Министерството на туризма ще разполага с около 3 млн. лева повече за реклама през 2017 г., съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с туристически бранш в Добрич. По думите й през тази година ведомството е похарчило 4 млн. евро за реклама на България.
Борим се да разширим финансирането за реклама, каза Ангелкова, цитирана от БТА. Тя допълни, че при много по-големи рекламни бюджети на утвърдени туристически държави България се е наредила на първо място в Европа по ръст на реализираните нощувки от туристи през първото шестмесечие.
Ангелкова заяви, че трябва да се положат усилия и следващите години да бъдат успешни за бранша като 2016 г. За тази година очакванията са общият брой на туристите да достигне 12 млн. души.
През последните две години България се e представила на 100 международни туристически изложения, става ясно от отчета за дейността на туристическото министерство за последните две години.
Ангелкова отчита, че като министър на туризма е успяла да промени начина, по който България се рекламира като туристическа дестинация.
За първи път маркетинговата стратегия на страната е планирана и обсъждана с бранша половин година преди да бъде изпълнявана. През зимата вече се рекламира летният ни туристически продукт, а през лятото – зимният, така както е във всички развити страни, каза министърът. Наложена е и нова, уеднаквена визия на всички рекламни щандове, с които България се представя на специализираните форуми.
През 2015 г. рекламата на България е таргетирана и прецизирана, като е заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама – партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси, припомни Ангелкова.
В отчета на министъра се посочва още, че по Eurosport, Euronews, Discovery Channel и National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице и интерес и от други големи брандове като Four Seasons, Jumeira и други.
Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.
В документа се посочва, че за последните две години са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектора на туризма. На тази основа е разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България.
Подписани са и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.
В отчета се припомня още, че страната ни е избрана за вицепрезидент на 21-вата Генерална асамблея на Световната организация по туризма. Съвместно с организацията се подготвя провеждането на Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм в София, за който са поканени министри на туризма от цял свят и водещи учени.
Министерството продължава да работи и за развитие на трансграничното сътрудничество и създаване на общи туристически продукти. Създадена е двустранна работна група между България и Румъния. Подготвят се общи проекти с Хърватия, Сърбия, Турция, Гърция, пише още в отчета.
Министерството допълва, че към днешна дата всички подзаконови нормативни документи от Закона за туризма са приети или в процес на съгласуване. Сред тях са наредбата за категоризация на местата за настаняване и заведенията за хранене, наредбата за СПА центровете, наредбата за безопасността на ски пистите и други.
Ангелкова отчита и мярката за справяне със сивата икономика в сектора чрез въвеждане на електронната система за по-ефективен контрол. Единната информационна система беше въведена с промени в Закона за туризма. Тя ще позволи в реално време да се обменят данни по защитени канали между Министерството на туризма, НАП, МВР, общините и хотелските рецепции.


МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?