Липсата на средства от европейските програми и от бюджета са основната причина да не бъде започнато строителството на отдавна планирания тунел под прохода Петрохан. Това обяснява транспортният министър в оставка Ивайло Московски в писмен отговор до депутата от БСП Дора Янкова.
Вариант за осъществяване на проекта са алтернативни източници на финансиране, като например публично-частното партньорство, пояснява той.
Проектът е представян на различни чуждестранни инвеститори, сред които и китайски строителни компании. Те са проявявали интерес, но не и по-сериозни действия, казва още Московски.
Препоръката на транспортния министър е, ако Агенцията за пътна инфраструктура (АПИ) намери нужните средства, да започне и предпроектното проучване за реализацията на проекта.
За тунел под прохода Петрохан се заговори още през 80-те години на миналия век. Тогава бяха изработени няколко варианта, един от които предвижда изграждането на съоръжение с дължина от малко над 9 километра. Този вариант е по-скъп, но икономически по-целесъобразен, показаха тогава проучванията на експертите.
Друг, по-евтин вариант включва изграждането на тунел от 3 километра, но тогава трябва да бъдат съобразени и по-големи разходи за зимно поддържане.
В последните години транспортната инфраструктура у нас се изгражда основно със средства от ЕС, но приоритетите са насочени в други посоки. Средствата в държавния бюджет пък са недостатъчни и отиват единствено за съфинансирането на проектите по европейските програми, уточнява Ивайло Московски в своя отговор към депутата от левицата.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци