Проблемът с рекламата на българския туризъм е, че тя не успява да ни превърне в разпознаваема туристическа дестинация. Това заяви Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма пред bTV.
По думите му рекламният слоган на Министерството на туризма, както и мерките за привличане на чужди туристи у нас не са известни на нито един турист и никой не е дошъл в България благодарение на тях.
„Министърът на туризма в момента няма нито една атракция публична държавна собстеност, която да управлява. Министърът не знае как да докара и един турист на тази своя собственост, която не знае, че я има”, каза Драганов.
Именно затова според него сме измислили фалшиви реклами, които са подвеждащи за туристите и според българското, и по европейското законодателство. „Защото ако покажеш нимфи по плажа и дойде туристът и не намери нимфите на плажа, ние сме длъжни да му платим цялото пътуване плюс морални щети за това, че той е пропуснал да си отпочине и ние трябва да го компенсираме заради фалшива реклама”, каза експертът.
Драганов обаче посочи, че нито веднъж не е видял да се рекламираме като алкохолна дестинация, а единствено като дестинация за младежки и спортен туризъм. Няма нито един туроператор, който да предлага почивки у нас по този начин, категоричен бе той.
Румен Драганов отново подчерта стария проблем, че някой трябва да управлява богатото културно-историческо наследство на България – туристическите атракции, които са публична държавна собственост. И допълни, че министърът на туризма все още не е представила дългоочаквания регистър на туристическите атракции. По думите му и това не е достатъчно, защото въпросът е колко работни места създават тези атракции.
Относно кризата с кадрите в туризма Драганов коментира, че у нас имаме 166 училища за обучение на туристически кадри, но никой от тях не работи тук, защото няма мотивация. Тези млади специалисти намират реализация предимно в чужбина и по круизи, каза той.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години При ,,фалшива", недостоверна или подвеждаща реклама Министерството на туризма може да бъде подведено под отговорност, както по силата на европейското законодателство, регламентиращо подвеждащата и недостоверна реклама,така и по българските закони ЗЗП. Така например един турист може да се снабди с брошурата,рекламираща България , като дестинация на мечката-гризли, нимфите и други митични и несъществуващи обекти и фигури и да осъди Министерството на туризма да му заплати направените разходи плюс обезщетение за загубеното време. Обезщетение може да се търси , както на договорно ( произтичащо от факта, че брошурата е издадена от ,,компетентен държавен орган-Министерството на туризма), така и на деликтно основание - отговорността на предложителя за достоверността на предложението по Закона за защита на потребителите. Истинската трагедия,обаче би настъпила ако този измамен от МТ потребител се обърне към чуждестранните медии. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ***. Потока ни е извън България, защото тук е СКАПАНО. Кой беше ти, че да ме задължаваш да харча парите, които АЗ съм изкарал, където ТИ си решил? Не ти трябват ваучери - като искаш зимаш заплатката и отиваш в "Слънчев бряг" да стимулираш родната икономика.Баси - такива като тоя са за затвора направо.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Подкрепям с две ръце идеята! Нека даже да закръглим сумата направо на 1 млрд! Може даже сумата да се превежда целево направо в сметка на Красимир Гергов - той знае нанатък кое-как се прави! За да не се мъчат в министерството с търгове, комисионни и пр. бюрокрация.И за ваучерите подкрепям! Даже да станат задължителни! Българите, които се шлаят заблудено в чужбина да подлежат на съдебно преследване по НПК! А почиващите два пъти за сезон по нашето море да получават материално стимулиране във вид на парични суми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години За да е ефективна рекламата, трябва да е в много по-голям обем. Държавата трябва да отделя значително повече средства, поне 500-600млн.лв. на година за реклама, за да успеем да станем разпознаваема и привлекателна дестинация за чужденците. Само с някакви спорадични кампании нищо няма да се постигне.Отделно, нека вече да въвеждат ваучерите за почивки в БГ-то. Да може да насочим нашия туристопоток да почива на нашето черноморие, а не населението ни да се шляе заблудено в чужбина. Това също ще е добра мярка за развитието на туризма у нас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Младите и качествени кадри ги няма, защото в 90% от случаите хотелите и обектите са държат от мутрите на прехода. Те плащат 400 лева, за които смятат, че работещите са им роби. Как така става, че в Турция при сходни цени на пакетите, заплатите на работещите в сектора са 4-5 пъти по-високи.Истината е, че от мутри мениджъри в туризма не става. Докато тези 90% са в същите ръце ще наблюдаваме само издевателство над работещите и пълна пошлизация на бранша, вместо да се развива потенциала на страната като водеща туристическа дестинация съобразно нейните дадености, които са прекрасни! отговор Сигнализирай за неуместен коментар