IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Томислав Дончев обеща постоянни, а не кампанийни мерки за пазара на горива

Една от идеите е либерализацията на вноса на горива, посочи вицепремиерът

11:39 | 04.09.15 г. 10
Томислав Дончев обеща постоянни, а не кампанийни мерки за пазара на горива

Правителството ще предприеме редица мерки за пазара на горива, които ще бъдат постоянни, а не кампанийни, съобщи пред народните представители Томислав Дончев, вицепремиер и министър по европейските фондове и икономическата политика.

Дончев посочи, че са проверили практиката в другите европейски държави и там няма създадени специални регулатори на цените, а се работи само за ефективното функциониране на пазарите. 

Сред идеите, които се обмислят за подобряване на ситуацията на пазарите на горива у нас, е либерализация на вноса на горива, стана ясно от думите на вицепремиера. Депутатът от "Реформаторския блок" Мартин Димитров посочи, че облекчения пред вноса могат да донесат две междуправителствени споразумения за ползване на данъчните складове в Гърция и Румъния, което е позволено от европейското законодателство. 

От парламентарната трубина Томислав Дончев посочи още, че е нужно и въвеждането на система за ранно предупреждение. Тя ще анализира пазара на базата на различни показатели, като един от тях е съотношението внесено и произведено гориво, спрямо продадено. „Един подобен анализ би ни казал много“, категоричен беше Дончев и допълни, че тези данни ще бъдат важни не само по отношение на изпразващите се джобове на потребителите, но и за това, което не влиза в бюджета.

От друга страна, трябва да се затегне и контролът по отношение на покупките на горива от страна на държавните институции. Тези разходи са голямо перо в бюджетите на местните и централната власт. Дончев посочи обаче, че няма голяма разлика в цената, на която се купуват горивата, след организирани търгове или на дребно на бензиностанциите, което е трудно обяснимо.

За да се избегнат проблемите, които създава законодателството, Дончев помоли за подкрепа депутатите в Народното събрание за промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс (ДОПК), които ще позволят на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) да получи достъп до данъчна информация.

В днешния парламентарен контрол той отговори на въпрос на депутатите от „Реформаторския блок“ Петър Славов и Мартин Димитров относно недостатъчната конкуренция на пазара за горива у нас.

Те коментираха, че цените на горивата у нас остават високи въпреки по-ниските котировки на петрола на световните пазари. Сравнено с останалите държави в Европа, горивата у нас са сред най-скъпите, а освен по-ниската цена на петрола, пада и стойността на щатския долар, посочи Петър Славов. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

9
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 8 години
а във Венецуела е 20ст. .... ае по сериозно, ние сме в ЕС и сме задължени да имаме по голям акциз... Прав си да плачеш, но плачи в правилната насока, а не по неща независещи даже и от В.Златев
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 0
redcretin
преди 8 години
Лешпера гледам се оправдава:"проверили практиката в другите европейски държави и там няма създадени специални регулатори на цените, а се работи само за ефективното функциониране на пазарите. "Ами РАБОТЕТЕ и вие, само че сте некадърници и престъпници!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 4 rate down comment 0
anatoli75
преди 8 години
Няма да са кампанийни само преди избори,Цветанов явно е почитател на Гьобелс само че го копира ,както кучето касапина,но и толкова стига на ,,матриала",за съжаление...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 8 rate down comment 0
cokrat1
преди 8 години
Дончев, проверете и това...скрито разпределение на печалба. 1. По смисъла на този закон:5. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) "Скрито разпределение на печалба" са:а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) сумите, несвързани с осъществяваната от данъчно задълженото лице дейност или превишаващи обичайните пазарни нива, начислени, изплатени или разпределени под каквато и да е форма в полза на акционерите, съдружниците или свързани с тях лица, с изключение на дивидентите по т. 4, букви "а" и "б";Това е текста от ЗКПО за скритото разпределение на печалба. Сега да отделим текста който мисля, че засяга случая Лукойл нефтохим АД - Бургас. 1. По смисъла на този закон:5. (изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) "Скрито разпределение на печалба" са:а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) сумите, ..... превишаващи обичайните пазарни нива, начислени, ..... под каквато и да е форма в полза на акционерите, или свързани с тях лица...Лукойл Русия и Лукойл нефтохим АД са свързани лица. Петрола е борсова стока и има точно определена цена всеки ден. Това е цената брент... Значи ако цената по която завода в Бургас доставя петрола на цена различна от брента...е скрито разпределение на печалба. То се санкционира от закона с 20% от размера на разходите. Според мен това са около 1,5 до 2 милиарда лева всяка година. Значи държавата може да санкционира завода с близо 400 милиона лева глоба + данък за тия суми от порядака на 180 милиона лева...общо около 580 милиона лева. За 5 години колкото е давността стават над 2,5 милиарда лева. Защо обаче държавата не събира тия пари ...само ТЯ си знае. Търси се служител от НАП който ще извърши това действие и да приложе закона.според мен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 0
cokrat1
преди 8 години
Ех Дончев...Дончев...я провери тоя факт и кажи какво мислиш по въпроса....на който му падне да го пита...Лукойл Русия - собственик на завода в Бургас печели чрез разходите от завода. Последните 6 години завода е на загуба...значи нула..зеро дивидент за лукойл Русия....въпреки това увеличиха капитала на два пъти с 1.1 милиарда лева. Инвестираха 1.5 милиарда долара в инсталация - по тяхно твърдение. Задайте си въпроса ако сте грамотни защо увеличиха капитала. Значи трябва да има някакъв друг начин да печели тоя руски Лукойл....нали, не се счита, че са някакви балъци и затова не фалират завода. Руския Лукойл въобще не им дреме какви са цените у нас и защо няма волативнос въпреки, че нефта падна от 120 на 45 долара. Те печелят чрез разходите на завода в Бургас. Дълго е за обяснение, а и трябват да се показват таблици и т.н... Ако разбирате ГФО четете тези на завода ....има ги всичките на техния сайт от 1999 год...до 2014 година. Може да си ги свалите всичките.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 11 rate down comment 2
meto76
преди 8 години
Информация от приятел.В Люксембург една от най-богатите държави в ЕС цената на дизела е 0,90 евро цента т.е. под 1,80 лева за литър.При техния стандарт и при по-високи акцизи и косвени данъци от нашите.Честито на балъците, които ще гласуват за ГЕРБ, БСП и Вальо Златев, които са едно котило.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 1
antonio1234
преди 8 години
Ама кога тва?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 9 rate down comment 3
stasi666
преди 8 години
Проблема в Лукойл,а не в бензиностанциите,но нали е приятелска фирма на Бойко,няма шанс никаккъв.В Македония дизела е 1,57 лв
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 6 rate down comment 0
khao
преди 8 години
не вервам !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още