Виктор Генев е управляващ съдружник в „Консултантска къща Амрита“. Завършил е бизнес администрация и икономика в Американския университет в България и MBA в Crummer Graduate School of Business, САЩ. Виктор има богат опит във финансовия анализ и оценяването и е лицензиран финансов анализатор (CFA) и член на управителния съвет на Камарата на професионалните оценители.
„Консултантска къща Амрита“ ООД е създадена през 2001 г. Предлага широк набор услуги в областта на оценяването на недвижимо и движимо имущество, нематериални активи, дялове и акции на предприятия и има сключени договори с 15 банки за изготвяне на оценки на обезпечения по банкови кредити. Компанията работи и по банкови договори със Столична община и няколко други общини и изготвя оценки по договори с държавни и публични институции.
Г-н Генев, какви са предизвикателствата пред Вашия бизнес и какви мерки взимате, за да отговорите на конкурентната среда?
През последните няколко години на пазара на недвижими имоти и на ипотечното кредитиране се наблюдава осезаемо раздвижване. Лихвите по депозитите и по кредитите намаляха значително, което доведе до увеличение на сделките с жилищни имоти, както и на по-голям брой отпуснати ипотечни кредити. Подобно е положението и с други типове имоти – офиси, търговски обекти и индустриални площи. В същото време бяхме свидетели на проблеми в банковата система и засилване на контрола от страна на регулатора. Тези процеси направиха работата ни по-отговорна от всякога и усложниха процеса по изготвяне на оценка. За компаниите от нашия сектор е важно да управляват ефективно целия процес от възлагането на оценка, през организиране и извършване на оглед, изготвяне, проверка и контрол. Необходимо е да се спазват кратки срокове, изисквания на банки, възложители и международни стандарти.
Какви са нуждите на Вашата компания и как очаквате да бъдат подпомогнати от програмата „Модерният бизнес“ на Изпълнителната агенция за насърчаване на малки и средни предприятия и Майкрософт България?
В нашата сфера на дейност се генерира голям обем данни. Работим с 20 оценители в София и близо 80 в страната. В процеса на изготвянето на всяка оценка експертите събират голямо количество информация. Посещават обекти на място, правят снимков материал, събират документи за оценявания обект, пазарни свидетелства и др. Цялата тази информация се обработва и се използва от различни служители на фирмата преди да бъде изпратен окончателният доклад към възложителя. В последно време голям брой възложители – като някои от големите банки, преминаха към електронна обработка на данните, което наложи и дигитализация на целия процес. Тези фактори, заедно с нашата политика за постоянно усъвършенстване на процеса, доведоха до решението да пренесем информационния поток и процеса в облака и да въведем нови информационни системи.
Откъде научихте за програмата и какво Ви накара да се включите в нея?
За програма „Модерният бизнес“ научихме от един от нашите партньори в областта на информационните системи и сигурност. В резултат направихме запитване към друг дългогодишен наш партньор, който е официален представител на Майкрософт за България и има богат опит при въвеждането на подобни услуги. Те ни помогнаха с внедряването на новото облачно решение Office 365.
На какъв етап е внедряването на Office365 в компанията ви? Служителите преминаха ли специализирани бизнес обучения и лекции в подкрепа на конкурентоспособността и бизнес планирането?
Към днешна дата внедряването е наполовина приключило. Разделихме го на два етапа – първо, за оценителите в двата ни офиса в София, а в последствие и за подизпълнителите в различните градове из страната. За да започнем работа сме провели няколко срещи с партньорите ни от BSH и вътрешни обучения. Като следваща стъпка сме предвидили специализирани обучения, тъй като голяма част от екипа ни в страната няма опит с подобен вид системи или услуги.
Имате ли вече първи впечатления от услугата? Какво споделят колегите Ви?
Периодът нужен за адаптация беше изключително кратък и вече наблюдаваме големи подобрения в работния процес. Колегите споделят като основно предимство улесняването на ежедневната работа поради възможност за отдалечена връзка с офиса и бърз пренос на данни. С радост наблюдаваме изчистване на някои предишни пропуски във вътрешните процеси, уеднаквяване на разминавания и повишаване на производителността чрез намаляване на времето за обработка на данните.
Какви са конкретните предимствата за Вашата компания от внедряването на Office365?
Най-големите ни очаквания са за подобрение в сигурността при съхранение на информация и обработката на данни. За организация, която работи в сферата на консултантските услуги, сигурността на данните е от основно значение. Всички сме ставали свидетели на атаки от вируси, хакери и недоброжелатели, а надеждната защита може да струва скъпо. Office365 дава тази сигурност и в същото време елиминира нуждата да поддържаме собствени сървъри или системи за сигурност. Самото внедряване е безплатно, а за пакета облачни услуги се заплаща такса, която зависи от абонаментния план и е привлекателна за малкия и среден бизнес в България.
Бихте ли препоръчали на други компании да се включват в програмата? Какво бихте ги посъветвали?
Категорично, да. Облачните решения са бъдещето за бизнеса. Внедряването на Office365 би имало много добър ефект върху работата на малки и средни предприятия с национален обхват. То позволява на МСП да бъдат мобилни и гарантира сигурността на информацията. Освен това, всеки служител има бърз и лесен достъп до Word, Excel, PowerPoint, Outlook, както и до ИТ решения като имейл сървър, достатъчно място за съхранение на информация – при това независимо дали е на работното си място, вкъщи или на път.


Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена
Над 500 студенти посрещат 8 декември на Пампорово
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна