„Основният проблем на БДЖ в момента е липсата на локомотиви. Имаме 20 повредени локомотива от удари в преспите", каза по BTV Димитър Костадинов, управител на БДЖ "Пътнически превози".
Според него има няколко варианта да се справят с проблема, като единият е спиране на железопътния транспорт, както се прави в други държави. Той допълни, че имат 580 влака, които се обслужват с минус 10-20 локомотива.
„От шест години тече тежка реформа в БДЖ. Това е фирма с огромна задлъжнялост. Извадени са 559 млн. лева. Ако тези пари бяха останали в компанията, щяхме да купим 30 нови мотрисни влака", заяви от своя страна изпълнителният директор на компанията инженер Владимир Владимиров. "Това представлява една друга железница. Няма как, при тази ситуация, компанията да е на ниво. През това време не е направена нито една инвестиция”.
Попитан клиентите ли са виновни за това, той отговори, че те се извиняват на хората, но няма какво да се направи.
На въпрос продават ли се локомотиви Владимиров отговори, че се продават, тъй като не са в употреба. „Те са излишни и не са необходими за дейността на БДЖ. Те носят допълнителен разход. 41 млн. лева са платени на кредиторите от продажна на излишни активи”, аргументира се той.
По думите му проблемът е, че железницата се нуждае от инвестиции, но и задълженията трябва да се погасят. „Реформата е извършена”, категоричен е изпълнителният директор.
По думите на Костадинов от 25 години не са правени ремонти на локомотивите.
Относно инициативата на компанията да подсигури одяла и чай за пътниците Владимиров каза, че те не са длъжни да осигурят на всички одяла и чай. „Смятам, че правим нещо положително”, заяви той.
„Никой не води БДЖ към умишлен фалит”, категоричен е шефът на БДЖ.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 8 години Някой да е изненадан? Държавна компания която работи на загуба от десетилетия. Същите са симптомите и в здравеопазването, та и по-зле. Там бюджета непрекъснато расте, народа намалява, а единственото дето се увеличава е корупцията. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Този не говори като управител от години, а като страничен наблюдател. Сякаш друг управлява тази затънала компания. Ако не били изплащали дълговете щели да купят мотриси!!!! ХАХАХА, че кой ги е взел тези дългове ?????И аз като взема кредит ако не го връщам колко неща щях да си накупя !!!!Въобще защо пускате такава глупава статия??????????? Какво ни информирате с нея????????? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не, че нещо, но ако си шеф на нещо от 6-7 години и мрънкаш, че не се случват нещата през това време, кой е виновен? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Основният проблем е липсата на организация и страшната корупция. отговор Сигнализирай за неуместен коментар