IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Вътрешните комуникации се отразяват позитивно на ангажираността на служителите

Днес все повече и повече вътрешни курсове се случват чрез онлайн обучителни платформи, пояснява основателят и директор на PR Academy Кевин Рък

08:34 | 21.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Кевин Рък:&nbsp;Да си добре информиран и да имаш възможността да се изказваш свободно &ndash; това са два от най-основните фактори за създаване на ангажираност у служителите. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Кевин Рък: Да си добре информиран и да имаш възможността да се изказваш свободно – това са два от най-основните фактори за създаване на ангажираност у служителите. Снимка: Личен архив

Кевин Рък има над 20 години опит на различни позиции в телеком бизнеса (голяма част от тях в British Telekom - BT) и информационните и комуникационни технологии.

Кевин съчетава консултирането в сферата на ПР, вътрешни комуникации и управление на промяната с преподаване и коучинг на тези теми. През 2012 г. председателства специален проект на CIPR Inside, който доведе до приемането на нова матрица за измерване на вътрешните комуникации. Основател и директор е на PR Academy.

Кевин ще гостува в България за Петата международна конференция за вътрешни комуникации „Успешните комуникации започват отвътре” 2013, организирана от Apeiron Academy, където ще изнесе лекция и майсторски клас по темата „Защо измерването на вътрешните комуникации има значение“. Повече информация за събитието, на което Investor.bg е медиен партньор, тук.


Г-н Рък, спокойно може да се каже, че днес живеем в "ерата на социалните мрежи". Как те повлияват вътрешните комуникации и обученията на персонала на компаниите?

Факт е, че използването на социални медии в организациите нарасна значително в световен мащаб през последните няколко години. Платформи като SharePoint, Yammer и Chatter позволяват на служителите да участват в дискусии, да блогват и да си изпращат кратки съобщения един на друг в работна среда. Това определено дава възможности за по-активно участие на екипите, а не просто получаване на еднопосочна информация от печатния бюлетин или от интранета. Социалните медии създадат предпоставки за по-голяма чуваемост вътре в организациите като това е свързано с по-високи нива на ангажираност на служителите. Наблюдава се и все по-широко използване на видео и визуална комуникация в организациите, например онлайн телевизионни канали само за служители, а също и възможността те да оценяват стойността и качеството на предложените новини.

По отношение на обученията на екипите – днес все повече и повече вътрешни курсове се случват чрез онлайн обучителни платформи, като се използват Уебинар софтуер или Google+ Hangouts вместо стандартните семинари.
Използването на по-модерни методи за комуникация като подкастове, блогове, форумни дискусии, видео, генерирано от служителите, позволяват по-голямо покритие на дадена информация – нагоре и надолу по йерархичната стълбица, и настрани във всеки един отдел. Да си добре информиран и да имаш възможноста да се изказваш свободно – това са два от най-основните фактори за създаване на ангажираност у служителите.

Има много примери за това как социалните медии са нож с две остриета за организациите. Как може да защитим бранда от потенциалните набези на "недоволни" служители?

Това, което служителите споделят във външните социалните медии, може да има много положително или отрицателно въздействие върху репутацията на една организация. Много организации имат създадени правилници как служителите им трябва да използват социалните медии и често голяма част от точките в тях се свеждат до добрата оценка и доверието в служителите – преценката кое е подходящо за споделяне в публичната среда. Важно е да се спомене, че присъствието в социалните мрежи става част от бранд наследството на една организация. Блог постове, снимки, изображения, туитове, статуси може да останат онлайн завинаги. Английският институт по PR наскоро създаде насоки за употреба на социални медии от служители с най-добрите налични практики. Може би някоя професионална българска организация също трябва да направи това.

Защо, според вас, нивото на ангажираност на персонала в световен мащаб продължава да е толкова ниско, независимо от инвестициите във вътрешни комуникации, които все повече организации на пазара правят?

Това е много добър въпрос, тъй като по-високите нива на ангажираност със сигурност отключват по-високи нива на продуктивност.

Има много причини, поради които ангажираността е толкова ниска в Европа, особено във Великобритания, където сериозно страдаме от дефицита на тази ценност. Основната предпоставка е това, че висшите мениджъри не могат да разберат, че понякога се налага изцяло различна форма и нагласа за комуникация със служителите.

Изследване на PR Academy от 2011 г. показа, че в едва 24% от английските компании вярват, че вътрешните комуникации са важни. В други компании пък се набляга само на една част от уравнението – да се поддържа виско ниво на информираност на служителите. Много повече действия трябва да бъдат правени към  втората важна част – да се дава възможност на служителите да говорят и това да се взима под внимание и приема.

Все повече хора днес говорят за „подбора на персонал в социалните мрежи”. От какво трябва да се пазят на всяка цена кандидатите?

Кандидатите трябва да са много наясно, че всеки потенциален работодател ще напише в Google името им, преди да ги викне за интервю, ако е впечатлен от CV-то. Затова търсещите работа трябва да са поне една стъпка напред. Проверете това, което излиза, когато напишете името си в Google. Със сигурност това ще ви подсети да проверите настройките си за поверителност на повечето социални медийни платформи, където имате регистрация, особено Facebook. Кандидатите за работа, особено за професии в които силно е замесена комуникацията, трябва да са наясно, че всички хедхънтъри или работодатели ще искат от тях да имат много добро работно познаване на социалните медии. Ако нямате профил на важните или правилните платформи, това със сигурност ще бъде атакувано или ще ви бъде поискано обяснение.

След като повече от половината от 2013 вече премина и на лице е изпълнението на вътрешните планове за годината, коя е тенденцията, която се развива с най-бързи темпове през тази година?

Голямата тенденция за 2013 г. е „Донеси си собствено устройство на работа” (Bring Your Own Device to Work). Съществува една прогресивна тенденция на размиване на термина и изчезването на границата между „лични” и „работни” устройства.

Според изследване на BT от края на 2012 г. почти четири пети (77 на сто) от работодателите позволяват използването на лични устройства на работното място, като почти половината (47 на сто) от служителите вече използват личните си устройства с работна цел.

Това е една чудесна възможност за вътрешните комуникатори да се свързват със служители, които прекарват по-голяма част от работното си време извън офиса, пътуват често и работят на терен на клиента. Предизвикателството обаче е да се гарантира, че комуникацията е съдържателна, уместна и е подготвена и представена по начин, които е достъпен за най-различни устройства.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:00 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още