IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриха завод за производство на багери и челни товарачи в Пловдив

Инвестицията е на стойност 5 милиона евро и е реализирана в партньорство на Atlas Maschinen и БИГ АД

15:06 | 25.06.12 г. 2
<p>
	<em>В българския завод ще се произвеждат 4,5-тонни багери и 36-тонни челни товарачи. Снимка: Investor.bg</em></p>

В българския завод ще се произвеждат 4,5-тонни багери и 36-тонни челни товарачи. Снимка: Investor.bg

Нов завод за производство на багери и челни товарачи беше официално открит днес в Пловдив.

Инвестицията е на стойност 5 милиона евро и е реализирана в партньорство на Atlas Maschinen GmbH Германия, собственост на българския емигрант Фил Филипов, и Българска индустриална група (БИГ) АД Пловдив.

„Много хора се оплакват, че в България нищо се случва, но аз съм на друго мнение“, коментира Филипов.

„Работим заедно с българския екип от БИГ АД от десет години и досега не са ме изложили”, добави той.

Филипов посочи, че компанията в Германия допреди две години е отчитала по 2 млн. евро загуба на месец. През миналата година обаче е успяла да излезе на печалба.

Филипов не скри, че един от мотивите му за изнасяне на част от производството на багери от Германия в България е търсенето на по-голяма ефективност на производството. Себестойността на машините, произвеждани у нас, се понижава с около 30 на сто, показват изчисления на компанията.

В българския завод ще се произвеждат 4,5-тонни багери и 36-тонни челни товарачи (фадроми).

Малките багери са предназначени най-вече за изграждането и поддръжката на инфраструктурата на селищата. На първо време производителят Каелбле БГ ЕООД, дъщерна фирма на БИГ АД, възнамерява да ги отдава под наем. По този начин ще се тества качеството на произведената в Пловдив строителна техника и ще могат да се извършат съответните корекции, ако има такава необходимост.

Първата голяма фадрома „Каелбле” вече е сглобена с части-внос от Германия. За малкия багер обаче са ползвани български части.

„Имаме 80 подизпълнители от Пловдивски и Старозагорски регион”, поясни доц. Димо Зафиров, изпълнителен директор на БИГ АД. За поддръжката на строителните машини е осигурен и съответният сервиз, обясни още той.

На първо време в производството на новата техника са ангажирани 20 души, като се планира увеличение на персонала още през настоящата година. В идващите пет години се очаква броят на заетите в производството да достигне 150-200 души.

Произведената в Пловдив продукция ще бъде реализирана на пазарите, на които оперира Atlas Maschinen. От Каелбле БГ обаче предвиждат и сами да си търсят нови пазари, вероятно на изток.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
STRAHO
преди 11 години
"Филипов не скри, че един от мотивите му за изнасяне на част от производството на багери от Германия в България е търсенето на по-голяма ефективност на производството. " Я-а... Филипов явно още не е член на БСК и от там не са го инструктирали, да не говори така за работната сила в България! Та точно ниската според БСК производителност, е причината да не плащат на работниците и служителите си повече от това, което им е необходимо за да са на крака и на работа!. Дано не са му се разсърдили на свободните приказки, че току виж бизнеса му у нас замрял!:D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
sergo
преди 11 години
Е, щом когато 20 души започнат да сглобяват трактори ще го наричаме завод, то "Инвестор" ще трябва да го прекръстим на "Нова Магнаурска школа".А па мойто кръчме "Сам дойдох - прав стоях", му сменям табелата с "Мулен руж".
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още