Строителството на магистрала „Струма“ през през Кресненското дефиле ще струва 350 млн. евро. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред телевизия „Канал 3“.
Тя отхвърли варианта през дефилето да се строи 15-километров тунел.
Това е европейски коридор и най-прекият път от пристанището в Солун през България към Румъния или Западна Европа. Там трябва да има магистрала, скоростен път или каквото и да е съоръжение, с което да осигурим безопасно преминаване, категорична беше тя.
По думите й в строителството на последния участък през Кресненското дефиле се сблъскват както финансови, така и сериозни лобистки интереси.
„Едно е да се построи път за 350 млн. евро, за колкото ние искаме да го построим и за колкото имаме проектно решение, друго е някой да даде 1 млрд. евро, за да го построи по определен начин“, подчерта Павлова, по повод варианта за преминаване с тунел.
„Не мога да кажа кои са фирмите, които имат интерес да строят големия тунел през Кресненското дефиле, но със сигурност това са само много големи, чужди строителни компании, които биха могли да изградят едно толкова мащабно и сложно съоръжение“, каза още регионалният министър, цитирана от пресцентъра на МРРБ.
Тя допълни, че трябва да се вземе предвид и опасността от изграждане на такова съоръжение в район с висока сеизмична активност. Ако бъде прокопан тунел, ще трябва да се изградят освен това специални депа за земна маса със съдържание на радиоактивни елементи.
Лиляна Павлова обясни, че има идеен проект, който максимално използва съществуващия път и е максимално щадящ за околната среда. Той включва тунели, полутунели, виадукти или преминаване на пътя на две нива. Това решение ще струва 350 млн. евро.
Министърът информира, че в Народното събрание е внесен законопроект за дигитализация на картите на възстановената собственост и нанасянето им в кадастъра, така че най-накрая в България да се постигне стопроцентово покритие с кадастрални карти.
Тя обясни, че грешките в картите на възстановената собтвеност са между 40 и 50%, тъй като някога комисиите за земеразделяне са нанясяли координати и граници на обектите, без дори да присъстват на терен. Поради тази причина пътят през Кресненското дефиле според картата е начертан в реката, а пътят към Рилския манастир – в гората. Изготвен е проект за изчистване на грешките от картите, който ще бъде финансиран по ОП „Добро управление“.
По отношение на незаконното строителство Павлова съобщи, че годишно ДНСК премахва около 1000 незаконни строежа.


Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?