Борислава Христова е председател на УС на БУА и управител на MediaBASKET. През 2007 г. тя съосновава фирмата за онлайн маркетинг и реклама „MediaBASKET”, чиято първоначална идея, а в последствие и основна дейност е да създава кампании, които да провокират и ангажират потребителите, които да стават носители на посланието на кампаниите. Сред клиентите на MediaBASKET са рекламни агенции, съвместно, с които компанията реализира онлайн „вирални” кампании, както и крайни клиенти, за които изработва предимно уебсайтове и консултира относно присъствието им онлайн. С нея говорим за последните тенденции в българския уеб бранш, както и за конкурса „Български награди за уеб“.
Г-жо Христова, какви са новите тенденциите в българския уеб бранш, които бихте откроили през тази година?
Безспорно през последните месеци нарасна осезаемо ролята на електронната търговия, която отчита двуцифрен ръст на месечна база и се превръща във все по-важен двигател за търговията на дребно. Огромен брой нови компании стартират именно в този сегмент, генерирайки около себе си нови работни места в много свързани сфери – от уеб дизайна и програмирането, през инсталацията на платформи за онлайн магазини и оптимизацията за търсачки, до такива професии като фотографията, писането на текстове, куриерските услуги и др. Очаквам тази тенденция да се запази поне до края на годината, тъй като все още много традиционни магазини не са навлезли в онлайн пространството и предстои да го направят.
Друг важен тренд е увеличаващият се дял на мобилния интернет, който се дължи преди всичко на все по-доброто разпространение на смартфони и на мобилни широколентови услуги у нас. Онлайн търсачките също отчитат този факт и вече променят своите алгоритми така, че да извеждат с предимство сайтове, които имат мобилни версии, а това от своя страна ще доведе и до ново увеличение при използването на уеб услуги през смартфони и таблети.
Бихте ли разказала малко повече за конкурса „Български награди за уеб“?
Конкурсът е инициатива на Българската уеб асоциация. Той се провежда за седма поредна година и с времето се е наложил като най-реномираната надпревара за отличаване на най-добрите проекти в българското уеб пространство. Желаещите да се включат през тази година, могат да направят това тук, а срокът е до 10 юни.
Целта ни не е просто да организираме поредните браншови награди, а всяка година да маркираме най-значимите тенденции в един толкова динамичен бранш, какъвто са онлайн услугите, дизайнът и дигиталният бизнес. Днес уеб сегментът се развива с изключително бързи темпове, нови типове услуги възникват буквално всеки ден, някои от тях изчезват скоро след това, а други заживяват собствен живот, променяйки постепенно ежедневието ни. Желанието ни е всяка година да поставяме акцента върху наистина успешните и полезни за обществото примери. Затова и събрахме в журито едни от най-добрите експерти в редица браншове, свързани с интернет – от дизайна, през програмирането, до маркетинга, стартиращите предприемачи, оптимизацията за търсачки и редица други сфери, които да определят наистина най-значимите уеб проекти. И мисля, че нарастващият интерес през годините показва, че успяваме да постигнем тази своя цел.
Какво е новото тази година?
Обликът на интернет се променят буквално с месеци и това прави всяко ново издание на „Български награди за уеб“ много различно, отразявайки тези промени. През тази година има редица нови категории, както и нови членове на журито.
Бихте ли разказали повече за категориите на конкурса?
Категориите тази година са разпределени в три панела: „Бизнес“, „Технологии и дизайн“, както и „Дигитален маркетинг“. Първият обхваща категории като „Е-Бизнес“, „Продукти“, „Услуги“, „Медии“, а също и две обществено значими категории - „Държавни институции и НПО“, както и „Култура, образование, изкуство“. Вторият панел включва „Графика и дизайн“, „UX и ползваемост“, „Мобилен сайт или приложение“, „Сложен за реализация проект“, „Иновативен проект“, „Електронна търговия“, Мулти скрийн решение“, „Уеб сайт на една страница“, както и „Start-up проект“. В третия панел, посветен на маркетинга пък са включени категориите „Цялостна онлайн кампания“, „Криейтив на рекламни банери“, „Видео за уеб“, Кампания в социалните мрежи“, „Мобилно решение за рекламна кампания“, „Социално отговорен проект“ и „Ландинг уеб страница с рекламна цел“.
Защо за една българска фирма е важно да участва в конкурса?
През последните години конкурсът „Български награди за уеб“ се наложи в публичното пространство като маркер за качеството на работа на фирмите от бранша. Затова и все повече клиенти на уеб услуги взимат предвид наградите в него, при избора на агенция, а победителите в конкурса привличат по-голям брой нови клиенти. Като цяло надпреварата повишава разпознаваемостта на компаниите победители.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате