IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителски организации искат по-дълги гаранционни срокове за продуктите

При цифрови продукти не е ясно дали гаранцията е на разположение при всички случаи

12:46 | 30.04.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Гаранционният срок да бъде с по-дълга продължителност в зависимост от живота на продукта, настояват потребителски организации.

В момента гаранцията на много от продуктите (например кухни, перални, мебели) е с продължителност две години. Ако дефектът се прояви след този гаранционен период, потребителите трябва да се справят сами с проблема.

Когато става въпрос за цифрови продукти пък не е ясно дали гаранцията е на разположение при всички случаи, информира асоциация „Активни потребители“, която участва в кампанията на Европейската потребителска организация (BEUC) за по-добри права на потребителите. 

Асоциацията твърди, че 90% от потребителите считат наличието на гаранция за много важно.

Мащабът на проблема за недостатъчното ниво на защита ясно може да се види при скандала с емисиите на Volkswagen.

При него милиони потребители се оказват изправени пред риск, тъй като дефектът на колата е открит след изтичане на гаранцията й.

Потребителските организации настояват гаранционният срок да бъде с по-дълга продължителност в зависимост от живота на продукта.

Ако даден продукт е дефектен, потребителят трябва да решава кое от средствата за защита предпочита, защото търговецът е в нарушение на договора. От BEUC се застъпват за съвместна отговорност на продавачи и производители.

За да се случи това, според организацията са необходими нови правила на ЕС относно законовите гаранции, обхващащи както материални стоки, така и продукти с цифровото съдържание.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:57 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още