Работна група с експерти от социалното и енергийното министерство работи по различни сценарии в подкрепа на уязвимите потребители при отварянето на енергийния пазар у нас. Това съобщи вицепремиерът и социален министър Ивайло Калфин пред bTV.
Обсъждат се различни възможности - въвеждането на две тарифи на цената за бедни и богати, директно подпомагане, в зависимост от това, какво ще се случи след либерализацията на пазара.
В момента около 250 хил. души получават енергийни помощи през зимата. Те сами избират за какво да получат подкрепа - за закупуване на твърдо гориво, газ или електричество, припомни социалният министър.
"Механизма го има. Той може да бъде разширен, увеличен. Нека да видим какво ще се случи", каза Калфин.
Възможността за смяната на доставчика на електроенергията от битовите потребители ще бъде факт от 1 април, посочи още вицепремиерът. Той допълни, че в следващите няколко месеца ще има напасване на свободния пазар.
Наблюденията върху други държави, където има пълна либерализация на електроенергийния пазар, показва известно, "не драматично" увеличение на цената на електроенергията, но след това намаление, дори и под нивата, при които е започнало отварянето на енергийния пазар, допълни той.
Калфин беше категоричен, че статистиката показва намаляване на бедността у нас. "Това не е важно, защото във всяка страна има чувство за бедност, не само статистика", допълни обаче той. Според българите не усещат, че стандартът на живот се е повишил. За последните 10 години доходите в страната са се повишили два пъти - и пенсиите, и заплатите, а хората не се чувстват два пъти по-богати.
Вицепремиерът коментира и случващото се в ДПС. Според него партията се препозиционира, за да стане приемлив коалиционен партньор - сега или в бъдеще.
По отношение на участието на АБВ в управлението Калфин посочи, че партията има отговорно отношение и е най-предвидимият партньор в правителството. Той обаче поясни, че не е била търсена позицията на АБВ при допълнителните промени в бюджета за 2016 година. Не са били отчетени и предложенията, които партията е направена.
"По този начин коалиция не се прави", категоричен беше той.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 9 години "Механизма го има. Той може да бъде разширен, увеличен...знаем го този механизъм, крадене докато може, лека модификация на механизма и пак яко зула, а я твърдо гориво, я газ, я електричество, а хората си продават имотите за да си платят сметките на Топлофикация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Продължава противоречива ситуация.Едновременно, българските социално и енергийно министерства са с реално мълчаливо съгласие за наличие на сгрешена парична система, която подсигурява развитие на регресивни стопански процеси със съпътстваща бедност и участвуват в търсене на възможности за спасение на хора без доходи.Кому е потребно да се запазват условия за стопанска разруха? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Аз мога да предложа много по-просто и ефективен план за борба с енергийната бедност - забрана търговията с въглеродни квоти и премахване субсидиите за зелен ток. Тези мерки ще свалят цената на тока с поне 35% и цената бензина с поне 20%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар