IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Получено е само едно предложение за концесия на Интермодалния терминал в Пловдив

Бъдещият концесионер трябва да инвестира в съоръжението над 4,6 млн. лева

13:59 | 29.05.17 г.
<p>
	<em><span font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: А</span><em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">рхив Ройтерс</em></em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Подадена е само една оферта за участие в процедурата за концесия на Интермодален терминал – Пловдив, съобщават от Министерството на транспорта.

В присъствието на министър Ивайло Московски са отворени получените оферти за участие в откритата процедура за предоставяне на концесия на „Интермодален терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив“.

Получено е едно предложение за участие от „Терминали“ ЕАД. Едноличен собственик на дружеството е ПИМК Холдинг Груп, част от който е компанията за международен транспорт и спедиция ПИМК ООД - един от най-големите превозвачи на европейския пазар.

Бъдещият оператор ще има задължение да финансира поддържането, управлението и модернизирането на обекта за срок от 27 години, посочват от транспортното министерство.

Участникът, определен за концесионер, трябва да инвестира в терминала минимум малко над 4,687 млн. лева без ДДС за целия срок на концесията. Отделно от това минималното фиксирано концесионно плащане към държавата е 50 хил. лева годишно, като сумата ще бъде индексирана на всеки три години с отчетената инфлация. Участникът ще има задължение да направи допълнително еднократно концесионно плащане в размер на 5 хил. лева без ДДС при влизане в сила на концесионния договор, както и да заплаща процент от годишните нетни приходи, който не трябва да бъде по-малко от 10%.

Прогнозните приходи за държавата за целия срок на концесията са 1,255 млн. лева без ДДС. Сумата включва минималния размер на фиксираното годишно концесионното плащане (50 хил. лева без ДДС) и еднократното концесионно плащане. В нея не е включен размерът на променливата част на годишните концесионни плащания, тъй като те имат прогнозен характер и зависят от финансовите резултати на концесионера за съответната година.

Интермодален терминал – Пловдив е изграден със средства от оперативната програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и национално съфинансиране. Обектът има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект, допълват от ведомството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:41 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още