IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Омбудсманът настоява за законови промени за справедливи сметки и такси

63 хил. души са потърсили съдействието на обществения защитник за последните две години

17:51 | 20.10.17 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Олег Попов, Investor Media Group</em></p>

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

Общо 63 хил. души са потърсили съдействието на омбудсмана за последните две години, отчете омбудсманът Мая Манолова на втората година от встъпването си в длъжност. Получени са 22 607 жалби.

Днес общественият защитник направи отчета си пред сградата на "Топлофикация" в София и призна, че буквално е вдигнала ръце от дружеството.

Омбудсманът разказа, че преди няколко месеца млада жена се е обърнала към нея за помощ и с въпроса какво се случва с това дружество. "Отговорих ѝ искрено, че съм опитала всичко и съм предприела всички мерки, но нищо не се случва и съм вдигнала ръце. Тогава тя ми даде пример с авторката на книгите "Хари Потър", която е обиколила 12 издателства, преди да издадат успешните ѝ романи, затова никой няма право да се отказва. "Топлофикация" е един мой Хари Потър, който с магьоснически способности прибира парите от джобовете на столичани“, каза Манолова, цитирана от "Фокус".

По думите ѝ други нейни Хари-Потъровци са частните съдебни изпълнители, фирмите за бързи кредити, работодателите, които отказват да плащат заплати на своите служители. "Всяка една от тези битки срещу икономически силни противници не е лесна и няма да приключи бързо, но повтарям, че няма да се откажа", каза омбудсманът.

Манолова призова "Топлофикация" да работи публично и прозрачно и обяви, че ще настоява през депутатите за законови промени.

"Защото е ясно, че едно справедливо определяне на такса "Сградна инсталация" може да стане само чрез промени в закона. Ще настояваме също така най-накрая сметките на гражданите да станат разбираеми, така че всеки, като получи известие, да знае какво, защо и колко дължи. Ще настояваме на ясни договорни отношения да се базират взаимоотношенията между гражданите от етажната собственост и т.нар. топлинни счетоводители и да има ясни правила за абонатните станции, които са важно звено в цялата система на „Топлофикация“, каза омбудсманът.

По думите й системата за виртуално деловодство, за която са похарчени над 1 млн. лева, така и не работи.

"Ще настояваме също така и за пълна информация за това къде, в какви срокове и за какви суми се извършват ремонти, защото и днес получихме жалби, че след току-що приключил планов ремонт, отново има авария. Просто мениджмънтът не е на необходимото ниво", посочи Манолова, която смята, че е необходима промяна и на  Столичния общински съвет, който е органът, контролиращ "Топлофикация".

Според нея генералното решение на проблема е в преминаването от колективни към индивидуални договори, което обаче може да стане само чрез промяна на закона.

Още новини четете в Dnes.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:14 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още