Разходите за градския транспорт в София достигат 200 млн. лева годишно, а приходите от билети са 94 млн. лева. Така кметът на столицата Йорданка Фандъкова защити поскъпването на билета за единично пътуване до 1,60 лева от юни.
Тя застана твърдо зад предложението, като посочи, че това е експертно решение.
Припомняме, че поскъпването на билета за единично пътуване вече беше одобрено от няколко комисии на Столичния общински съвет и предстои да бъде разгледано на заседание на градския парламент.
Столичната община вече обясни, че иска да насърчи пътуванията с карти в града, като въведе и няколко нови абонаментни превозни документа.
В предаването “Събуди се” на Нова телевизия градоначалникът изтъкна, че 85% от всички, които ползват градския транспорт в София, пътуват с карти. От тях 64% ползват преференциални карти – пенсионери, ученици, студенти и други. Разходите на общината за тези преференциални карти са 95 млн. лева годишно, отчете тя.
Фандъкова подчерта, че алтернативи има за всички, желаещи да ползват столичния градски транспорт.
Кметът на София обясни, че решението за цената на билетите и картите е експертно. Тя поясни, че за нея е важно хората да имат алтернативи да пътуват по–евтино и да се модернизира градският транспорт.
Още около 10 млн. лева дава Столичната община за линиите от градския транспорт, които не са толкова натоварени, но са необходими.
Фандъкова отново подчерта, че иска да се засили постоянният контрол в столичния градски транспорт с цел намаляване на гратисчиите. В тази връзка глобите за пътувания без превозен документ се увеличават два пъти.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години *** виж как е в автобус номер 77, те еаа ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ей-сега, туй да не ти е комунизма? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години "...Между другото не, че ги защитавам, но аз най-често срещам българи да се возят гратис..."Аз пък съм на мнение, че това са паяшки приказки на ангро. Защото така е най-лесно. Откакто ОПГ ГРОБ се намърда във властта, особено в общините, мизата на бакшишите се вдигна поне ТРИ ПЪТИ. Рушветите стигнаха и минаха 50%. А келеметата се възмущаваха на Мистър"10%". Но след като заграбиха властта, го направиха жалък и смешен наивник... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години СПРЕТЕ ДА КРАДЕТЕ като разпрани. Толкова е просто. Не се наядохте и напихте със сиромашка кръв. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Нещо се скапа връзката....та, проблема е, че те планират разходи....а, трябва да боравят само с фактически разходи които се случват в процеса на дейността на 4-те фирми на СКГТ. Така залагат и приходите...еди колко си лева на пробег километри. СКГТ може да се самоидържа без нито лев субсидия...но трябва да се промени изцяло сегашния модел на работа. Той определено е още от комунистическо време. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години И аз се опитвам непрекъснато където мога тази идея...е, няма да е 10-12 лева но мисля, че ще бъде доста по евтино от сегашните цени. Проблема на СКГТ е отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ако всеки столичанин задължително купуваше карта за градски транспорт, цената на месечната карта за всички линии можеше да бъде 10-12 лева и пак щяха да се покриват всички разходи на градския транспорт.Това е равносилно да има месечен общински данък от 10 лева и градския транспорт да е безплатен :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Между другото не, че ги защитавам, но аз най-често срещам българи да се возят гратис. Като се забележи контрола на спирката и 1/3 от автобуса слиза набързо, а останалите, които не са с карти си имат по 1 билет в джоба и веднага го перфорират. Имах един колега, който понеже пътува само с една линия си записва регистрационния номер на автобуса на гърба на перфорирания билет и като се качва гледа кой е номера и си подготвя съответния билет ако се наложи да го дава на контрольор :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Що за аргумент! Като не можете, дайте концесии! А междувременно мангалорите ще си се возят гратис, пожелавам ви да ви станат съседи, Фандъкова. отговор Сигнализирай за неуместен коментар