Ситуацията с българския туризъм не е толкова лоша, колкото се твърди и затова не трябва да се генерализира. Това заяви в ефира на БНР Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма по повод медийните публикации, че хората бягат от нашето Черноморие заради лоша храна и некачествено обслужване.
Според Драганов няма някаква разлика между сегашната ситуация и тази от миналата година. „Това не е негативно, дори напротив, защото независимо от критиките, за 2016 г. само чуждестранните посетители в страната са над 10,5 млн. души. И при това ние нямаме никакво оплакване от чуждестранни туроператори, които да са върнали туристи или тази година да са отказали да пращат тук почиващи, или пък някой да е побягнал от България заради лоша храна. Липсват и негативни публикации в чуждестранна преса“, обясни Драганов.
Той допълни, че за тази година броят на почиващите в страната се очаква да достигне 11,5 млн. души, което е с милион повече от миналата година.
Според него „този шлагер“ за това колко е зле в България за туристите, се повтаря от години. „Трябва обаче да кажем, че ако прескочим до съседна Гърция и влезем в първия ресторант, ни посреща българин, с български сервитьор, с български наемател, меню на български и там е много хубаво, пък в България, видите ли, било лошо“, коментира още Румен Драганов.
Той все пак посъветва хората да внимават, защото винаги има недобросъвестни търговци и призова работещите в сектора винаги да се стремят към по-високо качество. По думите му това трябва да бъде постоянна задача.
Според него не трябва да се генерализират твърденията, че хората в България се хранят некачествено и такова е и обслужването и отношението към туристите, след като за юни и юли местата в хотелите по морето веча са заети.
За България проблемът е в голямата преса, която се получава от огромния наплив, уточни експертът.
"Как да да обслужим толкова милиони туристи, които очакваме в летния сезон? От почти всички дестинации навсякъде имаме завишаване на исканията за нови и нови резервации, особено в пика на сезона. И там, разбира се, могат да се промъкнат некоректни оператори, както се промъкват всякакви недобросъвестни търговци, но където има нещо, първо браншът реагира“, обясни Драганов.
Той коментира още, че основен проблем в туристическия бранш е ниското заплащане.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
преди 8 години Ралица, интервюирате хора, които не работят в туризма и нямат хал-хабер какво се случва. Ако уважавате себе си, медиата, за която пишете и нейните читатели, издирете шефовете на трите най-големи туроператора, които вкарват чуждестранни туристи в България, и ги питайте кое, как и колко. отговор Сигнализирай за неуместен коментар