходимо е българският и китайският превозвач да сключат споразумение за полетите.
България и Китай улесняват и разширяват търговията със селскостопански продукти, се посочва в меморандум, подписан от министъра на земеделието Десислава Танева и заместник-министъра на Генералната администрация за надзор на качеството, инспекция и карантина на КНР Сун Давей. Двамата се срещнаха в Пекин, информира пресцентърът на земеделското министерство.
Целта е да се увеличи стокообменът със земеделски и хранителни стоки.
По време на срещата министър Танева връчи документите за нова 22-ра процедура за износ на пресни плодове от България - череши, праскови и сливи. Обсъдени са и останалите 19 процедури за издаване на сертификат за износ. Към момента има три приключили процедури с одобрени сертификати.
„България ще подкрепи предприемаческия интерес на китайските фирми в сферата на земеделието“, обеща Танева на среща с министъра на земеделието на Китайската Народна република Хан Чанфу.
„Надявам се да внасяме повече и по-разнообразна селскостопански стоки от България“, каза министър Хан като по думите му това би обогатило трапезата на китайците. Той съобщи, че в Китай през 2016 година ще се състои Международен панаир за селскостопански продукти, където и България може да участва.
Междувременно министърът на външните работи Даниел Митов се срещна с външния министър Ван И и с министъра на образованието Юан Гуйжън.
„Китай е една от най-големите ни експортни дестинации“, каза министър Митов по време на срещата си с китайския външен министър. Той декларира готовност за активно участие на страната ни в развитието на транспортните коридори по Новия път на коприната в контекста на инициатива „Един пояс, един път”, съобщи Министерството на външните работи.
От своя страна министър Ван И посочи, че България е важна страна в изграждането на това сътрудничество, като по думите му страната ни е „вратата на ЕС към Азия“.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?