В. Занчев: БДЖ "Товарни превози" трябва да стане частна собственост

Скоро ще стане ясен пълният пакет от реформи за железницата, който в момента се дискутира от ръководството, заяви новият шеф на холдинга

В. Занчев: БДЖ "Товарни превози" трябва да стане частна собственост

Велик Занчев се надява приватизацията на "Товарни превози" да реши голяма част от проблемите на холдинга. Снимка: Личен архив

 

Велик Занчев е новият изпълнителен директор на Холдинг БДЖ след оставката на Йордан Недев. Той  е завършил специалност „Финанси” в Университета за национално и световно стопанство.

Непосредствено след дипломирането си започва работа в търговската дирекция на фирма „Арес” АД. От 1997 г. до края на 1998 г. е член на Управителния съвет на „Арес Ойл” АД.
В периода 1999-2002 г. работи като финансов мениджър във фирма „Европреса” ООД. От 2003 г. до 2008 г. той заема длъжността търговски представител към фирма „Инса ойл” ЕООД за района на гр. София и Северозападна България.

През 2010 г. е назначен за директор на Дирекция „Корпоративни дейности” в „Холдинг БДЖ” ЕАД, а от юли 2011 г. е директор на Дирекция „Финанси и администрация” в дружеството.

Разговаряме с г-н Занчев за текущите реформи в дружеството, мерките за намаляване на кражбите в железницата, както и финансовото й състояние.

- Какво се случва с реформите в железницата?

В „Плана за преструктуриране и финансово стабилизиране на дружеството до 2014 г.” са набелязани редица мерки, които вече три години се изпълняват. До края на месеца планът за преструктуриране ще бъде актуализиран, като това ще бъде и последната му най-голяма актуализация. Мерките, които ще бъдат включени в него, вече ще имат финален вид от гледна точка на реформите в БДЖ.

- Кога ще стане ясен този пакет от реформи?

Пакетът от реформи вече е ясен. В скоро време той ще бъде публично оповестен.

- Какви нови мерки предвиждате?

Вървим по пътя на реформиране на дружеството, като мерките са свързани основно с максимално свиване на разходите и увеличаване на приходите, както и погасяване на задълженията.

- По какъв друг начин могат да бъдат свити разходите освен способите, които вече бяха коментирани пред обществеността?

В бизнеса правилата са едни и същи, както в България, така и в целия свят.

- Предстои ли съкращаване на персонал?

Засега не предвиждаме съкращаване на персонал, освен текучеството и пенсионирането на  служители, което е нещо нормално.

- Ще бъдат ли спрени някои от линиите, в които не се генерират нужните печалби?

Ние имаме сключен договор с държавата, където ясно са упоменати какви дестинации трябва да поддържаме и ние го изпълняваме.

- Една от мерките, която бе предприета от вас, за да получите субсидията, бе да прехвърлите част от сградния фонд на холдинга на държавата.

Все още не сме прехвърлили нищо. Представили сме списъците с имотите на Министерството на финансите и Министерството на транспорта. В момента текат разговори в тази насока, за да видим каква е идеята и дали тези имоти ще бъдат използвани за обезпечение на кредити. Субсидията е плащане във връзка с изпълнението на нашите ангажименти по договора с държавата, тя не е подарък.


0
 
3
 
2
edimi Следвай0 преди 1 година
Два въпроса. Лесни. 1.Защо разделихте товарни и пътнически? 2. Защо товарни да станат частни? Въпросите според мен са риторични. Всичко което се прави с железниците е копие на разграбването на всички големи предприятия. И НАРЯЗВАНЕТО ИМ НА СКРАП.
1
 
0
 
1
alekssineokiia Следвай0 преди 1 година
';

Още от Икономика и политика
Съветът по сигурността е одобрил работен вариант на „Визия 2020"