Преди 31 юли ще пуснато в експлоатация разширението на втория метродиаметър от метростанция "Джеймс Баучер" до кръстовището на бул. "Черни връх" с бул. "Хенрих Ибсен" и ул. "Сребърна". Това заяви днес пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, която заедно с министъра на транспорта Ивайло Московски провери обекта, предаде БТА.
Участъкът от 1,3 км с една метростанция "Витоша" е на стойност 43 млн. лв.
Изграждането му започна през 2014 г. изцяло с общински средства, защото тогава държавата отказа да съфинансира проекта, припомни кметът. Впоследствие проектът е разделен на две фази, като първата е финансирана по ОП "Транспорт" (2007-2014 г.), а втората - от новата оперативна програма.
Строителството е вече завършено, след 10 дни мотрисите започват да се движат без пътници, като преди края на юли метрото ще се движи за гражданите, каза столичният кмет.
Тя подчерта, че с новата отсечка в София ще има 40 км метролинии с 35 метростанции. Участъкът ще спести над 70 тона вредни емисии годишно. Очаква се нови над 20 хил. души дневно да ползват тази отсечка.
Министър Московски подчерта, че въпреки тежките финансови затруднения през 2014 г. метрото ще бъде пуснато в срок.
По повод проверката на обществената поръчка в Центъра за градска мобилност за 60 навеса на спирки, заради която бе отстранен зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, а ръководството на ЦГМ подаде оставка, Фандъкова обяви, че са открити сериозни пропуски при техническото изпълнение на част от спирките.
Фандъкова е поискала да се прекрати договорът с изпълнителя, да се поиска възстановяването на цялата платена сума, както и ЦГМ да поеме поддръжката на тези навеси. Ако изпълнителите не се съгласят на това, да се заведат дела, за да може да се претендира цялата сума, което договорът напълно позволява, отбеляза столичният кмет.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години "отблъскването на редовните пътници от ГТ с увеличената цена на пътуването."Това е пълна глупост, дане кажа лъжа. Редовните пътници ползват карти, които не са поскъпнали а напротив са по евтини(поне годишните.) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Това няма общо с МГТ, просто е втори мандат на кмета. Практиката показва, че през първия мандат нещо се и прави, през втория само се краде, от всичко - МГТ, смет, инфраструктура..само крадене отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Развиваме ГТ с евросредства, крадем от гражданите си чрез спирки, поръчки и какво ли не. Т.к. искаме да крадем още повече от държавата крадем от съвестните граждани с увеличение на билета за МГТ.Извод 1: Ако се направи независимо изследване догодина няма да можем да крадем повече от държавата, т.к. субсидията и за ГТ ще трябва да се увеличи заради отблъскването на редовните пътници от ГТ с увеличената цена на пътуването.Извод 2: Няма смисъл да кандидатстваме за зелена столица т.к. тя повече няма да е зелена. 1,60 е прекалено много повече отколкото хората биха платили за да са "зелени".Извод 3: Необходими са или разумни хора с капацитет в общината или просто да се отдаде МГТ на концесия. В този му вид няма смисъл да се плаща 1,60 освен за метрото, което ни го построи ЕС в голямата част. отговор Сигнализирай за неуместен коментар