Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Тъмната бира не може да преодолее свитото потребление през зимата

Бирените миксове спечелиха пазарен дял от 7% в първия си сезон на пазара, коментира Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите

Тъмната бира набира популярност и много хора дори я търсят и през летните месеци, но тя не може да преодолее спадът на потреблението през зимните месеци. Този коментар направи главният секретар на Съюза на пивоварите Ивана Радомирова пред Investor.bg.

40-50% от потреблението на бира у нас става по време на летните месеци – от май до октомври, сочат данните на Съюза.

Още по темата

Новите за пазара ни бирени миксове са имали голям успех – през „горещите“ месеци техният пазарен дял е бил около 7%, допълни още Радомирова. Бирата смесена с лимон, грейпфрут или друг плодов сок се появи масово на българския пазар за първи път през това лято. Повечето пивоварни подготвиха и излязоха с микс на пазара.

За сравнение на германския пазар, където тези миксове са много популярни, през третото тримесечие те заемат 5,1% от общия бирен пазар в страната.

Потърсихме мнението на експертите и по повод новината за затварянето на завода на „Карлсберг България“ в Шумен за два месеца. Радомирова уточни, че и в минали години се е случвало пивоварни да свият значително производството през зимата. „Често тогава се прави профилактика“, коментира тя.

От "Карлсберг България" съобщиха преди дни, че спират работата до февруари 2013 година. „Ако в даден момент пазарът има нужда от нови количества бира, пивоварната веднага ще отвори“, допълни изпълнителният директор на компанията Александър Грънчаров, цитиран от БНР. Той обаче съобщи и за планирани съкращения на около 20% от работещите 170 души в завода на компанията в Шумен.

В България консумацията на бира всъщност не е толкова добре изразена, както е в други държави от ЕС. „България заема едва 18 място с 69 литра бира на глава от населението през 2011 година“, допълни още Радомирова. Лидер в класацията е Чехия, където консумацията е средно по 145 литра бира на човек годишно. Следват Австрия (108 литра) и Германия (107 литра).

Спецификата на пазара подсказва и решенията как пивоварите да се справят с традиционния спад на потреблението през зимния сезон, каза още Радомирова.

По статията работиха: автор Деляна Петкова, редактор Петър Нейков

Последни новини

Коментари (3)

0
 
0
 
3
преди 4 години
Каква бира през зимата? Само червено винце и греяна ракийка дай на нашенеца :)
0
 
0
 
2
преди 4 години
Няма профилна снимка
Е имах си аз да сме сред челните места . След 1 Октомври - само червено винце :)
0
 
0
 
1
преди 4 години
Няма профилна снимка
"В България консумацията на бира всъщност не е толкова добре изразена, както е в други държави от ЕС".
----------------------------------
Хора стегнете се, дори в класацията по консумация на бира сме последни! Вземайте да се наливате във всяко свободно време за да можем да минем Германеца..

Още от Икономика и политика
Труден старт на оценката на въздействие